Geplaatst 30 oktober 201510 jr. Ik heb in m'n werkzame leven heel veel gefilmd tijdens het werk. Soms kom ik dan weer wat tegen en erg leuk om te zien. Zo kwam ik een video tegen die ik maakte in september 1990 in Audio 1 in het muziekpaviljoen. Dat was een meer sporen studio voorzien van een SSL regeltafel. Deze video laat zo'n beetje de opbouw zien van de studio voordat het mixen kon beginnen. we hadden ook nog een STUDER-DASH recorder in gebruik. Ja, apparatuur genoeg. Ik zie ook nog de 24 sporen Sony 3324 digitale recorder en hij was stuk Dus er werd een technicus van SONY geroepen die het moest repareren. Samen met een onderhouden technicus van het NOB. In de "hoofdrol" technicus Hans Bunt met wie ik vele concerten opnam en later mixte. Hans ging altijd in de nacht de nieuwe mix voor de volgende dag "opzetten". Ik was al lang naar huis…….. Ook de MAC-APPLE - SE die ik overal mee naar toen nam is te bewonderen. Ik weet niet zo gauw meer tbv van welk concert dit zou kunnen zijn. Moet ik nog na zoeken. Ik heb de film in twee delen gesplitst anders kon ik het niet uploaden. En het is niet gemonteerd. ( heb ik geen zin in…..) Het is effe downloaden maar ik denk de moeite waard. Hopelijk slikt een Windows computer een "mov" file. film: © Juul Geleick Deel 1 https://www.wetransfer.com/downloads/89e5084aef085d04364c143788cc128220151030112552/1cef152eddfc3d84a19ad555a7cf6a1320151030112552/491565 Deel 2 https://www.wetransfer.com/downloads/bc3189f5685645f2eb89ff648bdb7e2c20151030115547/560395 En alles werd na de mix weg geschreven naar een SONY 1630, digitaal. 44.1 kHz. ( zie foto ) En naar een DAT recorder SONY PCM 2500
Geplaatst 31 oktober 201510 jr. Auteur Omdat ik geen idee heb hoe dat moet. Ik zal het aan mede forum lid Alex vragen. Maar mijn vraag is nu;"vond je het leuk?". Want ik moet nogal veel tijd vrij maken om te uploaden. Koperdraadje - KPN in het buitengebied…….. 31 oktober 201510 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 31 oktober 201510 jr. Omdat ik geen idee heb hoe dat moet. Ik zal het aan mede forum lid Alex vragen. Maar mijn vraag is nu;"vond je het leuk?". Want ik moet nogal veel tijd vrij maken om te uploaden. Koperdraadje - KPN in het buitengebied…….. Koperdraadje KPN heb ik ook. Een paar jaar geleden is er door Reggefiber glasvezel in mijn straat aangelegd. Vervolgens kon ik mij aanmelden bij een aantal providers voor een signaal. Internetten doe ik bij KPN, tv via digitenne, telefoneren mobiel en radio via buitenantenne. Dus ik wilde alleen internet via de glasvezel. Kon niet. Óf alles óf niks. Nou dan maar niks. Krijg ik een paar weken geleden een brief van KPN dat de koperkabel er uit gaat en dat ik binnenkort aangesloten wordt op de glasvezel. Dus wat ik toen wilde maar niet kreeg, moet ik nu nemen en dat zonder verdere kosten. Leuk hè ? gr.thijs
Geplaatst 31 oktober 201510 jr. Leuk Juul om Audio 1 weer eens te zien . Deze studio werd begin jaren '90 door Music & Images voor diverse jingle producties voor de KRO, Station 3 en Het Station gebruikt. http://www.jingleweb.nl/index.php/category/kro/ De omroepen konden toen voor een aantal dagen per jaar gratis van deze studio gebruik maken. Grt, Peter 31 oktober 201510 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 31 oktober 201510 jr. Auteur ik zie daar rechts techn. Gert de Bruijn. Fantastische gozer. En bij een grote opname komt Gert met z'n MacBook binnen………………... En helemaal rechts die EMT galm…..was vaak stuk. Ja, Peter, we noemden dat "plastic geld". Want het was bepaald door het commissariaat en heette "vooraftrek". Ik heb wat dagen doorgebracht daar. Ook een nacht die ik niet gauw zal vergeten, mix met Rob de Nijs en die had z'n nieuwe vriendin meegenomen. (stiekem). En hij liep in een T-shirt. En muzieksamensteller Herman "snor" v.d. velden kwam ook effe binnen lopen. Hij was er voor de muziek van Het Oog die avond. En Rob stond zich weer een beetje aan te stellen, zoals artiesten kunnen doen. Herman ;"Hé de Nijs doe normaal en niet zo flink het is hartstikke koud buiten en jij met je T-shirt……" En een paar uur later brak de eerste Golfoorlog uit. Juul
Geplaatst 31 oktober 201510 jr. Links op de foto zit Pim Koopman. Pim produceerde hier voor Music & Images eind 1990 het jinglepakket voor de KRO. Peter 31 oktober 201510 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 1 november 201510 jr. Omdat ik geen idee heb hoe dat moet. Ik zal het aan mede forum lid Alex vragen. Maar mijn vraag is nu;"vond je het leuk?". Want ik moet nogal veel tijd vrij maken om te uploaden. Koperdraadje - KPN in het buitengebied…….. Zal de file oppakken en zien dat ik deze op YT erbij zet Juul.
Geplaatst 1 november 201510 jr. Auteur Weer prachtig gedaan Alex. Ik ga techn. Hans Bunt effe mailen, kan ie mooi effe kijken. En ik heb nog meer spul. zal ik het binnenkort aan je sturen? Juul
Geplaatst 1 november 201510 jr. Hartelijk dank voor het delen, Juul. Prachtig om naar te kijken. Dankzij jouw toelichting begrijp ik wat wordt bedoeld met Juul slaapt en Bunt mixed En ik vind het een goed idee dat je het via wetransfer hebt aangeboden. Dat youtube vind ik maar soso
Geplaatst 1 november 201510 jr. Hartelijk dank voor het delen, Juul. Prachtig om naar te kijken. Dankzij jouw toelichting begrijp ik wat wordt bedoeld met Juul slaapt en Bunt mixed En ik vind het een goed idee dat je het via wetransfer hebt aangeboden. Dat youtube vind ik maar soso Ben. Hoezo is Youtube nu weer soso? Voor veel mensen kan dit heel handig zijn om te voorkomen dat ze bijna 2 gb moeten dl. Ook is het na een paar dagen weg en krijg je om de week de vraag om het nogmaals te plaatsen. Ja hoor Juul, stuur maar. 1 november 201510 jr. bewerkt door Alex
Geplaatst 2 november 201510 jr. Auteur Er komt een echt historische video naar je toe vandaag. Heb je wat te doen.
Geplaatst 26 november 201510 jr. Lachen! Dit is Hans Bunt ver voor ik hem heb leren kennen! en geen steek veranderd hahahen ik denk dat de studio toen net verhuisd was van de NCRV naar het MP. Het is allemaal nog een beetje kaal. De leuke zithoek met kantoortje is er nog niet Gaaf om de " Good- Old" SSL 4000 weer te zien! De " Imposante" speakers ( ontworpen door Tom Machielsen) zijn nog ergens in bedrijf! Dennis 26 november 201510 jr. bewerkt door dennisvb
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.