Geplaatst 2 januari 20169 jr. http://www.nu.nl/politiek/4191408/een-zes-parlementariers-verliet-kamer-sinds-verkiezingen.html
Geplaatst 2 januari 20169 jr. 3 uur geleden zei Albatrosstudio: Georganiseerde misdaad, net als bankiers Lekker makkelijk, ongefundeerd roeptoeteren. Nu de onderbouwing graag. Azijnpissen kunnen we met z'n allen, maar dat helpt een discussie geenszins een stap verder.
Geplaatst 3 januari 20169 jr. 16 uur geleden zei Harmen: Lekker makkelijk, ongefundeerd roeptoeteren. Nu de onderbouwing graag. Azijnpissen kunnen we met z'n allen, maar dat helpt een discussie geenszins een stap verder. Politiek: let op in april aanstaande als wij, het volk, bij een referendum tegen het associatieverdrag met de Oekraine stemmen (dan hoef ik geen tientallen voorbeelden te geven zoals het vorige referendum over de Europese grondwet, en "als ik minister president wordt gaat er geen EUR meer naar Griekenland", "oh sorry ik moet mijn verkiezingsbelofte breken" etc. etc.) Bankiers: Lees het boek "Dit kan niet waar zijn" van Joris Luyendijk. Een beschrijving van wat ik dagelijks al sinds 1978 met bankiers meemaak. Douwe 3 januari 20169 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 3 januari 20169 jr. Maar Joris Luyendijk schrijft nu juist dat het grootste probleem niet zozeer bij de individuele bankiers ligt, maar bij het systeem. Je zult hem niet horen zeggen dat het een vorm van georganiseerde misdaad is. De meeste bankiers houden zich aan de regels. Alleen deugen die regels niet. Die moeten veranderen, want ze vormen een gevaar voor de economie. Luyendijk komt met weloverwogen kritiek. Zoals jij het formuleert, klinkt het eerder als iets uit de koker van het populisme.
Geplaatst 4 januari 20169 jr. Auteur Nou vooruit dan: http://www.politalk.nl/2016/01/04/bijna-een-kwart-van-de-in-2012-gekozen-tweede-kamerleden-is-alweer-vertrokken/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Geplaatst 4 januari 20169 jr. Wat een ongelooflijke tendentieuze nieuwsberichten. Ik ben zelf maar eens op onderzoek uitgegaan en kom tot een heel andere conclusie. Bijgaand het overzicht van kamerleden die om welke reden ook maar vertrokken zijn. Ik heb daarbij niet gekeken of ze later zijn teruggekeerd, dus de telling met de nieuwsberichten komt niet helemaal overeen. Allereerst zijn er 10 leden vertrokken na de formatie omdat ze een kabinetspost gingen bekleden (al keert teeven later terug naar de kamer) Dan vervolgens zijn er 29 leden (tijdelijk) vertrokken. 10 daarvan zijn om gezondheidsredenen of zwangerschapsverlof (tijdelijk) gestopt en 1 is met pensioen gegaan. 7 hebben een andere politieke functie gekregen in een ander vertegenwoordigend orgaan (de SER niet meegerekend). 5 hebben het veld (vrijwillig) moeten ruimen. Blijft over dat er 7 zijn vertrokken om andere of niet nader gespecificeerde redenen waarvan drie expliciet om een baan elders (incl. 1x SER) . Die populistische koppen als bijna een kwart [..] alweer vertrokken ligt als je het eens daadwerkelijk uitzoekt een heel stuk genuanceerder. Als je dan aan komt zetten met georganiseerde misdaad, dan loop je wat mij betreft maar te raaskallen, zonder je ergens in te hebben verdiept. 1: Sap (GL) -> Moest min of meer veld ruimen 2: Bouwmeester (PvdA) -> zwangerschapsverlof 3: Smits (SP) -> Ziekteverlof, daarna definitief om gezondheidsredenen 4: Bonis (pvda) -> vertrek 5: Houwers (vvd) -> vertrek 6: Karabulut (sp) -> zwangerschapsverlof 7: Hilkens (pvda) -> vertrek 8: Heijnen (pvda) -> vertrek baan elders 9: Çegerek (pvda) -> zwangerschapsverlof 10: Krol (55+) -> vertrek / weg als fractievoorzitter 11: Huizing (vvd) -> vertrek 12: Leijten (sp) -> zwangerschapsverlof 13: de Wit (sp) -> vertrek / pensioen 14: Jansen (sp) -> vertrek, wethouder utrecht 15: Litjens (vvd) -> vertrek, wethouder amsterdam 16: van Nieuwenhuizen (vvd) -> vertrek, benoeming europees perlement 17: Hamer (pvda) -> vertrek, benoeming SER 18: van Heijum (cda) -> vertrek, provinciale politiek 19: Voortman (gl) -> zwangerschapsverlof 20: agema (pvv) -> zwangerschapsverlof 21: verheijen (vvd) -> vertrek, in opspraak geraakt ivm declaraties 22: van der steur (vvd) -> toegetreden tot kabinet 23: dijkhof (vvd) -> toegetreden tot kabinet 24: leegte (vvd) -> vertrek, ivm niet opgeven nevenfuncties 25: van ojik (gl) -> vertrek, gestopt als fractie voorz. 25: de rouwe (cda) -> vertrek, lid GS friesland 26: schouw (d66) -> vertrek, baan elders 27: fokke (pvda) -> zwangerschapsverlof 28: berndsen (d66) -> vertrek, gezondheid (reizen te zwaar) 29: ouwehand (pvdd) -> ziekteverlof Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Samenstelling_Tweede_Kamer_2012-heden#Wijzigingen_in_de_samenstelling
Geplaatst 4 januari 20169 jr. Denk aan je hart Harmen. "georganiseerde misdaad" sloeg op gedrag, niet op vertrekkende aantallen. Ik verdiep me er al jaren in. En banken: Als ik zie hoe ik als consultant met één overleg met een bank van mijn klanten de bankkosten niet weet te halveren maar 80% weet te verlagen denk ik recht van spreken te hebben. Niet eenmalig doch aan de lopende band. Sluit ook aan met Luyendijk. Ik citeer "als je een hele goeie deal sluit door iemand te naaien ben je een held" En dan heb ik het nog niet eens over Libor schandaal, FX schandaal en derivatenmisdaad. I rest my case. Douwe 4 januari 20169 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 4 januari 20169 jr. Tsja. Zo kun je er een mooie draai aan geven. Het onderwerp ging niet over banken, maar over politici die stoppen met het kamerlidmaatschap. Je kunt interessant doen met I rest my case, maar ondertussen onderbouw je geen zak en bazel je wat verder over een compleet offtopic onderwerp. Als je je er al jarenlang in hebt verdiept kun je me vast van je gelijk overtuigen, dus kom maar op.
Geplaatst 4 januari 20169 jr. 1 uur geleden zei Harmen: Tsja. Zo kun je er een mooie draai aan geven. Het onderwerp ging niet over banken, maar over politici die stoppen met het kamerlidmaatschap. Je kunt interessant doen met I rest my case, maar ondertussen onderbouw je geen zak en bazel je wat verder over een compleet offtopic onderwerp. Als je je er al jarenlang in hebt verdiept kun je me vast van je gelijk overtuigen, dus kom maar op. Tsjonge jonge wat een gezeur....
Geplaatst 5 januari 20169 jr. 17 uur geleden zei Harmen: 17 uur geleden zei Harmen: Het onderwerp ging niet over banken Weet je, tijdens discussies op forums, worden er wel vaker zijsprongetjes gemaakt, dat maakt zo'n thread meestal een stuk interessanter, zolang het niet over koetjes en kalfjes gaat natuurlijk. De ervaring leert ook, dat als een persoon wil dat het onderwerp on-topic blijft, het met de rest van de discussie ook snel is afgelopen. Robin 5 januari 20169 jr. bewerkt door Robin Westhof Zin weggehaald die niet klopte
Geplaatst 25 januari 20169 jr. http://nos.nl/artikel/2082817-oosting-mij-dunkt-dat-sprake-is-van-een-doofpot.html
Geplaatst 25 januari 20169 jr. Bram Vermeulen - Politiek. Blijft een actuele tekst. Als ik niet kijkHeb ik het niet gezienHeb ik het niet gezienWist ik er niets vanKunnen ze mij niets makenDus ik kijk nietAls ik niet praatHeb ik het niet gezegdHeb ik het niet gezegdWist ik er niets vanKunnen ze mij niets makenDus ik praat nietPolitiek, politiekIk ben er niet, ik ken ze nietPolitiek, politiekIk kijk niet en ik zeg nietsAls ik niet leesWeet ik het nietWeet ik het nietWist ik er niets vanKunnen ze mij niets makenDus ik lees nietsPolitiek, politiekIk ben er niet, ik ken ze nietPolitiek, politiekIk kijk niet en ik zeg nietsIk kijk niet en ik zeg nietsIk praat niet en ik zeg nietsAls ik niet luisterHoor ik het nietHoor ik het nietWist ik er niets vanKunnen ze mij niets makenDus ik luister nietPolitiek, politiekIk ben er niet, ik ken ze nietPolitiek, politiekIk kijk niet en ik zeg nietsPolitiek, politiekIk ben er niet, ik ken ze nietPolitiek, politiekIk kijk niet en ik zeg nietsIk praat niet en ik zeg nietsIk luister niet en ik hoor niets Vr gr Jan
Geplaatst 27 januari 20169 jr. Aan de andere kant... hebben wij tenminste nog een parlement die zoiets kan onderzoeken en dat ook daadwerkelijk doet. Kom daar bijvoorbeeld maar eens om in het Rusland van Poetin.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.