Spring naar bijdragen

Dat gevoel deel ik met Frans Weisglas - VVD


Juul

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Harmen:

Lekker makkelijk, ongefundeerd roeptoeteren. Nu de onderbouwing graag. Azijnpissen kunnen we met z'n allen, maar dat helpt een discussie geenszins een stap verder.

Politiek: let op in april aanstaande als wij, het volk, bij een referendum tegen het associatieverdrag met de Oekraine stemmen (dan hoef ik geen tientallen voorbeelden te geven zoals het vorige referendum over de Europese grondwet, en "als ik minister president wordt gaat er geen EUR meer naar Griekenland", "oh sorry ik moet mijn verkiezingsbelofte breken" etc. etc.)

Bankiers: Lees het  boek "Dit kan niet waar zijn" van Joris Luyendijk. Een beschrijving van wat ik dagelijks al sinds 1978 met bankiers meemaak.

Douwe

 

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Joris Luyendijk schrijft nu juist dat het grootste probleem niet zozeer bij de individuele bankiers ligt, maar bij het systeem. Je zult hem niet horen zeggen dat het een vorm van georganiseerde misdaad is. De meeste bankiers houden zich aan de regels. Alleen deugen die regels niet. Die moeten veranderen, want ze vormen een gevaar voor de economie.

Luyendijk komt met weloverwogen kritiek. Zoals jij het formuleert, klinkt het eerder als iets uit de koker van het populisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ongelooflijke tendentieuze nieuwsberichten. Ik ben zelf maar eens op onderzoek uitgegaan en kom tot een heel andere conclusie. Bijgaand het overzicht van kamerleden die om welke reden ook maar vertrokken zijn. Ik heb daarbij niet gekeken of ze later zijn teruggekeerd, dus de telling met de nieuwsberichten komt niet helemaal overeen.

Allereerst zijn er 10 leden vertrokken na de formatie omdat ze een kabinetspost gingen bekleden (al keert teeven later terug naar de kamer)

Dan vervolgens zijn er 29 leden (tijdelijk) vertrokken. 10 daarvan zijn om gezondheidsredenen of zwangerschapsverlof (tijdelijk) gestopt en 1 is met pensioen gegaan. 7 hebben een andere politieke functie gekregen in een ander vertegenwoordigend orgaan (de SER niet meegerekend). 5 hebben het veld (vrijwillig) moeten ruimen.

Blijft over dat er 7 zijn vertrokken om andere of niet nader gespecificeerde redenen waarvan drie expliciet om een baan elders (incl. 1x SER) . Die populistische koppen als bijna een kwart [..] alweer vertrokken ligt als je het eens daadwerkelijk uitzoekt een heel stuk genuanceerder.

Als je dan aan komt zetten met georganiseerde misdaad, dan loop je wat mij betreft maar te raaskallen, zonder je ergens in te hebben verdiept.

 
1: Sap (GL) -> Moest min of meer veld ruimen
2: Bouwmeester (PvdA) -> zwangerschapsverlof
3: Smits (SP) -> Ziekteverlof, daarna definitief om gezondheidsredenen
4: Bonis (pvda) -> vertrek
5: Houwers (vvd) -> vertrek
6: Karabulut (sp) -> zwangerschapsverlof
7: Hilkens (pvda) -> vertrek
8: Heijnen (pvda) -> vertrek baan elders
9: Çegerek (pvda) -> zwangerschapsverlof
10: Krol (55+) -> vertrek / weg als fractievoorzitter
11: Huizing (vvd) -> vertrek
12: Leijten (sp) -> zwangerschapsverlof
13: de Wit (sp) -> vertrek / pensioen
14: Jansen (sp) -> vertrek, wethouder utrecht
15: Litjens (vvd) -> vertrek, wethouder amsterdam
16: van Nieuwenhuizen (vvd) -> vertrek, benoeming europees perlement
17: Hamer (pvda) -> vertrek, benoeming SER
18: van Heijum (cda) -> vertrek, provinciale politiek
19: Voortman (gl) -> zwangerschapsverlof
20: agema (pvv) -> zwangerschapsverlof
21: verheijen (vvd) -> vertrek, in opspraak geraakt ivm declaraties
22: van der steur (vvd) -> toegetreden tot kabinet
23: dijkhof (vvd) -> toegetreden tot kabinet
24: leegte (vvd) -> vertrek, ivm niet opgeven nevenfuncties
25: van ojik (gl) -> vertrek, gestopt als fractie voorz.
25: de rouwe (cda) -> vertrek, lid GS friesland
26: schouw (d66) -> vertrek, baan elders
27: fokke (pvda) -> zwangerschapsverlof
28: berndsen (d66) -> vertrek, gezondheid (reizen te zwaar)
29: ouwehand (pvdd) -> ziekteverlof

Bron: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk aan je hart Harmen. "georganiseerde misdaad" sloeg op gedrag, niet op vertrekkende aantallen. Ik verdiep me er al jaren in.

En banken: Als ik zie hoe ik als consultant met één overleg met een bank van mijn klanten de bankkosten niet weet te halveren maar 80% weet te verlagen denk ik recht van spreken te hebben. Niet eenmalig doch aan de lopende band. Sluit ook aan met Luyendijk. Ik citeer "als je een hele goeie deal sluit door iemand te naaien ben je een held"

En dan heb ik het nog niet eens over Libor schandaal, FX schandaal en derivatenmisdaad.

I rest my case.

Douwe

bewerkt door Albatrosstudio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja. Zo kun je er een mooie draai aan geven. Het onderwerp ging niet over banken, maar over politici die stoppen met het kamerlidmaatschap. Je kunt interessant doen met I rest my case, maar ondertussen onderbouw je geen zak en bazel je wat verder over een compleet offtopic onderwerp. Als je je er al jarenlang in hebt verdiept kun je me vast van je gelijk overtuigen, dus kom maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Harmen:

Tsja. Zo kun je er een mooie draai aan geven. Het onderwerp ging niet over banken, maar over politici die stoppen met het kamerlidmaatschap. Je kunt interessant doen met I rest my case, maar ondertussen onderbouw je geen zak en bazel je wat verder over een compleet offtopic onderwerp. Als je je er al jarenlang in hebt verdiept kun je me vast van je gelijk overtuigen, dus kom maar op.

Tsjonge jonge wat een gezeur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Harmen:

 

 

17 uur geleden zei Harmen:

Het onderwerp ging niet over banken

Weet je, tijdens discussies op forums, worden er wel vaker zijsprongetjes gemaakt, dat maakt zo'n thread meestal een stuk interessanter, zolang het niet over koetjes en kalfjes gaat natuurlijk.

De ervaring leert ook, dat als een persoon wil dat het onderwerp on-topic blijft, het met de rest van de discussie ook snel is afgelopen.

 

Robin

 

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Zin weggehaald die niet klopte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Bram Vermeulen - Politiek.  Blijft een actuele tekst.

Als ik niet kijk
Heb ik het niet gezien
Heb ik het niet gezien
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik kijk niet

Als ik niet praat
Heb ik het niet gezegd
Heb ik het niet gezegd
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik praat niet

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Als ik niet lees
Weet ik het niet
Weet ik het niet
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik lees niets

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Ik kijk niet en ik zeg niets
Ik praat niet en ik zeg niets

Als ik niet luister
Hoor ik het niet
Hoor ik het niet
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik luister niet

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Ik praat niet en ik zeg niets
Ik luister niet en ik hoor niets
 

Vr gr

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6420
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Micky Tutt
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.