Spring naar bijdragen

Wanneer ging Hilversum 3 ook in de avond op FM uitzenden?


Vincent

Aanbevolen berichten

Op 29 september 1972 zond Hilversum tot 18:00 uur uit op FM en was daarna alleen nog op de middengolf te ontvangen. Ik zoek nu de datum in 1972 dat Hilversum 3 ook na 18:00 uur op FM ging uitzenden. Het zal ongetwijfeld wel staan in het boek van Arjan Snijders, maar mijn exemplaar ligt ergens in een verhuisdoos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vincent:

Op 29 september 1972 zond Hilversum tot 18:00 uur uit op FM en was daarna alleen nog op de middengolf te ontvangen. Ik zoek nu de datum in 1972 dat Hilversum 3 ook na 18:00 uur op FM ging uitzenden. Het zal ongetwijfeld wel staan in het boek van Arjan Snijders, maar mijn exemplaar ligt ergens in een verhuisdoos. 

Ik

 

1 uur geleden zei Vincent:

Op 29 september 1972 zond Hilversum tot 18:00 uur uit op FM en was daarna alleen nog op de middengolf te ontvangen. Ik zoek nu de datum in 1972 dat Hilversum 3 ook na 18:00 uur op FM ging uitzenden. Het zal ongetwijfeld wel staan in het boek van Arjan Snijders, maar mijn exemplaar ligt ergens in een verhuisdoos. 

Ik vond een Televizier-knipsel waar boven staat: Radio per 1 okt. 1972.

Bij progr. hilv.3 staat: FM kanalen 5,17, 25, 31, 33, 35, 39, 43. 

Verder: Niet van 18-20 uur op FM-kan. 5, 31 en 35 vanwege RONO,

bovendien NIET van 19-20 uur op FM-kan. 25 en 39 vanwege ROZ.

Ik woonde in het gebied van kan. 33 (96,8) en kon dus altijd naar de FM luisteren. De AM 240 m ging om 18 uur uit de lucht en om 20 uur ging hilv.3 verder op AM 298 m.

Tussen 01.00 en 07.00 werd er niet uitgezonden 

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

H3 zat ook op de MG zenders H-zand H-lo en H-berg, 188 meter, 1594 kHz.

Daar werd het RONO progr ook op uitgezonden, maar op zeker moment niet meer en werd non-stop H3 doorgegeven, waardoor je dus alleen daar Joost en Spits ook op AM kon horen. De ROZ was alleen op FM te horen, dus H3 was in het zuiden altijd non-stop op AM.

Al in de jaren 70 werd er in Smilde een extra FM zender voor H3 aangezet, zodat je ook in het noorden non-stop naar H3 op FM kon luisteren. 

In Enschede, verzorgingsgebied Markelo, was H3 om 18.00 uur het best te ontvangen via Smilde.

H3 zat ook nog s avonds (vanaf?) op de R Rijnmond zender , R-dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Hilversum 3-avondprogrammering is gestart per 1-10-1972, met nieuwe programma's per die datum als Popreconstructie, de Paul Meier Show en Poster.

De bron zijn de schema's in het boek van Arjan, die ikzelf heb gemaakt op basis van de gidsen van Vincent.

Het was ook de start van het eerste horizontale programma, toen nog de Joost den Draaijer Show geheten, tussen zes en zeven (later Joost Mag Niet Eten). De andere omroepen zagen geen heil in dit uurtje, dus nam de NOS  het maar. .

Aanvullend:
Per 1 oktober 1971 beginnen de ochtenduitzendingen om 7.00 uur ipv 9.00 uur. Nieuwe namen oa Jan Steeman (woensdag) en Edvard Niessing (maandag)

De nachtuitzendingen begonnen per 1 oktober 1973. Die beslissing werd pas op het allerlaatst door de politiek genomen, zodat de programmering in de gids van die week nog onder voorbehoud stond.

Edwin

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het uurtje 18-19 was geen NOS omdat de andere omroepen er niets in zagen, maar omdat het al een NOS uur was, nl de regionale omroepen RONO en ROZ waren van de NOS. Daarom werd op het hele netwerk dit uur NOS.

Joost en Spits hebben we dus aan de regio, RONO en ROZ te danken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

De Hilversum 3-avondprogrammering is gestart per 1-10-1972, met nieuwe programma's per die datum als Popreconstructie, de Paul Meier Show en Poster.

De bron zijn de schema's in het boek van Arjan, die ikzelf heb gemaakt op basis van de gidsen van Vincent.

Het was ook de start van het eerste horizontale programma, toen nog de Joost den Draaijer Show geheten, tussen zes en zeven (later Joost Mag Niet Eten). De andere omroepen zagen geen heil in dit uurtje, dus nam de NOS  het maar. .

Aanvullend:
Per 1 oktober 1971 beginnen de ochtenduitzendingen om 7.00 uur ipv 9.00 uur. Nieuwe namen oa Jan Steeman (woensdag) en Edvard Niessing (maandag)

De nachtuitzendingen begonnen per 1 oktober 1973. Die beslissing werd pas op het allerlaatst door de politiek genomen, zodat de programmering in de gids van die week nog onder voorbehoud stond.

Edwin

 

De nachtuitzendingen begonnen op 15 oktober 1973.

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.