Spring naar bijdragen

Montage: De Avondspits a trip down memory lane - De eerste 10 jaar


pvanklei

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei rauhfaser:

Peter,

 

Ik heb omwille van de snelheid even je montage uit april '88 (eerste afscheid) geleend voor de KX-uitzending van morgenavond

Scheelde me even een kwartiertje monteren.

 

Edwin

Ik zie mijn naam wel op de aftiteling verschijnen ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we maar gewoon zeggen het de beste radio is die ooit gemaakt, MiKeViN. 

Enthousiast, betrokken, inventief/creatief, spannend, ter zake doend etc. 

 

Frits was een (Rit)Meester is het creëren van muzikaal schilderij (ook zijn woorden) waar je telkens weer naar toegetrokken werd, waar je steeds weer nieuwe dingen in ontdekte en waar je naar bleef luisteren. 

Het is uniek wat hij deed en wat mij betreft nooit meer geëvenaard op de Nederlandse radio.

 

Hij spreekt zelf van het moment van de dag wat het programma zo goed maakte. Dat klopt maar het is ook zijn persoonlijkheid, de wijze waarop hij het programma opgebouwd had én de wijze waarop hij het bracht waarom ik er elke dag weer naar uitkeek. 

 

En ja, als ik bovengenoemde, geweldige compilatie hoor, mis ik hem eigenlijk nog elke dag tussen 18.00 en 19.00 uur.....

 

Gelukkig biedt deze site nog regelmatig oude afleveringen aan waardoor ik blijvend van de Avondspits kan genieten. 

Hulde aan degenen die destijds de tegenwoordig van geest hadden om opnames te maken van dit programma en het nu via deze site beschikbaar willen stellen. 

 

Ik ben ze eeuwig dankbaar......

 

Groet, Arno

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie omschrijving Arno. De Avondspits programma's luisteren nu nog steeds lekker weg.

Ik luister regelmatig een opname van De Avondspits terug in de auto.

 

Met de items zoals Kruip in de huid van, het Steunfonds en de dag die je niet vergeten mag betrok Frits de luisteraars met het programma en dat mis ik tegenwoordig wel op de radio.

 

Grt,

 

Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad wat een heerlijke montage! Alle herinneringen komen weer boven. Luisteren naar de Avondspits was toentertijd een must. De uitzending op KX Radio 50 jaar 3FM is ook zeer de moeite waard. Het duurt meer dan 3 uur, maar is voor mijn gevoel nog veel te kort. Je hoort Frits Spits zoals hij is; een verschrikkelijk aardige radiovakman!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.