Spring naar bijdragen

De Lexjo in de avond.


wim1958

Aanbevolen berichten

Terugkijkend op de Veronica tijd is er nog altijd een die heel speciaal voor me is gebleven. De Lexjo, het avond programma van Lex Harding. Zijn middag programma was natuurlijk ook 

prachtig, maar wat breder van opzet en als doelgroep de scholieren.

Wat ik nog steeds zo geweldig vind aan die avond programma s is dat ze zo tijdloos zijn. Als liefhebber van de progressieve rock uit die begin jaren 70 is het de smaak van Lex die mij 

zo beïnvloed heeft. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Iedere dag na het eten, spoedde ik me naar mijn kamer boven, om daar de radio aan te zetten en alles tot me te nemen. Het popjournaal was om half 8 een hele belangrijke bron van informatie. Ik maakte zelfs aantekeningen in mijn school-agenda.

 

Die Lexjo s hoor ik graag terug en ik vraag me af wat er nog bewaard is. Zou ik jullie mogen vragen om nog eens te kijken in jullie collectie wat er anno 2016 nog van te genieten valt?

 

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Wij horen het juist graag Juul . En hier klinkt het zo nu en dan om zeven uur uit mijn speakers.. Lex veranderd ook hier in nog wel van gedachte net als over zijn aandeel in de radio geschiedenis van de zeezenders ...

Ja daar heb je ook weer gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei jan V:

Hier zijn nog een paar Lex Hardings.

vrg: jan V

met dank aan de originele uploaders

 

Please login or register to see this link.

1969-01-21  1900-2000

 

 

 

Dank je, Jan. Nu heb ik weer iets meer materiaal van de allereerste top 100 aller tijden.

 

Wat bovenstaande opname betreft: die is volgens mij van een jaar later. Ik heb diezelfde opname tenminste gedateerd op 21 januari 1970. Beetje jammer wel, want anders zou dit de alleroudste overgeleverde Lexjo zijn geweest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Paul:

 

Dank je, Jan. Nu heb ik weer iets meer materiaal van de allereerste top 100 aller tijden.

 

Wat bovenstaande opname betreft: die is volgens mij van een jaar later. Ik heb diezelfde opname tenminste gedateerd op 21 januari 1970. Beetje jammer wel, want anders zou dit de alleroudste overgeleverde Lexjo zijn geweest...

Ja jammer ik zal de datum veranderen..

gr jan V

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aller oudste Lexjo die we in ons archief hebben is die van 1 april 1969.

M'n notities in het archief:

 

'Een alleraardigst begin gemaakt door Frans Peters in z’n studio ergens in N.H. Hij leverde in die dagen wel meer jingles. Een ietwat opgewonden en snel sprekende Lex.  Zou het komen doordat we net in de nieuwe studio in Laapershoek zaten en Lex zonodig de "d.j." wilde uithangen? Bijna allemaal platen die binnen gekomen zijn in de tipparade. Voor en na elke plaat heeft Lex het maar steeds over een tipparade notering. Gelukkig is Lex later zich zelf geworden. Al met al een aardig programma, al was het alleen maar om te horen hoe Lex zich later ontwikkeld heeft tot Nederlands beste d.j.! Techniek Ad Bouman."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt, Juul? Ik verkeerde eigenlijk al geruime tijd in de veronderstelling dat dit de oudste is, van dinsdag 11 februari 1969. Ooit door jou aangeboden. Of is deze van later datum?

 

11 februari: Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Paul:

Echt, Juul? Ik verkeerde eigenlijk al geruime tijd in de veronderstelling dat dit de oudste is, van dinsdag 11 februari 1969. Ooit door jou aangeboden. Of is deze van later datum?

 

11 februari: Please login or register to see this link.

 

Lex terug in de 227 reverb  modus of teveel WABC MusicRadio77 met reverb beluisterd. Was het niet Joost die ooit zei en ik citeer

" Discjockeys moeten rijpen". 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een deejay moet zijn eigen stijl vinden. Lex vond die stijl ergens in 1970, volgens mij. Maar toen werd hij ook meteen de populairste, als we op de polls van de Muziek Express afgaan. En terecht, wat mij betreft.

 

In de periode daarvoor kun je nog heel duidelijk de invloed van Joost horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27 juni 2016 om 20:52 zei Paul:

Echt, Juul? Ik verkeerde eigenlijk al geruime tijd in de veronderstelling dat dit de oudste is, van dinsdag 11 februari 1969. Ooit door jou aangeboden. Of is deze van later datum?

 

11 februari: Please login or register to see this link.

 

Paul je hebt gelijk ! Ik heb gewoon verkeerd gekeken!

Maar bij 11 feb heb ik wel genoteerd:

 

"

de eerste 10' zijn er af. Daar stond het begin van MTUW door Rob Out op. Maar da's gestopt vanwege de slechte band kwaliteit. (zie DAT 257-3)

Een buitengewoon "slecht" programma van Lex! Z'n stem zit "onder de galm!" Techn. Ad.

Ad had in die tijd , de overgang van oude naar nieuwe studio, een galmplaat gemaakt. De galmplaat stond in Laapershoek in de ruimte voor de luchtverversing. Dus waarschijnlijk is deze Lexjo net in de nieuwe studio gemaakt. 

Op het eind van het programma gaat de "nieuwe BZN" in primiere! Prod. Ad."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jan V,

 

Betreft de opname met Lex Harding van 25-09-1968. Dit deel van de eerste top 100 aller tijden klinkt veel beter dan die ik heb. Heb je hem misschien helemaal?

Het 2e deel van deze opname (na sound of the screaming day) is niet de Top 100 AT maar deel van de top 100 over 1968.

 

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.