Spring naar bijdragen

Mi Amigo 22 mei 1977 Top 40 Herman de Graaf


Tino

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Martin1968:

Het klinkt inderdaad heel ver weg...

Dit was een ontzettend slechte band, waar de stukken vanaf vlogen. Nauwelijks te redden, maar dit gedeelte heb ik nog net kunnen overzetten. Beter iets dan niets zeg ik maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Tino:

Dit was een ontzettend slechte band, waar de stukken vanaf vlogen. Nauwelijks te redden, maar dit gedeelte heb ik nog net kunnen overzetten. Beter iets dan niets zeg ik maar.

Als je vroeger luisterde, bijvoorbeeld in de auto, reed je ook niet altijd aan de kust. Verderop landinwaarts of in het centrum van de stad ging de kwaliteit ook op en neer.  Ook elektrische kabels (hoogspanning, tram, trein...) zorgen voor mindere kwaliteit. Het blijft leuk om luisteren. Er zijn hier waarschijnlijk weinigen die in de 21e eeuw geboren zijn die alleen stereogeluid kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei bert ree:

Als je vroeger luisterde, bijvoorbeeld in de auto, reed je ook niet altijd aan de kust. Verderop landinwaarts of in het centrum van de stad ging de kwaliteit ook op en neer.  Ook elektrische kabels (hoogspanning, tram, trein...) zorgen voor mindere kwaliteit. Het blijft leuk om luisteren. Er zijn hier waarschijnlijk weinigen die in de 21e eeuw geboren zijn die alleen stereogeluid kennen.

en als je in tunnels reed was 't compleet gedaan met luisteren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Omnivoor:

Oostkust  aka ''East Anglia''

 

Het voormalige bolwerk van offshore  medewerkers, technici, discjockey's, bevoorraders,etc

 

Prachtig gebied. Ik ken voornamelijk Kent, zoals Deal, Herne Bay, Sandwich, Ramgate, Margate. Begin tachtiger jaren vond ik een bezoek aan dat gebied een behoorlijke stap terug in de tijd. Veel armoede, rommelig, en nog altijd een klassenmaatschappij.

 

Als Engeland een beter klimaat zou hebben, dan wil mijn vrouw daar graag wonen. De Engelse discjockey's die over de vloer kwamen en de vele tripjes naar de Ross, hebben haar tot een soort Anglofiel gemaakt.

 

Ze heeft een opleiding voor tolk vertaler Engels-Nederlands gedaan en heeft daar veel profijt van. Gek genoeg in zuid-Frankrijk aan de Middellandse Zee wemelt het van de maritieme bedrijven. En de voertaal is nu eenmaal Engels. 

 

Ze leest uitsluitend Engelstalige boeken en is gek van Engelse series zoals Dowton Abbey of Poldark en de crimi's zoals Midsomer Murders .

 

Maar het weer is niet beter in Engeland, dus blijven we maar aan de Cote d'azur.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Het voormalige bolwerk van offshore  medewerkers, technici, discjockey's, bevoorraders,etc

 

Prachtig gebied. Ik ken voornamelijk Kent, zoals Deal, Herne Bay, Sandwich, Ramgate, Margate. Begin tachtiger jaren vond ik een bezoek aan dat gebied een behoorlijke stap terug in de tijd. Veel armoede, rommelig, en nog altijd een klassenmaatschappij.

 

Als Engeland een beter klimaat zou hebben, dan wil mijn vrouw daar graag wonen. De Engelse discjockey's die over de vloer kwamen en de vele tripjes naar de Ross, hebben haar tot een soort Anglofiel gemaakt.

 

Maar het weer is niet beter in Engeland, dus blijven we maar aan de Cote d'azur.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

''Mijn'' East Anglia ligt een beetje noordelijker dan Kent Please login or register to see this link.

Ik denk toch dat het beetje een broodje aap verhaal is over het weer, want EA heeft het beste klimaat van de UK en zelfs beter dan NL.  Het is hier zelden mistig vergeleken met NL en ook minder drukkend met warm weer. Regen valt af en toe, maar niet zo erg als in het westen van het land. Ik denk uiteraard niet dat je het met de French Riviera kan vergelijken.

Onderhoud is hier zeer slecht, daar erger ik me aan.  Als ik weer eens in NL ben (slechts eenmaal per jaar met Oud&Nieuw), dan valt mij op hoe plat en hoekig alles is, maar ook strak en nieuw. Erg veel aggressie onder de NL-ers valt me ook op (in het algemeen, maar met name in het verkeer). Met veiligheid wordt m/i in NL zeer laks omgegeaan vind ik. Ik ben trouwens altijd blij, dat ik een paar dagen later weer westwaarts vaar. Het meest frappante gebeurde me een paar jaar geleden, toen ik een bakker in Leiden binnenliep om eens een echte lekkere gevulde koek te kopen. 15 minuten later kwam ik wanhopig de winkel uit, omdat ik me realiseerde, dat iedereen voordringt in NL (was ik helemaal vergeten). Ik zei tegen mijn vrienden, die buiten stonden te wachten, ''geen gevulde koeken heren''. Dat afronden met geld snap ik ook niet. Kost iets 53 eurocent, moet je 55 eurocent betalen en dan kijken ze je met een strak gezicht aan.  In GB word je trouwens de grond in gekeken als je voordringt. Als ik clipjes zie uit NL, van hoe bijv. de politie omgaat met mensen en het lijkt of ze de wetten ter plaatse verzinnen, dan kunnen ze nog een hoop leren van de GB politie. Ik heb altijd al gezegd, als je de twee culturen (GB en NL) zou kunnen samenvoegen krijg je een geweldig land. Efficientie van de NL-ers en het gedrag van de GB-ers.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Omnivoor:

want EA heeft het beste klimaat van de UK en zelfs beter dan NL

 

Wat dacht je van de Engelse Riviera vergeleken met East Anglia?

Lijkt mij ook wel aardig aangenaam.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Omnivoor:

Uiteraard is Devon met Torquay (van Basil Fawlty) (Spreek uit ToorKieh) en Torbay  (de Engelse Riviera) mooi, maarrrrrrr, als ''ras''-EA-er (25+ jaar nu) is het hier gemiddeld stukken beter. :P

 

 

Ik vind het tegenwoordig belangrijker om te wonen in een 'bontkraag' vrije omgeving. Het weer is  natuurlijk meegenomen, maar veilig op straat kunnen lopen is toch prettiger. Jammer dat de voorkeur is aangepast.

 

Voorlopig zit ik nog goed aan de Middellandse Zee, maar niets is voor de eeuwigheid. Toch interessant om te lezen dat Omnivoor al 25 jaar weg uit Nederland is. Wat was de reden voor het vertrek? Werk, Liefde, of iets anders?

 

In de streek waar Omnivoor woont komen nog een paar goede bekenden van me vandaan. Een kleine greep met bijgaande foto's

 

Jenny McKenzie-dj en kokkin- aan boord van de Ross Revenge  woont nog altijd in Norwich.

Bilbo Baggins van radio Caroline -zender technicus en dj- kwam uit King's Lynn en is helaas overleden.

Johnny Lewis-dj radio Caroline- kwam van Ipswich , maar woont nu in Sandwich.

 

Salut

Leendert

Andy Howard (Bilbo) zendertechnicus Ross  nov 1983.jpg

Jenny McKenzie, de kok,1985  Ross Revenge.jpeg

4347johnnylewis1986fotorobo.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Toch interessant om te lezen dat Omnivoor al 25 jaar weg uit Nederland is. Wat was de reden voor het vertrek? Werk, Liefde, of iets anders?

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

In eerste instantie werk al dra gevolgd door liefde. Mijn naturalisatie-certificaat ''behaald'' in 2000 and derhalve nu Brits staatsburger, zelfs al opgeroepen geweest voor zgn Jury Service. Al dat uitschot dat in NL vrijuit gaat kan hier op circumstantial evidence veroordeeld worden. Het heeft wel wat Jury-rechtspraak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.