Spring naar bijdragen

Laatste dag London


Louis Stuster

Aanbevolen berichten

Die fluittoon is nog een vreemd punt. Kan het zelf niet herinneren. Was 11 jaar .Heb daar wel meer mensen over gehoord. vreemd want Big l zat gewoon binnen het raster op 1133 kHz ( boven op Zagreb). naar verluid zou het interferentie geweest moeten zin met een AFN zender .vermoedelijk Bremerhaven. Maar kan me niet voorstellen dat die Amerikanen , In toenmalig west Duitsland, verkeerd in het raster zouden gaan zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Louis Stuster:

Voor de liefhebbers. De laatste dag van Big L.

9-10 Please login or register to see this link.

10-11Please login or register to see this link.

11-12 Please login or register to see this link.

12-13 Please login or register to see this link.

13-14 Please login or register to see this link.

14-15 Please login or register to see this link.

 

Dit zin allemaal off air opnames. je hoort ook duidelijk dat die AM zender best mooi geluid had,,Hoe dan ook:Zo gebeurde het dus allemaal.

Bedenk wel dat dit Britse tijden zijn. In Nederland was dus de close down om 16.00 uur...

Ik had ook de uren 05.30-09.00 graag neergezet met Cuck Bair. Helaas ben ik die kwijt geraakt::(

Maar vond nog wel links van Vincent:

Ze waren  ooit  in het café neergezet en waren van een beter kwaliteit. maar toch..

Misschien heeft iemand die nog...I hope so..

En dan hier de reactie van : sister Station Caroline om even na drie uur..

Please login or register to see this link.

 

En dan 12 uur 's nachts natuurlijk op Caroline

Please login or register to see this link.

Veel plezier

 

grt Louis

 

 

 

 

 

12 uur geleden zei Louis Stuster:

Voor de liefhebbers. De laatste dag van Big L.

9-10 Please login or register to see this link.

10-11Please login or register to see this link.

11-12 Please login or register to see this link.

12-13 Please login or register to see this link.

13-14 Please login or register to see this link.

14-15 Please login or register to see this link.

 

Dit zin allemaal off air opnames. je hoort ook duidelijk dat die AM zender best mooi geluid had,,Hoe dan ook:Zo gebeurde het dus allemaal.

Bedenk wel dat dit Britse tijden zijn. In Nederland was dus de close down om 16.00 uur...

 

In 1967 deed Nederland nog niet mee met de zomertijd, Engeland wel.....

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei thijs5326:

In 1967 deed Nederland nog niet mee met de zomertijd, Engeland wel.....

 

Dat klopt, Engelse tijd was gelijk aan de Nederlandse tijd. Drie uur Nederlandse tijd was het afgelopen, weet ik nog wel!

Mijn recorder moest ik toen met de hand uitzetten, iets als automatische afslag had ik niet ingebouwd...

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De close down van Radio London was niet om 16.00 uur Nederlandse tijd, maar gewoon om 15.00 uur. In 1967 had Nederland namelijk geen zomertijd. Dat kwam pas in 1977. Het Verenigd Koninkrijk kende wel zomertijd, wat inhield dat men daar tijdens de zomermaanden (eind maart tot eind oktober) gelijk liep met onze tijd. In de winter was het daar een uur vroeger dan bij ons.

 

Wat de fluittoon betreft: ik kan me herinneren dat dit alleen in de eerste dagen van Big L heeft gespeeld. Toen zat men inderdaad iets beneden de frequentie 1133 kHz, en dat veroorzaakte die fluittoon. En ook storing op de uitzendingen van de franstalige omroep RTB in België op 1124 kHz. Al snel ging Big L precies op 1133 kHz uitzenden, waardoor het probleem was verholpen.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp nu dus dat de Engelsen voor 1977 al zomertijd hanteerde. kon me alleen nog herinneren de invoering daarvan in 1977.Dat was een poging om die op Europese  schaal gelijk te trekken. Maar lang nog was de overschakeling in het najaar niet op gelijke data. Waardoor we een maand gelijk stonden.

Even iets anders. Heeft iemand ook de  hele 14 augustus van Caroline . en de overgang van 14 op 15 van cCroline North ?

 

@ piet : Ah..de piep was dus met de RTB...na 50 jaar wordt alles alsnog opgelost!

bewerkt door Louis Stuster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Juul,

Vraag me af hoe ie zich voelde jarenlang als de man die London uit deed...

Moet je daar trots op zijn?

Ingewikkeld lijkt me...En ja op zo'n dag als vandaag moet je het toch even kunnen horen allemaal...Overigens vallen en paar dingen op: London steunde altijd de Beatles. Waarom is er dan alleen een lullig afscheid woord van ....Ringo en niet van de andere Boys.. Verder gewoon het flauwe Jucie fruit half uurtje ( waarin geen woord over het feit dat de zender een uur later gewoon weg is ) en..de commercials liepen gewoon door tot 14.50 uur. Wat dat betreft was het gewoon zaken doen tot het laatste moment... 

 

@jan227 : Dank. Zag al veel die uren. Maar het ontbreekt aan veel middagprogramma's :(

                  Moet eerlijk bekennen dat Keith Hampshire show toch staat als een huis.

                   Kon zeker de strijd aan met London als ik dat nu zo terug hoor.. 

         

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Jan, eindelijk opgelost. Ik weet dat dit onderwerp al heel lang sluimert op diverse fora.

 

Ik weet het niet meer, want  ik was "gewoon aan het werk" bij Philips Telecom in Huizen nh.   Grote zenders  bouwen.

Ha Juul,

Ja, ik was aan het werk in de boomgaard van mijn vader. Zo'n klein zakradiootje bij me. En op mijn kamer stond de BSR TD10 recorder te draaien.

Was net een paar weken geleden afgekomen, de recorder. Hape uit Amsterdam verkocht de deck's, de versterker had ik zelf gebouwd, naar een schema van Amroh.

En om drie uur moest ik naar huis, om de zaak af te zetten. Nooit aan gedacht om de radio op Caroline te zetten, of op 270, die hier ook behoorlijk hard was.

Vijftig jaar geleden, al weer.

Gewoon doorgaan met ademhalen, Juul! Dat probeer ik ook.

Groeten,

Jan

 

s-l300.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louis Stuster:

Leuk Juul,

Vraag me af hoe ie zich voelde jarenlang als de man die London uit deed...

Moet je daar trots op zijn?

Ingewikkeld lijkt me...En ja op zo'n dag als vandaag moet je het toch even kunnen horen allemaal...Overigens vallen en paar dingen op: London steunde altijd de Beatles. Waarom is er dan alleen een lullig afscheid woord van ....Ringo en niet van de andere Boys.. Verder gewoon het flauwe Jucie fruit half uurtje ( waarin geen woord over het feit dat de zender een uur later gewoon weg is ) en..de commercials liepen gewoon door tot 14.50 uur. Wat dat betreft was het gewoon zaken doen tot het laatste moment... 

 

@jan227 : Dank. Zag al veel die uren. Maar het ontbreekt aan veel middagprogramma's :(

                  Moet eerlijk bekennen dat Keith Hampshire show toch staat als een huis.

                   Kon zeker de strijd aan met London als ik dat nu zo terug hoor.. 

         

Dag Louis,

Dave moest de zender uitzetten, of ie daar trots op moest zijn?.

Ik heb geen idee. Ik heb ook nergens gelezen of gehoord dat ie er trots op was, dus……...

 

José van Groningen zette de zender  bij ons uit, of ie daar trots op was?……..

Ik heb geen idee. Ik heb ook nergens gelezen of gehoord dat ie er trots op was, dus……...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Louis Stuster:

Zullen we terug gaan naar 14 augustus 1967? ;)   31-8 is pas over twee weken...

Jazeker Louis!

Tot middernacht 'The sound of Big L' op www.extram.nl

Ik draai de vormgeving van Radio London gelardeerd met muziek tot 15 augustus 1967.

En er wordt nog naar geluisterd ook! :angel:

Nog bedankt voor de tip dus!

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Je hebt gelijk, Louis. Anders hebben we op 31 augustus niets meer om over te praten... :)

 

Trouwens: vanavond om 23.00 uur Nederlandse tijd 'Johnny Walker meets... The Pirates' op BBC Radio 2: Please login or register to see this link. .

 

Piet.

Piet,

 

"gaan wij dat opnemen ? "……………….

 

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Harm ten Brink  Het is toch een stukje geschiedenis waar nu , 50 jaar later nog, over gesproken wordt.

radio London was er nog geen 1000 dagen en we hebben het er nog over. Radio was toen het medium..(Er was ook niet veel anders) mede door de combi: jeugd, popmuziek en portable radio. Een ongelofelijke inspiratie bron voor radiomakers tot in de jaren tachtig aan toe..Nu zijn het de smartphones. Niks radio of TV...De hele dag turen naar die schermpjes dat is pas hip..

Maar zullen we het daar 50 jaar later nog over hebben?...Had het graag mee willen maken om daar een antwoord op te kunnen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.