Geplaatst 21 augustus 20178 jr. Zo af en toe kom er weer iets moois bovenwater. Vandaag kreeg ik per post twee studiobanden binnen die in eerste instantie aan Radio Veronica werden toegeschreven. Maar er staat Joop op het etiket en ik ken geen Joop bij Veronica. Woensdag 22 augustus? Dat is toch 1973? Snel de eerste tape op de recorder en ja hoor: Joop Verhoof, Radio Atlantis, 22 augustus 1973. En dan is het morgen al weer 44 jaar geleden dat deze werden uitgezonden. Atlantis-19730822-1400-1500-JoopVerhoof-StudioAtlantis-19730822-1500-1600-JoopVerhoof-Studio Met dank aan Rob Luttge voor het beschikbaar stellen van de tapes. En een foto van de banden:
Geplaatst 21 augustus 20178 jr. Ik denk dat het misverstand komt omdat wij ook van dergelijke banden gebruikten in die tijd. Interssant is of er aan de binnenkant van de doos "iets staat". Dan is de uiteindelijke herkomst misschien te herleiden.
Geplaatst 21 augustus 20178 jr. Leuk dat deze boven water komen. Uw radio glimlacht bij het horen van deze...
Geplaatst 22 augustus 20178 jr. Maar..wat werd er een ongelofelijke partij Adriaan van landschoot bagger gedraaid..:)
Geplaatst 22 augustus 20178 jr. 8 uur geleden zei Louis Stuster: Maar..wat werd er een ongelofelijke partij Adriaan van landschoot bagger gedraaid..:) Logisch toch?
Geplaatst 1 september 20178 jr. Een paar weken terug ontvingen we bij Radio Extra Gold van Rob Luttge 2 studiobanden die in eerste instantie werden toegeschreven aan Radio Veronica, maar bij beluistering door Vincent waren het nog niet eerder ontdekte mastertapes van Radio Atlantis. Hieronder het verhaal van Rob Luttge over die tapes; In een vorig leven werkte ik in het verre buitenland. Als muziek Liefhebber maakte ik tapes om de 3 maanden van huis tijd niet zonder muziek te hoeven doorkomen. Mijn reizen waren steeds 3 maanden en ik altijd 30 tapes bij. Iedereen leende die ook van mij. Een collega had enige tijd in de bevoorrading van zendschepen gewerkt en gaf aan dat een waterdichte ton bij hem thuis stond met grote tapes. Het was 1982 in Angola dat ik de afspraak maakte om deze van hem te kopen. Ik heb de banden daarna aan Adje Bouman te leen gegeven rond 1985. Hij vond ze wel leuk maar het was een andere tijd toen en ik had wel de indruk dat een en ander meer Veronica gezind moest zijn. Ik was ook Veronica liefhebber en anders luisterde ik naar Caroline Met dank aan Rob Luttge voor het beschikbaar stellen van deze tapes en Vincent Schriel voor het digitaliseren. Herbert Wentink
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.