Spring naar bijdragen

Radiotoestel met VeroniKa op de schaal


Leen1956

Aanbevolen berichten

Op 15-9-2017 om 21:48 zei Vincent:

De schrijfwijze van de naam Veronika kom je veel tegen in Oost-Europa. Daar zal de radio waarschijnlijk ook vandaan komen. En ook ik had hem zeker gekocht.

 

 

In de Voorstraat? Ik heb daar in een 'pop-up' winkel vorig jaar deze radio gekocht:

 

IMG_20170915_215105.thumb.jpg.22716e421293c03eff0f7c255681048a.jpg


Leuk spul.
Phillips heeft ''zo ik soms zie'' zo veel modellen gemaakt.
Maar die met R Veronika er op is in iedere geval geen Phillips.
Had het voorkantje in ieder geval willen hebben.
Ombouwen naar een werkende.
Of speelde die nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs SBS Vlaanderen heeft nog testuitzendingen gedaan op 1296 met o.a. Ton Schipper. Verder is er niets meer mee gedaan. SBS Vlaanderen krijgt nu in Vlaanderen een netwerk van radio's vanaf 1 januari 18.

4 september 1998 werden de uitzendingen al weer gestaakt.

 

98xxxxvt4op1296fragm.mp3"
Your file URL: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuk, de radio uit je jeugd.

De radio die mijn ouders in 1957 kochten op Aruba heb ik nog steeds. En dat is een collectors item, Blaupunkt Salvador. Een tropenradio in een uitvoering die ik nog nergens op internet ben tegengekomen. 1 x MG en 5 x KG, van 120 tot 11 meter band. Gaf geweldig geluid, mede omdat er op Aruba en de regio "breed" werd uitgezonden.

 

Staat op zolder, kan er even niet bij dus geen foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Paul:

Een ander keertje misschien? Ik ben vooral benieuwd naar de wijzerplaat...

De wijzerplaat kent alleen frequenties, geen stationsnamen, zoals gebruikelijk bij tropenontvangers. Elke kg keuze had een eigen kleur, waardoor het een redelijk kleurig beeld gaf, de omroep meter banden zijn aangegeven (uiteraard staat de 22 meter er niet op, maar kon je wel ontvangen.)

De radio had ook fijnafstemming op een apart stukje en wijzertje van de schaal.

 

Op de kg luisterden we naar de Wereldomroep in de 25 meter band, rechtstreeks uit Lopik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/15/2017 om 21:04 zei Juul:

Ik heb het stille vermoeden dat het Radio Noordzee van het REM eiland is.  Dus 1964.

Dat moet zeker kloppen Juul, dit toestel gaat op FM niet verder dan 104 mhz, toen Noordzee van de heren uit Zwitserland uitzond was dat 108. Bovendien werden er toen naar mijn idee niet meer toestellen met buizen geproduceerd, en dit is een duidelijke "buizenbak".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.