Spring naar bijdragen

Lex Harding zijn boek


hans knot

Aanbevolen berichten

Ik stond net in de super en m'n vrouw had  gezegd welke vla ze wilde……..de super is hier 3 min vandaan……stond ik voor de vitrine……………ik wist het niet meer.

 

In mijn optiek bestaan er maar een paar goede  boeken over Veronica:

 

1. Eén jaar later- Rob Out

2.  boek Auke Kok

3. geen boek maar onze website.

(eigenlijk mijn verhaal met behulp van oud collega's en een paar "vrienden" hier).)

 

Ik vergeet gemakshalve even de  Veronica Sage uit 67-68. ( dat was het begin ).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei hans knot:

Wat mij me meer stoort is dat hij diverse malen voormalige collega's neerzet zonder dat ze de kans krijgen zich te verdedigen.

Weerwoord heeft weinig zin, naar alle waarschijnlijkheid zal een (vermeend) charlatan of klootzak dit zelf ontkennen.

 

11 uur geleden zei Paul:

Grapje zeker? :cool:

Euh.. ik wilde eigenlijk een punt maken. Neemt niet weg dat ik sommige platen "best aardig" vindt, da's misschien een betere omschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-12-2017 om 22:44 zei Albatrosstudio:

Slotzin inleiding Lex Harding in het boek:

"De verhalen heb ik opgediept uit mijn geheugen, dat nooit best is geweest. Daarnaast besef ik maar al te goed dat het geheugen soms een loopje met je neemt, het is feilbaar en misleidend. De verhalen zijn zoals ik me herinner, maar dat is geen garantie dat het allemaal zo is gebeurd".

Wat ik dan niet helemaal heel goed begrijp is waarom laat je dat boek als het klaar is  , maar nog niet uitgeven eerst eens lezen om te zien of de verhalen wel waarheidsgetrouw zijn. Want er is toch ook een persoon die het boek leest om te zien of er geen spelfouten in staan. Dat snap ik dan niet echt goed , of wilde Lex dat niet ?

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-12-2017 om 16:28 zei Juul:

Dat herken ik wel…………Hier op de Veluwe zeggen ze;

"Oh je komt hier niet vandaan?, uit Hilversum?. Da's het westen……."   hi

 

In Zuid Frankrijk bv daar zeggen ze dan weer  Parijs das Frankrijk niet. Vraag maar eens aan Leendert wedden dat hij die uitspraak ook wel zal kennen ? zou me niks verbazen.

49 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Eerst laten lezen door een allesweter?

Denk niet dat er zo'n persoon bestaat.

Nee dat zal ik ook niet beweren , maar als er meer dan een dat boek leest dan weten die samen veel meer dan die ene allesweter. Ik had me misschien iets anders moeten uitdrukken maar , wat ik eigenlijk wilde zeggen is. Dat als een boek door een buitenstaander maar wel met kennis van zaken gelezen word dat die wel dingen leest die bv de auteur niet weet of verkeerd heeft.

 

Want er is een spreekwoord dat zegt : Een buitenstaanders weet vaak meer dan de verteller zegt , want die is bezig het zijn verhaal en de luisteraar is niet dicht betrokken als de verteller zegt. ' Of deze : ' Twee mensen weten altijd veel meer , dan één mens alleen . ' ja toch.

Op 21-12-2017 om 20:22 zei Tino:

Weerwoord heeft weinig zin, naar alle waarschijnlijkheid zal een (vermeend) charlatan of klootzak dit zelf ontkennen.

 

Euh.. ik wilde eigenlijk een punt maken. Neemt niet weg dat ik sommige platen "best aardig" vindt, da's misschien een betere omschrijving.

De manier waarop je iets schrijft heeft is ook van belang zonder dat je platte vloek woorden moet gebruiken , dat kan je toch ook anders uitdrukken ?

Op 21-12-2017 om 19:24 zei Juul:

Ik stond net in de super en m'n vrouw had  gezegd welke vla ze wilde……..de super is hier 3 min vandaan……stond ik voor de vitrine……………ik wist het niet meer.

 

In mijn optiek bestaan er maar een paar goede  boeken over Veronica:

 

1. Eén jaar later- Rob Out

2.  boek Auke Kok

3. geen boek maar onze website.

(eigenlijk mijn verhaal met behulp van oud collega's en een paar "vrienden" hier).)

 

Ik vergeet gemakshalve even de  Veronica Sage uit 67-68. ( dat was het begin ).

 

Gebeurtenissen vervagen naar mate de tijd verstrijkt , en hoe ouder dat is hoe moeilijker het wordt om alles weer boven water te krijgen.

 

Tipje : Neem Pen en Papier en leer het opschrijven dan kan je dat gebruiken als ruggensteuntje om het niet te vergeten.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Radio-freak:

De manier waarop je iets schrijft heeft is ook van belang zonder dat je platte vloek woorden moet gebruiken , dat kan je toch ook anders uitdrukken ?

Charlatan vind ik een net woord, is toch al mooier dan oplichter, terwijl het natuurlijk hetzelfde betekent. Maar hoe ik klootzak anders moet omschrijven? Kom maar met een suggestie die hetzelfde duidelijk maakt. Ik vind klootzak overigens geen "platte vloek woord", maar een volkomen duidelijke omschrijving van iemands karakter.

8 uur geleden zei Robin Westhof:

Eerst laten lezen door een allesweter?

Er zijn genoeg "radiokenners" die zich tot deze categorie rekenen, terecht of onterecht.

Ik vind Lex zijn kanttekening overigens heel netjes, hij vermeldt duidelijk dat het ZIJN herrineringen zijn, en niet de absolute waarheid.

Kom daar maar eens om bij de nodige "geschiedschrijvers".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21 december 2017 om 19:24 zei Juul:

 

 

In mijn optiek bestaan er maar een paar goede  boeken over Veronica:

 

1. Eén jaar later- Rob Out

2.  boek Auke Kok

3. geen boek maar onze website.

(eigenlijk mijn verhaal met behulp van oud collega's en een paar "vrienden" hier).)

 

Ik vergeet gemakshalve even de  Veronica Sage uit 67-68. ( dat was het begin ).

 

 

Alweer 14 jaar.....

image.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herinner ik mij Rob, altijd achter die typemachine. En hup weer een actie bedenken. Sigaret d'r bij.

Zoals Willem van Kooten vaak zei;"middelmatige dj, maar hij had de goede toon".

En ik vond het een erg motiverende collega. Als wij zeiden;"zullen we de Norderney maar naar binnen varen?". Dan zei hij;"ben je besodemieterd………we gaan actie voeren….".

 

7 jaar later  zou Marion Out overlijden……...

 

Daarna heb ik het Veronica archief van Rob gekregen van z'n dochter……het was slechts 1 grote schoenendoos! Dat was het enige dat z'n dochter in dat hele grote huis in Laren aantrof.

 

En in de laatste week nam ik ook nog een dia, Rob achter de typemachine, de teksten makend tbv het jaaroverzicht van 1967 samen met technicus Karel van der Woerd.

 

foto's: ©Stichting Norderney.

 

 

 

 

 

Rob Out Typemachine 1974-sm.jpg

 

 

Karel Rob St-101Juul.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tino:

Maar hoe ik klootzak anders moet omschrijven? Kom maar met een suggestie die hetzelfde duidelijk maakt.

 

Ik kom uit Rotterdam en heb je vraag hier aan tafel maar eens in de groep gegooid. Een (gecensureerd) overzicht van de resultaten:

 

  • hufter
  • kloothommel
  • zakkenwasser
  • lul (de behanger)
  • klerelijer
  • teringlijder
  • hufter
  • krotekoker 
  • vuile vieze stinkhufter
  • rukker
  • pleurislijer
  • hoerejong

 

En iemand kwam nog met dit youtube filmpje:

 

 

Ontopic: gezien alle reacties op het boek heb ik besloten om hem alsnog te bestellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.