Jump to content

NL groep ALDERMAN akoestisch op de radio in 1971

Recommended Posts

(Ook) Goeiemorgen, ik bedoel middag! Sinds een tijdje luister ik dagelijks op m'n werk met veel plezier naar 192Radio, vooral de oude integraal herhaalde uitzendingen vind ik prachtig. Vanmorgen (4-1) vlak voor 8 uur (moet dus Ook Goeiemorgen zijn geweest) speelde de NL groep ALDERMAN een mooie unplugged versie van hun single Come In The Evening, gevolgd door een interview. Dit zal een uitzending uit 1971 zijn geweest, aangezien ze in dat jaar de plaat uitbrachten. Mijn vraag is: kan ik op 1 of andere manier deze opname opnieuw horen of downloaden? Kan iemand me vertellen of deze uitzending van Ook Goeiemorgen nog eens herhaald zal worden, of heeft iemand 'm misschien als mp3? Bedankt voor jullie aandacht! Groeten van Niels

Het was OGM met Klaas Vaak (Tom Mulder )  van 31 oktober 1971  tussen 08.00 - 09.00 uur

techn. Sytze Gardenier

Klaas draait een aantal platen die werden gemaakt door Veronica d.j.'s.

Joost en Tineke - Hé Joost, hé Tineke  en Turkse koffie

Stan Haag - Pigalle

Tom Collins - de afspraak

Piet Hein (Jurg van Beem) - het kijkglas moet vol zijn

Binkies (Collins,Vaak,Bouman,Mondt, de Vries - met Carnaval

Gerard de Vries-Spel kaarten

Anouschka - Anouschka

de Piraten Rob Out, van Veen, Harding) - Nenana hé hee...

Gary Ocean - All you need is time ( Sytze drums)

Rob Out - kom uit de bedtee

Tony Vos - Zwoele zotte zomer

En op het eind een optreden en intv van een zang duo; Alderman. Ze spelen live in de studio.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Doneer aan Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum

• Popular Now

• Similar Content

• By hans knot
      Egbert Douwe – Als dat zou kunne. Dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgebrachte lp ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’ van Egbert Douwe. Een langspeler die werd uitgebracht na het enorme succes van het nummer ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’. Kenners weten dat achter Egbert Douwe Veronica’s Rob Out schuil ging. Op de eerste zaterdag van augustus in 1974 was tussen 9 en 10 uur in de ochtend de ‘Egbert Douwe Show’ eenmalig te beluisteren. Het nummer ‘Als dat zou kunne’ werd als tune voor het programma gebruikt. In de intro vertelde Egbert Douwe dat eerder het tomeloze talent van hem was ontdekt en dat hij door de programmaleider van Radio Veronica was gevraagd een show te presenteren. Let wel die programmaleider was hij zelf. Een klasse stukje van zelfbevlekking?

Egbert Douwe - Als dat zou kunne. This song is from the 1968 album 'Kom uit de bedstee mijn liefste' by Egbert Douwe. It was released after the enormous success of the song 'Kom uit de bedstee mijn liefste'. Connoisseurs know that behind Egbert Douwe was Veronica's Rob Out. On the first Saturday of August in 1974, between 9 and 10 o'clock in the morning, the 'Egbert Douwe Show' could be listened to once. The song 'Als dat zou kunne kunne' was used as a tune for the programme. In the intro Egbert Douwe told that his unbridled talent had previously been discovered and that he had been asked by the programme leader of Radio Veronica to present a show. Note that he was the programme leader himself. A class piece of self-flesh?

Please login or register to see this link.

• By hans knot
      Mike Simpson and Orchestra – Three little words. Dit nummer komt ook van de in 1961 uitgebrachte lp ‘Discussion  in percussion’. Het werd op Radio Veronica in 1971 gebruikt voor een Nachtklup jingle, waarbij Gerard de Vries het woord ‘Nachtklup’ insprak gevolgd door een andere stem die ‘ja, is wel lekker als ik aan het werken ben’ toevoegde.

Mike Simpson and Orchestra - Three little words. This song is also from the 1961 released album 'Discussion in percussion'. It was used on Radio Veronica in 1971 for a Nachtklup jingle, in which Gerard de Vries spoke the word 'Nachtklup' followed by another voice that added 'yes, I like it when I'm working'.

• By martinja
      USA Top 100 - Jan van Veen - Radio Veronica 1969 04 06 - 1905 - 1945
    • By martinja
      1974 06-08 Veronica-1300-1434-VeronicaTop40-LexHarding-AktieVeronicaMoetAanLandVanuitCallantsoog

1974 06-08 Veronica-1434-1615-VeronicaTop40-LexHarding-Tipparade-TomCollins-AktieVeronicaMoetAanL
    • By hans knot
      Georges Chatelain en Hervé Roy – Special Sprint. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Vitesses’ uit 1969 uitgebracht door BMG Production Music uit Frankrijk. Een lp met een aantal nummers gespeeld in diverse variaties. Fervente luisteraars van Hilversum 3 en de Daverende Dertig zullen het nummer meteen herkennen als zijnde de tune die door Felix Meurders een tijd werd gebruikt. Maar herkenbaar was het ook voor fervente Veronicaluisteraars want in 1972 werd het gebruikt voor de productie van een commercial gericht op de Vlaamse luisteraars: Lengte en Punten Shampoo.
      Georges Chatelain and Hervé Roy - Special Sprint. This song comes from the album 'Vitesses' from 1969 released by BMG Production Music from France. An album with a number of songs played in various variations. Fervent listeners of Hilversum 3 and the Daverende Dertig will immediately recognize the song as the tune that was used by Felix Meurders for a while. But it was also recognisable for avid Veronica listeners because in 1972 it was used for the production of a commercial aimed at Flemish listeners: Length and Points Shampoo.

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,684
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Peter Madjid
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.