Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ad Roberts Overleden

Featured Replies

Geplaatst

Zondagmiddag 8 april werd bekend dat Ad Roberts (Rob de Goede) is overleden.

Ad werkte o.a. bij Radio Caroline, Radio Monique 963,  Focus 103, Radio 819, Radio Waddenzee, Radio Mi Amigo 192 en Radio Extra Gold.

Ad was al geruime tijd ziek en overleed op 62-jarige in zijn woonplaats Beverwijk.

(Foto: losgoud.nl/Rockart 2010)

Ad Roberts.jpg

Geplaatst

Via de facebook pagina " Offshore radio heroes " kreeg ik dit bericht,

AD ROBERTS is ook niet meer.... zojuist bericht ontvangen.... Toen 'we' Herman (schommelstoel en aanhang) hadden buitengeworpen bij Caroline '79 hebben 'we' Ad kunnen overtuigen nog even aan boord terug te gaan als BOSS totdat beter werd gevonden... Hij moest er ook mee lachen... Nee, beter hebben we niet gevonden. Ad heeft ondermeer Starlight Vocal Band europa binnengehaald via Caroline én er voor gezorgd dat 'Spirits havin' flown' van Beegees op single werd uitgebracht. En heel veel goede radio-uren... Thanks guy, you helped me a lot then.... RIP namens your old Caroline crew....

Geplaatst

Had dit nog niet verwacht. Het was bekend dat Ad leed aan suikerziekte en 25 jaar geleden een tumor operatie had. De tumor heeft destijds zijn geheugen beschadigd. Vele gebeurtenissen en namen waren verdwenen, maar kwamen langzaam weer boven water.

Ik heb Ad  voor het eerst ontmoet in januari1980 in de haven van Scheveningen bij een radiodag van SMC. Daarna kwamen we elkaar tegen bij de opzet van radio Monique vanaf de Ross Revenge in november 1984. Ad was door Fred Bolland aangewezen als de 'leider' van de discjockey ploeg, om alles in goede banen te leiden. Hij had namelijk ervaring op de Mi Amigo opgedaan bij de Nederlandstalige uitzendingen van Caroline en toen ook voor Fred gewerkt.

Ad vond ik een heel  fijn mens, zeer sociaal, maar het ontbrak hem aan discipline. Hij was bovendien redelijk chaotisch aangelegd.

Kon 's nachts mengpanelen en jingle machines uit elkaar halen, want  het geluid vond hij niet goed. De volgende ochtend waren de jingle machines nog niet hersteld, wat de nodige irritatie van zijn collega's veroorzaakte..

Legendarisch van Ad zijn het starten van de verkeersinformatie jingle bij de opening van radio Monique in 1984 en zijn opmerking over een' kuthorlogie' in een nieuwsuitzending . Hij was vergeten deze verspreking te wissen.

Na  radio Monique, radio 558/819 heeft Ad  nog van alles  gedaan, maar met het verstrijken van de jaren ging zijn gezondheid achteruit.

Door mijn vestiging in Zuid--Frankrijk kwam ik hem nog sporadisch tegen. Voornamelijk op de zeezenderdagen.

Ad was voor mij niet veranderd en dat was wederzijds. We hebben altijd goed met elkaar overweg gekund, maar zijn nooit  echt vrienden geworden. 

Jammer dat zijn leven op 62 jaar is gestopt. Te jong en te vroeg, maar misschien was het maar wel beter zo. Soms gaan de dingen nu eenmaal zo.

Salut

Leendert Vingerling

IMG Laser_0057.jpg

4346adrobertsfredbolland1985greenpeaceachtergrondfoto lv.jpg

ams2003-13.jpg

opening radio Monique 1984.jpg

party  pré start Radio Monique 6 dec 1984.jpg

Fred Bolland, Ad Roberts november 1984  Ross Revenge .jpg

Ad Roberts , Susan Charles 1985 Ross Revenge .jpg

Radio Monique,Caroline medewerkers 1985 Ross Revenge .jpg

Caroline, Monique, Laser crew Ross Revenge .jpg

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst

This is a real shock - when you think of Caroline 1979, Monique 1984 - 1987 or 558 in 1988, the first person you think of is Ad Roberts. RIP Ad.

Regards

Michael 

Geplaatst

Morgen, vrijdag 13 april om 10 uur, draaien diverse radiozenders het nummer Spirits having flown van de Bee Gees ter nagedachtenis aan Ad Roberts.

Wie zich geroepen voelt om mee te doen...

Geplaatst

Gisteren weer geluisterd naar Extragold, herinneringen aan Ad. We zullen z'n stemgeluid missen, heeft iemand de mogelijkheid de eerste uren van 14 tot 17 uur te plaatsen, of weet iemand waar ik deze kan vinden?

Geplaatst
6 uur geleden zei Eric B:

Gisteren weer geluisterd naar Extragold, herinneringen aan Ad. We zullen z'n stemgeluid missen, heeft iemand de mogelijkheid de eerste uren van 14 tot 17 uur te plaatsen, of weet iemand waar ik deze kan vinden?

terug te vinden onder Extra Gold

Geplaatst

14-15 blikken Marc Jacobs en Ferry Eden terug op Adje

15-17 een Baken 16 vanaf de Norderney (mi amigo 192) van Pasen 2007

17-19 Ad Roberts met reserveopnames nog niet uitgezonden bij Extra Gold

Geplaatst
12 uur geleden zei bert ree:

14-15 blikken Marc Jacobs en Ferry Eden terug op Adje

15-17 een Baken 16 vanaf de Norderney (mi amigo 192) van Pasen 2007

17-19 Ad Roberts met reserveopnames nog niet uitgezonden bij Extra Gold

Ik snap de laatste zin niet. Wel of niet uitgezonden? Is dat laatste ergens te downloaden?

Geplaatst

180415ExtraGold17-1955AdRobertsZoutwaterStormtapesPeterHoogwerf.mp3"
Your file URL:https://pixeldra.in/u/W4Gqpb 

Extra Gold had nog stormtapes klaarliggen voor het geval dat er technische problemen waren van Ad Roberts en deze werden zondag uitgezonden tussen 17 en 19u. Bij het opnemen heb ik het programma van Peter Hoogwerf er maar bij gedaan.

Geplaatst
7 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik snap de laatste zin niet. Wel of niet uitgezonden? Is dat laatste ergens te downloaden?

Hi Douwe, Ad had reserve uren gemaakt voor het geval hij een keer niet zou kunnen. De ‘stormtape’ komt uit 2016 en is niet nodig geweest.

bewerkt door Peter Vrakking

Geplaatst
3 uur geleden zei bert ree:

180415ExtraGold17-1955AdRobertsZoutwaterStormtapesPeterHoogwerf.mp3"
Your file URL:https://pixeldra.in/u/W4Gqpb 

Extra Gold had nog stormtapes klaarliggen voor het geval dat er technische problemen waren van Ad Roberts en deze werden zondag uitgezonden tussen 17 en 19u. Bij het opnemen heb ik het programma van Peter Hoogwerf er maar bij gedaan.

Dank je Bert

45 minuten geleden zei Peter Vrakking:

Hi Douwe, Ad had reserve uren gemaakt voor het geval hij een keer niet zou kunnen. De ‘stormtape’ komt uit 2016 en is niet nodig geweest.

Dank je Peter

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.