Spring naar bijdragen

Surinaamse Radio


Junebug

Aanbevolen berichten

Beste radio liefhebbers, ik luister heel veel Surinaamse en Antilliaanse radio hier in Amsterdam. Eind 2017 is er een programma geweid aan "Surinaamse Radio Legendes".

Heb contact gehad met de baas van Mart Radio en er is heel veel vraag naar alles wat betreft uitzendingen van Suri-Antilliaanse afkomst.

Heb gezegd dat ik ze nog nooit tegen ben gekomen hier, maar dat iemand hier wellicht iets heeft.

Dus grabbel eens even in jullie harde schijven en help deze mooie zender aub.

 

De uitzending van Mart over legendes : Please login or register to see this link.

 

Nogmaals, alles is welkom.

 

Grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2018 om 22:05 zei Juul:

Maar bedoel je Suri radio "daar"?   of in Amsterdam?

 

 

Dat mag alle twee, er is zeer weinig bewaard gebleven door de jaren heen.

Radio die in Suriname werd uitgezonden is vrijwel niets van overgebleven, je moet dit ook even zien in een ander daglicht dan hier. Een cassette bandje was een gemiddeld weekloon en als iemand wel eens iets opgestuurd kreeg van familie leden hier dan werd het denkelijk al snel verpatst.

 

Maargoed, de kans is klein maar niet geschoten................;)

 

Hoorde van de week van iemand die uit Jamaica terugkwam ( is niet zover daar vandaan) dat sinds 2006 de cd speler voet aan de grond kreeg, het loopt dus allemaal zo'n 30 jaar achter.

 

grt. June

 

 

bewerkt door Junebug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet graag van Suriname naar Jamaica zwemmen, meer dan 1000 km.

 

De Surinaamse radio was vrij apart, en klonk een beetje oubollig.

Apintie is de oudste zender geloof ik. 

 

Is het nu niet allemaal TV, helaas via etnische groepen daar - verzuiling dus.

Ook neem aan dat je weleens naar RTV 7 kijkt, met oa Surinaams nieuws van ATV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

In de regio Den Haag zat het vooral vol met Hindoestaanse piraten; Radio Takdier, Sangeet Mala, Srinagar etc. Zeer herkenbaar door hun galm op de microfoon. Een Surinaamse piraat in Den Haag met meer soul, reggae en kaseko was Radio Fajalobi wat ergens rond de FM 103.5 zat. Overigens kwam met regelmaat ook vanuit Rotterdam Radio Rapar binnen. Sorry, maar van deze zenders heb ik jammergenoeg geen opnames gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik ca. 40 km van Den Haag woonde ontving ik 10 tallen piraten uit Den Haag via mijn 8 elements Fuba op mijn Sansui T-80. De bekendste was wel wel Centraal (94,6). Maar ook zenders als Hofstad (97,9), Verona (90,7), Transvaal (98,1), Moonlight (96,3), pondarosa (95,4), Veronica (95,9) en Randstad (94,0) kwamen loeihard binnen. Hindoestaanse zenders heb ik niet genoteerd, omdat ik ze niet verstaan kon, maar zal ik ongetwijfeld ook ontvangen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.