Geplaatst 26 juli 20187 jr. Het Veronica museum blijft vooralsnog gewoon open. Beneden komt een expositie van "Dutch Pop Music". Het bezoek loopt echter terug en de verwachting is dat het over een jaar wel op is. 26 juli 20187 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 27 juli 20187 jr. 19 uur geleden zei RobMesander: Ik zou Rock Art naar de benedenverdieping verplaatsen. Rob Rock Art hoort in Den Haag...……….
Geplaatst 1 augustus 20187 jr. Rock Art hoort inderdaad in Den Haag. Nijkerk is geen aantrekkelijke lokatie.
Geplaatst 1 augustus 20187 jr. Auteur 38 minuten geleden zei wim1958: Rock Art hoort inderdaad in Den Haag. Nijkerk is geen aantrekkelijke lokatie. Voor mij wel, zo'n 30 minuten…………..Maar dat is lekker makkelijk van mij geredeneerd, ik weet het. Maar het is (was) wel zo'n beetje in het midden van het land. Maar ik denk op de lange termijn dat RockArt een betere optie is. Ik schat dat volgend jaar 1 sept. Veronica kwa museum ( weer ) uit de lucht gaat.
Geplaatst 1 augustus 20187 jr. 1 uur geleden zei Juul: Voor mij wel, zo'n 30 minuten…………..Maar dat is lekker makkelijk van mij geredeneerd, ik weet het. Maar het is (was) wel zo'n beetje in het midden van het land. Maar ik denk op de lange termijn dat RockArt een betere optie is. Ik schat dat volgend jaar 1 sept. Veronica kwa museum ( weer ) uit de lucht gaat. Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………...
Geplaatst 1 augustus 20187 jr. Auteur Zojuist zei Albatrosstudio: Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………... Ik ga daar niet over Douwe. Zal ik dan ook maar weer een sigaar opsteken , dan is de cirkel weer echt rond.
Geplaatst 23 augustus 20187 jr. Op 1-8-2018 om 21:43 zei Albatrosstudio: Ik zou dan 19 oktober doen...………….60 jaar na het "rokerig zaaltje". Dan is de cirkel weer rond...………... Ik lees in het boek ' de Veronica sage' op bladzijde 7 dat de vergadering van 15 oktober 1959 plaats vond in een 'benauwd en rokerig bovenzaaltje van Krasnapolsky. Over de vergadering van 19 oktober wordt geschreven dat het een gure, regenachtige avond was maar binnen de temperatuur naar ongekende hoogte steeg. Het rokerige zaaltje was dus 15 oktober en niet 19 oktober. Het zijn maar vier dagen. Ik weet het.... Salut Leendert 23 augustus 20187 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 23 augustus 20187 jr. 2 minuten geleden zei Leendert Vingerling: Ik lees in het boek ' de Veronica sage' op bladzijde 7 dat de vergadering van 15 oktober 1959 plaats vond in een 'benauwd en rokerig bovenzaaltje van Krasnapolsky. Over de vergadering van 19 oktober wordt geschreven dat het een gure, regenachtige avond was maar binnen de temperatuur naar ongekende hoogte steeg. Het rokerige zaaltje was dus 15 oktober en niet 19 oktober. Het zijn maar vier dagen. Ik weet het.... Salut Leendert Je bent de eerste die het opvalt. Was een omissie mijnerzijds.
Geplaatst 23 augustus 20187 jr. 3 minuten geleden zei Albatrosstudio: Je bent de eerste die het opvalt. Was een omissie mijnerzijds. Je bent erg accuraat met data, dus het zal ook wel niet meer voorkomen. Salut Leendert 23 augustus 20187 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 23 augustus 20187 jr. 1 minuut geleden zei Leendert Vingerling: Je bent erg accuraat met data, dus het zal ook wel niet meer voorkomen. Salut Leendert Mijn autisme
Geplaatst 23 augustus 20187 jr. Ik ben wel benieuwd naar het percentage autisten hier.... (je mag mij alvast meetellen)
Geplaatst 24 augustus 20187 jr. Auteur Misschien hebben ze wel 2x vergaderd. Was toch steeds "gedoe", dus zou zo maar kunnen. Vrije volk 24 okt.'59 En dit is uit het Parool van 15 oktober. (scan Hans Knot ) Wat ik nog wel vond in de krantenknipsel uit het archief van aandeelhouder van het eerst uur Flip Krant uit Bussum een stukje dd 2 dec. ( Krant kennen wij als eigenaar van RTV winkel "Splendid" in Bussum.) Er bleek dat er op 30 november nog een vergadering was in Hilversum. 24 augustus 20187 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 24 augustus 20187 jr. Even off topic, wat waren die TV's duur in die tijd. Zelfs een goedkope oplossing was nog 450 gulden, in die tijd een vermogen.................... Die ton en nog een ton investeringen was ook stevig, zou nu al gauw een miljoen zijn.
Geplaatst 24 augustus 20187 jr. 8 uur geleden zei Juul: Misschien hebben ze wel 2x vergaderd. Was toch steeds "gedoe", dus zou zo maar kunnen. Ze hebben volgens het boek 'de Veronica Sage' in ieder geval drie keer vergaderd in Krasnapolsky. 1) 15 oktober in een rokerig en benauwd zaaltje... 2) 19 oktober(guur en regen) 3) 16 november met eerste' testuitzending' van de Vrije Radio Omroep Nederland uit Oswald's kantoor Beursstraat 15 Salut Leendert 24 augustus 20187 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 24 augustus 20187 jr. Auteur De enige die nog iets zou kunnen weten en er als tiener bij was ( heeft zei mij verteld en de scretaresse van oom Bull maar die is twee jaar terug overleden ) is de dochter van oom Dirk. Ik zal haar bij gelegenheid vragen. Maar zoals ik eerder al schreef ze hebben kennelijk meerdere keren vergaderd. Maar de 15e was de eerste. (ik was toen 12 ). 24 augustus 20187 jr. bewerkt door Juul
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.