Spring naar bijdragen

Radio Nederland Happy Station show recordings and memorabilia on Offshore Echo's


MikeBr

Aanbevolen berichten

Chris Edwards, Offshore Echo's mailing list, October 18:

"SMILES ACROSS THE MILES - HAPPY STATION

 

As well as listening to the offshore radio stations, many radio enthusiasts explored the shortwave bands. One popular shortwave programme was Radio Netherlands Happy Station, aired every Sunday.

During the 1970's and early 80's, my late father kept up a correspondence with Happy Station, and it's then presenter Tom Meyer, visiting the station on a couple of occasions. A selection of postcards and QSL cards represent what was probably a golden period of shortwave listening.

The complete collection can be seen at www.offshoreechos.com "

 

There are 18 pages of QSL cards and other memorabilia as well as recordings of the 5.1.61 and 18.1.70 Happy Stations broadcasts and of the interval signal and sign on.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In the late sixties I lived on Aruba and used to listen to Happy Station every Sunday evening via Bonaire 800 in near FM quality.

By recording it I always had the latest pop records available.

Even my father liked the programme, which also was an easy catch on a Crystal receiver. Host in those days was Edwin Starz, the man that spoke half a dozen languages and a dozen half. Very entertaining. He is the man on the picture Juul posted.

 

When I worked for RN of course I met Tom Meyers regularly.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-10-2018 om 21:19 zei Niels Zack:

Ruud in his Radio Netherlands days.  (...) (RNW archive)

 

O ja, die foto's voor het foldertje. In de jaren '90 werd bij RNW ieder half jaar een nieuwe publiciteitsbrochure gemaakt, van iedere taalafdeling een. Met natuurlijk het zendschema erin, en 'leuke stukjes' over de programma's. De Engelse versie heette On Target, de Nederlandse De Wereld, de Indonesische Ranesi (Radio Nederland Seksi Indonesia); er waren natuurlijk ook Spaanstalige en Caribische edities. En die werden wereldwijd toegestuurd aan de luisteraars in het adressenbestand. Ja mensen, dat was nog ver voor de AVG (GDPR)-privacyregels. 

In iedere uitgave stond ook een pagina met portretten, zoals deze van Ruud. Ik herinner me nog de fotosessies. Op het 'studioplein', een 'wybertje' dwars op de lengteas van het gebouw, waar inderdaad de studio's 1 t'm 8 omheen lagen, was een zwarte foto-achtergrond opgesteld. Daar sprong een energieke fotograaf omheen die deze prachtige 'koppen' schoot. Ik maakte een praatje met hem toen ik aan de beurt was, maar hij vond op een gegeven moment dat ik mijn mond moest houden want dat zag er beter uit. (Daarom werkte ik ook bij de radio en niet bij de tv...). Enfin, mijn smoelwerk staat hierbij. 

Wat ik maar zeggen wou: die fotograaf heette Gerton van Wageningen. Waarvan akte. 

 

 

robkievit-br.jpg

 

P.S. Zoek de verschillen. 

bewerkt door RobKi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei RobKi:

 

O ja, die foto's voor het foldertje. In de jaren '90 werd bij RNW ieder half jaar een nieuwe publiciteitsbrochure gemaakt, van iedere taalafdeling een. Met natuurlijk het zendschema erin, en 'leuke stukjes' over de programma's. De Engelse versie heette On Target, de Nederlandse De Wereld, de Indonesische Ranesi (Radio Nederland Seksi Indonesia); er waren natuurlijk ook Spaanstalige en Caribische edities. En die werden wereldwijd toegestuurd aan de luisteraars in het adressenbestand. Ja mensen, dat was nog ver voor de AVG (GDPR)-privacyregels. 

In iedere uitgave stond ook een pagina met portretten, zoals deze van Ruud. Ik herinner me nog de fotosessies. Op het 'studioplein', een 'wybertje' dwars op de lengteas van het gebouw, waar inderdaad de studio's 1 t'm 8 omheen lagen, was een zwarte foto-achtergrond opgesteld. Daar sprong een energieke fotograaf omheen die deze prachtige 'koppen' schoot. Ik maakte een praatje met hem toen ik aan de beurt was, maar hij vond op een gegeven moment dat ik mijn mond moest houden want dat zag er beter uit. (Daarom werkte ik ook bij de radio en niet bij de tv...). Enfin, mijn smoelwerk staat hierbij. 

Wat ik maar zeggen wou: die fotograaf heette Gerton van Wageningen. Waarvan akte. 

 

 

robkievit-br.jpg

 

P.S. Zoek de verschillen. 

 

Ik kan me helemaal zo'n foldertje niet herinneren waar ik in zou staan, als iemand nog zoiets heeft....

 

Er was ook een soort publicatie met reacties van luisteraars, wel eens ingekeken, was indrukwekkend veel. Zou dat er nog zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei RobKi:

 

O ja, die foto's voor het foldertje. In de jaren '90 werd bij RNW ieder half jaar een nieuwe publiciteitsbrochure gemaakt, van iedere taalafdeling een. Met natuurlijk het zendschema erin, en 'leuke stukjes' over de programma's. De Engelse versie heette On Target, de Nederlandse De Wereld, de Indonesische Ranesi (Radio Nederland Seksi Indonesia); er waren natuurlijk ook Spaanstalige en Caribische edities. En die werden wereldwijd toegestuurd aan de luisteraars in het adressenbestand. Ja mensen, dat was nog ver voor de AVG (GDPR)-privacyregels. 

In iedere uitgave stond ook een pagina met portretten, zoals deze van Ruud. Ik herinner me nog de fotosessies. Op het 'studioplein', een 'wybertje' dwars op de lengteas van het gebouw, waar inderdaad de studio's 1 t'm 8 omheen lagen, was een zwarte foto-achtergrond opgesteld. Daar sprong een energieke fotograaf omheen die deze prachtige 'koppen' schoot. Ik maakte een praatje met hem toen ik aan de beurt was, maar hij vond op een gegeven moment dat ik mijn mond moest houden want dat zag er beter uit. (Daarom werkte ik ook bij de radio en niet bij de tv...). Enfin, mijn smoelwerk staat hierbij. 

Wat ik maar zeggen wou: die fotograaf heette Gerton van Wageningen. Waarvan akte. 

 

 

robkievit-br.jpg

 

P.S. Zoek de verschillen. 

 

 

Was dat DE Gerton van Wageningen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een terechte dikke voldoende indertijd, Juul! 

 

@ruudam: ik zal eens zo'n foldertje onder de scanner leggen. Ik weet niet of ik een editie heb waarin jouw conterfeitsel is afgebeeld, maar dan krijg je in ieder geval een indruk.

De andere publicatie, met reacties van luisteraars, was een interne uitgave. Ieder kwartaal (geloof ik) werd dat uitgedeeld: een paar A4'tjes met reacties van luisteraars, zodat iedereen in 'het bedrijf' wist voor wie we 'het' deden. (Nee, radioprogramma's maken, bedoel ik. ) Ik geloof niet dat ik daar iets van heb bewaard. Dan moet je naar Beeld & Geluid, want daar ergens is het archief opgeborgen. 

bewerkt door RobKi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei RobKi:

Een terechte dikke voldoende indertijd, Juul! 

 

@ruudam: ik zal eens zo'n foldertje onder de scanner leggen. Ik weet niet of ik een editie heb waarin jouw conterfeitsel is afgebeeld, maar dan krijg je in ieder geval een indruk.

De andere publicatie, met reacties van luisteraars, was een interne uitgave. Ieder kwartaal (geloof ik) werd dat uitgedeeld: een paar A4'tjes met reacties van luisteraars, zodat iedereen in 'het bedrijf' wist voor wie we 'het' deden. (Nee, radioprogramma's maken, bedoel ik. ) Ik geloof niet dat ik daar iets van heb bewaard. Dan moet je naar Beeld & Geluid, want daar ergens is het archief opgeborgen. 

Ik ken die foldertjes wel hoor Rob, kan me alleen niet herinneren dat daar mijn smoel in stond. 

Voor de zendschema's kreeg ik altijd de grote - ingewikkelde - overzichten. Geen probleem om die te lezen, net als collega Frenk Garnier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Welnu,

nog maar een keer m'n eindexamen scriptie over RNW uit 1965.

 

Please login or register to see this link.

Zeer interessant Juul, en leerzaam.

En heel veel over Bonaire.

Daar was ik, toevallig ook in 1965. Het RNW station was in aanbouw, maar ik ben binnen bij TWR geweest. Ik was al 12, en snapte er natuurlijk weinig van. TWR had toen ook nog KG zenders, en de kolossale 500 kW MG op 800. Met een gigantische mast, in mijn ogen. Op een soort zoutvlakte, het aardnet was kippegaas over een enorme oppervlakte uitgespreid.

 

Nu staan er 4 masten zodat met directioneel kan, en is er weer een 400 kW state of the art zender (Nautel), en kan men alle kanten op met zeer krachtige signalen. Cuba ligt weer binnen het bereik. De sterkste zender van het westelijk halfrond!!

Er wordt alleen s avonds uitgezonden. 

Overdag is dus vrij.......

Brief VK Venezuela.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.