Jump to content
Sign in to follow this  
Guest

Radio Noordzee - Jinglemontage 1974

Recommended Posts

Guest

Hoi, 

Een bijdrage komende uit mijn archief. 
"don't shoot the messenger"  
De audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Noordzee - Jinglemontage 1974

Please login or register to see this link.

Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

Waarom zit er digitale galm overheen? De Noordzee CD van het Genootschap radio jingles en tunes was toch al goed gemasterd?   

Niels

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

Guest
6 uur geleden zei Niels Zack:

Waarom zit er digitale galm overheen? 

Dag Niels, 

Met Benno Roozen ben ik bekend, hij zit in mijn contactenlijst en heb er tot nu enkel één CD besteld "De Radio Libraries". 

Of mijn bijdrage ook door hen is uitgebracht wist ik dus niet, ik plaats hier enkel montages die ik in mijn archief heb, gevonden op het internet of toegestuurd door derden "in de hoop dat het anderen kan interesseren". 

Als ik iets krijg toegestuurd door derden betekend dit niet dat die files daarom mooi klinken, vaak zijn het bestanden op een lagere bitrate etc etc. die ik herstel zoveel als nodig. 

De digitale galm die u noemt is geen galm, maar een "studio reverb" en dat is geheel wat anders. 

Ik begin me sterk af te vragen of bijdragen eigenlijk "gewaardeerd" worden in dit forum of als sommigen enkel de voorkeur geven aan audio op een lage bitrate die van links naar rechts zweven in het stereospectrum. 

Uw antwoord respecteer ik, doch het zou aangenamer zijn te aanvaarden wat een mede-lid deelt en indien niet gewenst deze simpelweg te negeren. 

Beste EventRMA,

Je bent natuurlijk vrij in het nabewerken en opnieuw aanbieden van geluidsmateriaal al kun je jezelf ook de vraag stellen of dat überhaupt wel zinvol is.

Overigens hebben de echte verzamelaars dit materiaal al lang en breed in originele CD kwaliteit op de plank liggen.

In technisch opzicht vind ik het nabewerken van gecomprimeerd MP3 materiaal volstrekt onzinnig.

Waar ik slecht tegen kan is als mensen zich in een 'underdog' positie manoeuvreren.

Dat doe je door je af te vragen of jouw bijdragen gewaardeerd worden en/of dat sommigen enkel de voorkeur geven aan audio in een lage bitrate die van links naar rechts zweven in het stereospectrum.

Vervolgens sluit je af met de opmerking dat je liever hebt dat je posting genegeerd wordt.

Dat schuurt nogal met de eerste aanhef van je bericht 'reacties in woord en beeld zijn steeds welkom.

In dit specifieke geval zou ik de file gewoon weggeflikkerd hebben omdat het zonde van de tijd en moeite is, jouw tijd wel te verstaan.

En dan tot slot, reverb is niets meer en minder dan galm!

Maar dat kan Niels veel beter uitleggen dan ik...

• Like 2
  • Thanks 2

Zo te zien is uitleg van mijn kant niet meer nodig want "EventRMA" is verandert in "Gast".

In de Pixeldra link de Treiterschijf jingle 1:1 van de Genootschaps CD.

En de destijds gebruikte "studio reverb" is een EMT 140.  ;)

Edited by Niels Zack
  • Sad 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By hans knot
      Woody Herman – Hallelujah Time. Dit nummer heeft al een aantal vermeldingen in de discografie en kan dus worden aangevuld. Hallelujah Time werd gecomponeerd door Oscar Peterson en in 1964 uitgebracht door het orkest van Woody Herman. Het was Ferry Maat op Radio Noordzee die het nummer gebruikte als tune voor het programma ‘Hou Maat’ in 1971.

Woody Herman - Hallelujah Time. This song already has a number of entries in the discography and can therefore be completed. Hallelujah Time was composed by Oscar Peterson and released in 1964 by the orchestra of Woody Herman. It was Ferry Maat on Radio Noordzee who used the song as a tune for the programme 'Hou Maat' in 1971.

• By hans knot
      Nite-Liters – K-Jee. Prachtige soultune, gecomponeerd door Harvey Fuqua en Charlie Heardon. Dit nummer kwam in juli 1971 uit op het RCA label en haalde in de Billboard Hot 100 de 39ste plaats. In Nederland werd de plaat ook opgepikt want Tony Berk gebruikte het als eindtune in oktober 1971 in zijn programma op Radio Noordzee, getiteld ‘Berk op Zondag’.

Nite-Liters - K-Jee. Beautiful soultune, composed by Harvey Fuqua and Charlie Heardon. This song was released on the RCA label in July 1971 and was 39th on the Billboard Hot 100. In the Netherlands the record was also picked up because Tony Berk used it as a final tune in October 1971 in his program on Radio Noordzee, titled 'Berk on Sunday'.

• By hans knot
      Bestaande info in zeezenderdiscografie bij dit nummer wordt vervangen door onderstaande tekst

Casey and the Pressure Group - It Ain't Necessarily Soul. Dit nummer uit de jaren zestig van de vorige eeuw van Cees Schrama, ook wel destijds bekend als ‘Crazy’ Casey, en zijn Pressure Group werd in 1971 op Radio Noordzee ingezet door Joost den Draayer, allereerst als tune voor het gesponsorde programma van Toshiba, dat een tijdje wekelijks gedurende 15 minuten op Radio Noordzee werd uitgezonden. Maar Joost gebruikte het ook voor een commercial voor Toshiba Radio: "Ja Ja Ja Toshiba ..." Voor een bijbehorende foto in een tijdschrift stapte hij zelfs met een transistorradio van Toshiba in een roeibootje richting het zendschip MEBO II.

Casey and the Pressure Group - It Ain't Necessarily Soul. This song from the sixties of the last century by Cees Schrama, also known as 'Crazy' Casey, and his Pressure Group was used by Joost den Draayer on Radio Noordzee in 1971, first as a tune for Toshiba's sponsored programme, which was broadcast on Radio Noordzee for 15 minutes every week for a while. But Joost also used it for a commercial for Toshiba Radio: "Yes Yes Yes Toshiba ..." For an accompanying photo in a magazine, he even stepped into a rowing boat with a Toshiba transistor

• By martinja
      Van de Golden Radio NL server, met dank aan Theo

Radio Atlantis - 20051974 - 1300-1400
    • By martinja
      Met dank aan Stichting Norderney en Radio 192

740831 - 0900-1000 - Veronica - Laatste Vader Abrahan show studio
  • Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,155
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Martie Jay
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.