Jump to content
martinja

NOS-H3-19750418-1600-1730 -Felix Meurders- Daverende 30

Recommended Posts

Vanaf eind juni 1974 werd het de Nationale Hitparade. 

Gr. Arnold.

• Like 2

Op 20 juni 1974 werd het programma voor de laatste keer uitgezonden. Een week later starte de NOS met de Nationale Hitparade.

• Like 2

Ik ben blij dat Harm Koenders in het verleden veel gedigitaliseerd heeft, maar gelukkig ook Jean-Pierre, ik en vele anderen en allen ben ik dankbaar voor de leuke opnames in de tijd en veel kom ik uit het verre verleden weer tegen en plaats ik weer es en geniet ervan. Graag gedaan ook om het weer beschikbaar te stellen.

Groetje,

Martin

• Like 1

geweldig dit , ik was groot fan van de nationale hitparade van Felix

bedankt voor het beschikbaar stellen 🙂

• Like 1

Posted (edited)
Op ‎5‎-‎1‎-‎2019 om 23:57 zei RobKi:

Even binnengesmokkeld is Because they're young van Duane Eddy (de tune van A.J. Beirens op RNI) die helemaal niet in de Lijst stond, maar toch leuk om even te horen. En relevant want Duane Eddy stond met er met een ander nummer wel in. 

Valt me op dat Felix hier nog (precies lang genoeg) door intros en outros heen praat. Dat gebeurde later* niet meer

In het bulletin van vijf uur is sprake van minister Van Doorn die geen zendtijd verleent aan twee organisaties. Komt me bekend voor...

Felix draaide in de hitparade altijd een oud fragment van een artiest die nieuwbinnen kwam, gesteld dat die al eerder hits had gehad. 

Felix is de platen 'helemaal' gaan draaien vanaf januari 1976. In het begin waren er een paar platen die hij na het instrumentale tussenstuk 'killde' met een filler, om tijd te winnen. Vanaf '77  ging hij sommige zakkers 'live' inkorten door met twee exemplaren van het eerste naar het tweede of derde refrein over te stappen. Hard werken en ik moet bekennen dat ik het nooit heb gehoord. Hij had dat smokkelen met de plaatlengte eind jaren zestig geleerd, toen hij in Limburgse discotheken draaide en juist het omgekeerde  deed. Met twee exemplaren van een floorfiller kon hij die zo lang laten duren als hij wilde. Er waren toen wel enkele populaire nummers die een hele of halve LP-kant duurden (Get Ready van Rare Earth of Inna gadda Da Vida), maar 12-inches kwamen immers pas veel later.

PS:  Van Doorn had kennelijk geen weet van de symbolische waarde van de datum 18 april. Verbaast me niet.

Edwin

Edited by rauhfaser
  • Like 3

Ik zit klaar om de rest van 18 april te uploaden, alleen doet Pixeldrain raar.

Iemand een tip voor een andere uploader?

groet,

Edwin

• Like 1

18 minuten geleden zei rauhfaser:

Ik zit klaar om de rest van 18 april te uploaden, alleen doet Pixeldrain raar.

Iemand een tip voor een andere uploader?

groet,

Edwin

We transfer! Alleen is de houdbaarheid dan een stuk korter.

• Like 1

Het mooie van die opnames was  de klank. Het geluid klonk toen gewoon lekker naturel. Er kon wat meer compressie op de microfoons voor de luidheid en verstaanbaarheid, maar over het algemeen vond ik die sound wel beter dan het opgepompte geluid van tegenwoordig.

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By martinja
      NOS-30-1981-0312-1735-1800u-nationaleHitparade-FelixMeurders

Please login or register to see this link.

• By martinja
      Cleaned by Oldies 45

NOS-H3-19841010-1600-1700-TomBlomberg-NationaleHitparade

• By martinja
      Van de Golden Radio NL server

19750911-06u00-07u00-Vaak 's Ochtends-Klaas Vaak-Hilversum 3 TROS
    • By rauhfaser
      Hallo allen,

Op 5 januari plaatste Martin op deze site anderhalf uur uit de Nationale Hitparade van vrijdag 18 april 1975. Ik merkte toen op dat er veel meer van deze H3-dag is bewaard.

Het was zo'n dag waarop allerlei omroepen uitzonden: Na een TROS-nacht tot 5.00 uur waren er van 5.00 tot 10.00 vijf EO-uurtjes, daarna weer twee uur TROS, tussen de middag twee uur NCRV, van 14.00 tot 20.00 uur de NOS en van 20.00 tot de volgende ochtend 6.00 uur de AVRO. Van deze dag is in ieder geval ruim zes uur bewaard, verdeeld over (gedeelten van) zes programma's. Drie programma's zijn volledig: Frits Spits Verhaal, Negen Uur Show en Superclean Dreammachine. 
      Wie de oorspronkelijke aanbieders zijn, weet ik niet meer., maar ik heb ze nog eens op een rij gezet.

Of het uur van Joost met de tiplijst inderdaad van vrijdag is, weet ik niet. Mogelijk werd de Tip 30 op donderdagavond uitgezonden in die tijd.  De anderhalf uur van Martin heb ik nog even mee gekopieerd.

Veel plezier!
      Edwin

13.42-15.00 NCRV Eddy Becker Eddy Go Round  - NOS Frits Spits Verhaal

1500-1600 NOS Frits Spits Verhaal

1600-1730 NOS Nationale Hitparade Felix Meurders

1817-1859 Joost den Draaier Nationale Tipparade

2100-2200 AVRO Meta de Vries Negen Uur Show

2200-2330 AVRO Ad Visser Superclean Dreammachine – Karel Prior ’s Avonds Laat

• By rauhfaser
      Hallo,

Ik ben op zoek naar een fragment uit de Daverende 30 van jan/feb 1974 waarin Felix de single van Vader Abraham en Boer Koekoek (waarschijnlijk expres) uit het midden op de draaitafel legt en producer Ad Roland op pad stuurt voor een nieuw exemplaar.
      Het is rond 1994/95 opnieuw uitgezonden door  de AVRO op Radio 2 in een korte serie Steenen Tijdperk-achtige uitzendingen met Hans Schiffers in een toenmalige week van de jaren zeventig.
      Zou die hele serie wel weer willen horen trouwens.

Dank alvast,
      Edwin
  • Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      3,896
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Internetradio Beverwaard
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.