Spring naar bijdragen

LPAM ontvangst omgeving Leiden (na 11 mei 2019)


Eric

Aanbevolen berichten

Dank je wel voor de update Eric.

Voor mensen die zelf over de band willen gaan, hier 2 linken met een sdr Kiwi ontvanger

Please login or register to see this link.

Annerveenschekanaal

Please login or register to see this link.

Groningen

En dan hoor en zie je ook wat het verschil is over een kleine afstand.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo, hoorde je vanochtend via de sdr in Groningen (en Annerveenschekanaal). Jouw signaal klinkt als een klok. Heel mooi,

 

Ontvanger in Leiden (maar op de spulletjes thuis hoor ik net ff meer).

Please login or register to see this link.

Groeistad was binnen een kwartier overgeschakeld van 747 kHz naar 1224 kHz.   Impact (staat op dezelfde lokatie) hoorde ik later in de middag op 1008 kHz (kwam van 1332 kHz). Blijkbaar zijn ze de sdr vergeten want die staat default nog op 1332 kHz 😉

 

Grt Eric

bewerkt door Eric
aangevuld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde gisternacht een stevig signaal op 1602, volgens mij een LPAMér, maar hoorde geen ID. Utrecht - Fr is een flinke afstand (misschien flink vermogen ???, waar is de 1 kW zender van Waddenzee???))

747 Alphen komt hier zwak door, dag en nacht. 1224, heel zwak iets te horen, niet te identificeren

Verder niets in U. op een beetje normale radio.

 

(St MG - Paradijs heeft 828 en 891, die laatste was eigenlijk niet de bedoeling, ook 1485 in U-west.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Eric:

Ruud, wanneer komt Paradijs weer on air? en welke frequentie? 891 is volgens mij geen verkeerde frequentie

Grt Eric

Dan heb je Hot Radio uit Huissen nog niet gehoord, ik ook niet maar die komt op 891 en waarschijnlijk net iets te hard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ruud,

 

Ik zou het erg leuk vinden om in de auto Paradijs weer aan te kunnen hebben. Natuurlijk heb ik jouw berichten over frustrerende ervaringen met overheden, etc. gelezen. Maar ik hoop toch dat vrijheidsdrang het wint van irritaties over ambtenaren. Vaar lekker je eigen koers. Hopelijk ben je snel weer in de lucht.

 

Groet,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch zal 891 kHz geen slechte frequentie zijn richting west, noordwest. Op dit moment (1900UTC) is op bv 1584 kHz al volop Orient muziek te horen vanuit de UK (ontvangst omgeving Leiden). Eerlijk gezegd snap ik Fidelio ook niet want m.i. gaan ze er op achteruit. Monitor anders hier eens voor de ontvangst ten westen van Utrecht Please login or register to see this link.  Ik hoop ook dat Paradijs snel op 891 kHz te horen is, was altijd gezellig in de auto.  

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Eric:

Oef Hotradio is on air. Had m al op de autoradio bij Alkmaar en is op de route naar Den Haag vooral onder Noordzeekanaal goed te ontvangen  Zeer beluisterbaar in de auto,

Grt Eric

Zei ik toch.

Ergste is dat de 3bergen boef zelf op 1584 nog niet in de lucht is, had de 18e aangekondigd.

En ja, die Aziaat uit London was gisteravond ca 21.00 uur spijkerhard.

Fideltje gaat spijt krijgen, maar bedankt he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud, betekent dit dat Paradijs passé  is? Zou echt jammer zijn. Vergelijk het met Groeistad. Richting noord komt voorbij Schiphol de storing van Emmeloord, echter richting zuid is Groeistad prima (en zo'n 35 km rond Wassenaar). Ik vermoed dat hetzelfde op de 891 kHz gebeurt. M.a.w. richting West kan het signaal uit Utrecht vele malen beter zijn en de hinder van Hot Radio minimaal (of afwezig).  Inderdaad 1584 kHz is hier in het Westen niet goed. Het station uit de UK is zelfs overdag zwak te nemen. Maar is samenwerken met Fidelio geen optie?

Grt Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dat was het dus, we luisterden naar Groeistad 1224 en die werd naar het noorden voorbij Schiphol inderdaad flink gestoord. Emmeloord is wel ver weg, staat lekker te blazen dan als je die in N-Holland zo goed hoort,  ja zit wel water tussen maar dan nog.

 

Samenwerken met F lijkt me geen optie, ik heb ze voorheen op 891 gehoord en vond het niks. Ruilen van 891 en 1584 is het enige. Moet ie terug naar af, geen 200 gulden en  3 dB reductie als ie tenminste meer dan 5o km van Huissen zit, anders mag het niet.

 

We werken aan oplossingen, er zit een hele mooie bij maar of het technisch en financieel haalbaar is weten we nog niet.

Om het echt goed te doen gaat het behoorlijk in de papieren lopen, is geen tientjes werk meer. En er is al heel veel geld in gestopt, in het verleden en om het in de lucht te houden vanwege grote mast. Dus als je de Paradijs support club start......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Ah, dat was het dus, we luisterden naar Groeistad 1224 en die werd naar het noorden voorbij Schiphol inderdaad flink gestoord. Emmeloord is wel ver weg, staat lekker te blazen dan als je die in N-Holland zo goed hoort,  ja zit wel water tussen maar dan nog.

Weet niet wat je bedoelt. Ik heb hier ruime keuze. MCB 747 kHz, Groeistad op 1224 kHz, Impact 1008 kHz en Jong Europa op 1485 kHz zijn sterk en zonder storing.  Groeistad is mijn favoriet, maar eerlijk is eerlijk, Paradijs kwam in de buurt.

 

3 uur geleden zei ruudam:

op 891 gehoord en vond het niks

Ah, dat was het dus.

3 uur geleden zei ruudam:

We werken aan oplossingen, er zit een hele mooie bij maar of het technisch en financieel haalbaar is weten we nog niet.

Succes. Vraag me wel af in hoeverre de kosten anders zullen zijn dan destijds met 1584Khz. Alleen andere frequentie?

3 uur geleden zei ruudam:

Dus als je de Paradijs support club start......

Helaas, maar ik geloof niet in support clubjes. Groeistad heeft best wel wat commercials (geen idee of het wat oplevert).  Succes met je plannen.

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei radio tpot:

Het is de vraag of het opweegt tegen de kosten van een accountantsverklaring, hogere kosten CvdM, raad van commissarissen en lid zijn van de reclame code commissie.

En dan vergeet ik vast nog wel wat 😃

 

Theo

ja, je moet ook nog de reclame verkopen.....(tenzij je niets te doen hebt kost het geld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei radio tpot:

Wat ik me later ook nog bedacht is de afdracht voor de Buma en Stemra, deze willen zo veel % van je omzet hebben.

Het is een economisch delict, als je niet aan al deze regels voldoet.

Ik betwijfel of deze stations hier aan voldoen.

 

Theo

 

Was het maar waar dat ze allen een percentage omzet willen hebben. Bij weinig omzet moeten vaste bedragen worden betaald, afhankelijk van verzorgingsgebied, die uitkomen op een heel hoog percentage.

 

Echter, ze luisteren niet naar AM, weten niet hoe dat moet, dus....

(wel moet je niet op je site bekend maken dat je op AM zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond even op de middengolf gekeken wat hier aan LPAM zenders is te ontvangen:

 

 

Please login or register to see this link. - s6
Please login or register to see this link. - s7
Please login or register to see this link. - s8
Please login or register to see this link. - s9 +5db
Please login or register to see this link. - s9 +5db

 

Perseus SDR / Wellbrook ALA 1530, Rotterdam (zuid).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update: 

 

MCB was gisteravond uit de lucht. Moest naar Alkmaar heen en weer en het viel me op dat Friesland al snel redelijk doorkwam m.n. boven het Noordzeekanaal (Noord Holland). Maar als MCB in de lucht is, is er tot voorbij Alkmaar weinig van Friesland te merken.

 

Datzelfde kan m.i. op 891 kHz het geval zijn. Hotradio op 891 kHz is niet meer zo sterk als in het begin. Het kunnen de condities zijn of ??? Verwacht dat een goed signaal van Paradijs op 891 kHz (vergelijkbare setup als destijds 1584 kHz) zeker in een ruime straal rondom Utrecht en richting west geen merkbare last zal hebben van Hotradio.

 

1584 kHz Fidelio nog niet kunnen ontvangen. Wel de Engelsen op deze frequentie. 891 kHz is schoon (m.u.v. dun signaal van Hotradio )

 

1332 kHz vanuit Amsterdam is beter dan 1224 kHz maar nog steeds relatief gering bereik. Hetzelfde bemerkte ik op 1395 kHz waar weliswaar vanuit de regio Voorburg (Den Haag) wordt uitgezonden maar ook met een relatief gering bereik. Kan beide zenders in de regio Leiden "zien' dat men in de lucht is, maar er valt niets van te maken. 

 

Grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Omgeving Leiden (naast wat gewoonlijk wordt gehoord):

 

1008 kHz impact gaat weer een dagje ' ratjetoe' muziek draaien met hobby presentator. 1224 kHz is 10 dB of meer in vermogen teruggeschroefd (waarschijnlijk LF audio detectie in de studio o.i.d.). Is nu elke zondag raak.

 

1485 kHz Jong Europa is een stuk zwakker dan voorheen. Was blijkbaar toch iets meer dan het toegestane vermogen. 

 

Zondagochtend 819 kHz, met vlagen Studio Denakker, overdag vrijwel niets. Het is dat met internet een vergelijk te maken is anders was het niet gelukt.

 

Zondagmiddag: 675 kHz Seabreeze. Audio is gelijk aan internet en 1395 kHz. Op zich apart want de 1395 kHz van Seabreeze heeft mooi bereik. Of is dit een piraat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de nieuwe antenne, was maar een paar uurtje werk 😉, hoor ik me nu zelf ook terug op de Kiwi in Leiden.

Overdag natuurlijk niet, zover komt de grond golf niet.

Maar met de ivertert L antenne heb ik me nog nooit gehoord op de kiwi in Leiden.

Nu is de 1287 ook een mooie frequentie voor overdag.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.