Jump to content
Sign in to follow this  
Vincent

TROS Hilversum 2 - 03-01-1976 - 1600-1800 - Ferry Maat - Nederlandse Top 40

Recommended Posts

Werd de Top 40 destijds om een of andere reden 2x uitgezonden?

Ik heb namelijk twee opnames hiervan nu. De eerste van Do 1 januari en bovenstaande van Za 3 januari. Beide met Ferry Maat en beide met dezelfde Top 40 editie maar wel twee verschillende uitzendingen.

Ik snap er niets van. 🤨

Donderdag werd hij op Hilversum 3 uitgezonden, op de zaterdagmiddag op Hilversum 2 werd hij herhaald.

4 minutes ago, Vincent said:

Donderdag werd hij op Hilversum 3 uitgezonden, op de zaterdagmiddag op Hilversum 2 werd hij herhaald.

Maar het is geen herhaling volgens mij maar een volledig nieuwe uitzending (van dezelfde lijst).

4 minuten geleden zei Eergisteren:

Maar het is geen herhaling volgens mij maar een volledig nieuwe uitzending (van dezelfde lijst).

Klopt. 

16 minuten geleden zei Eergisteren:

Was dit alleen die week het geval of hebben ze dit langer gedaan?

Ja, volgens mij tot 22-5-1976.

• Like 1

Okay, dus Ferry Maat heeft een half jaar lang twee keer per week hetzelfde programma gemaakt?

Ik vind het echt bizar.

• Like 1

1 uur geleden zei Eergisteren:

Okay, dus Ferry Maat heeft een half jaar lang twee keer per week hetzelfde programma gemaakt?

Ik vind het echt bizar.

Langer, want vanaf 29 - 5 stopte de Tros met de Top 40 en ging Maat 2 keer per week de Europarade presenteren. Buiten de Soulshow (do 20-22) waren dit de enige uren van hem op de radio. Dit kon nog in die tijd, er was buiten Radio Mi Amigo geen concurrentie.

1 uur geleden zei thijs5326:

Langer, want vanaf 29 - 5 stopte de Tros met de Top 40 en ging Maat 2 keer per week de Europarade presenteren. Buiten de Soulshow (do 20-22) waren dit de enige uren van hem op de radio. Dit kon nog in die tijd, er was buiten Radio Mi Amigo geen concurrentie.

27-5-1976

7 uur geleden zei Albatrosstudio:

Please login or register to see this link.

Sorry, je hebt gelijk. 29-5 was de dag van de herhaling, zaterdag dus.

Op ‎1‎-‎6‎-‎2019 om 12:19 zei thijs5326:

Op ‎1‎-‎6‎-‎2019 om 10:53 zei Eergisteren:

Ik vind het echt bizar.

Het was inderdaad bizar, maar het had niet te maken met een gebrek aan concurrentie. Wel met het feit dat de NCRV weigerde om het zaterdagse sportprogramma van de popzender Hilversum III te halen. Uit protest zette de TROS een 100 procent-popprogramma er recht tegenover op de informatiezender Hilversum II.

Dan nog was dat overigens geen reden om Ferry twee keer dezelfde hitlijst te laten afdraaien. Ze hadden Ferry op zaterdagmiddag ook een lekker programma met vrije muziekkeuze kunnen laten maken tegenover de sport van de NCRV.

Helaas was de TROS nogal van de lijstjes.  

Edwin

• Like 1

Die extra nachtuitzendingen hadden ook wat creatiever ingevuld kunnen worden i.p.v. al die Top 100-lijstjes.

Sign in to follow this  

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.