Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

VeronicaTV Countdown 4 dec 1990 Jeroen van Inkel

Featured Replies

Geplaatst

Deze volledige aflevering van Countdown stond nog ergens op een oude videoband, die ik vandaag d.m.v. een videograbber gedigitaliseerd heb.

Aan het eind is de primeur van de nieuwe videoclip van Madonna met 'Justify My Love' te zien; deze werd destijds door vele tv-stations geboycot.

Verder is o.a. de alarmschijf te zien van Inxs met 'Disappear'

Hier de upload van deze uitzending van 4 december 1990  op Ned 2 tussen 18.10-18.55u:

https://pixeldrain.com/u/vsyUJUkv

Gr, Melle

Geplaatst

Dat is een zeer fijne verassing. Het komt hier zelden voor dat een Countdown aflevering van video wordt gedeeld. Bedankt!

Geplaatst

Hallo Onno,

Ik zeker wel!!!

Eens zullen er ook countdown opnamen van mij voorbij komen. Tino heeft de video banden hiervan...

Als je nog wat hebt hou ik me aanbevolen!

Groeten,

Wim

Geplaatst

Ik heb ook interesse in CountDown opnames; heb er als kind vroeger graag naar gekeken, dus het is ook nostalgie voor mij om het weer terug te zien. :D

Geplaatst

Countdown was een geweldig popprogramma en het beste op muziekgebied wat de Veronica Omroep Organisatie te bieden had.

Uiteraard ben ik ook op zoek en verzamel wat Countdown betreft. Beeld en Geluid heeft echter zeer weinig en tja, als je dat toch wil hebben moet je ervoor betalen. De rechten van het programma liggen sinds een paar bij het bedrijf "Reelin' In The Years".

Dus zijn we extra blij als verzamelaars kunnen treffen die de nodige Countdown opnames in hun collectie hebben. Zo was ik enorm blij met deze aflevering die Melle met ons deelde. En nog compleet ook!

Door veel te ruilen met verschillende mensen lukt het vast nog wel om nog meer te bemachtigen uit die geweldige Countdown periode.

Geplaatst

Ja ik heb ook grote interesse in Countdown! ❤️

Vooral uit de jaren 1990-1991 en 1992, daar heeft Beeld en Geluid niets van. 

bewerkt door pieterdecker

Geplaatst

Graag gedaan. Deze is afkomstig van VHS en heb ik in een ruil gekregen. Ik heb er nog eentje uit '79 die ik ook nog ga delen hier.

Geplaatst
Op 1-3-2020 om 17:48 zei dave76:

Graag gedaan. Deze is afkomstig van VHS en heb ik in een ruil gekregen. Ik heb er nog eentje uit '79 die ik ook nog ga delen hier.

Geweldig Dave, dank je wel!

• 1 month later...

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.