Spring naar bijdragen

Atlantis 385 - 15071973 - 1200-1300 - Tony Houston & Adriaan Van Landschoot - Officiêle Opening


martinja

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei JOCOOLE:

Hi Martinja,

Shouldn't it be Atlantis 259, as Caroline had lost the 385 crystal overboard, having used it as a chess piece.

Mvg,

John C

all tapes were made as Atlantis 385, only after 2 months they said this is Atlantis 385 on 1187 khz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

? 385 ? You mean 259?

"It was originally intended that programmes would begin on 15 July 1973, using Mi Amigo's 10-kilowatt transmitter on 773 kHz (388 metres, announced as 385) "Please login or register to see this link.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Adriaan van Landschoot was the man with the plan - and, more importantly, the money ... this stage of its life, Radio Atlantis referred to its wavelength as “385 metres”, ... Some clips of Steve England from a test transmission for Radio Atlantis " Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-5-2020 om 23:56 zei Albatrosstudio:

? 385 ? You mean 259?

ik denk dat alleen Joop Verhoof het had over Atlantis op 1187 khz zonder 259 te vermelden. De anderen hadden het over Atlantis zonder echt een golflengte te vernoemen (in 73). Het was alsof ze dit deden omdat ze toch nog een verhuis verwachten naar 385. In september 73 had Fred VD Bosch het er nog over dat Atlantis de uitzendingen met 2u zouden uitbreiden. Maar dit werd radio 385 die zich ook als 259-389 aanbood. Ook zij wisten niet precies op welke golflengte ze zouden uitzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-5-2020 om 01:12 zei bert ree:

ik denk dat alleen Joop Verhoof het had over Atlantis op 1187 khz zonder 259 te vermelden. De anderen hadden het over Atlantis zonder echt een golflengte te vernoemen (in 73). Het was alsof ze dit deden omdat ze toch nog een verhuis verwachten naar 385. In september 73 had Fred VD Bosch het er nog over dat Atlantis de uitzendingen met 2u zouden uitbreiden. Maar dit werd radio 385 die zich ook als 259-389 aanbood. Ook zij wisten niet precies op welke golflengte ze zouden uitzenden.

Er is toch dat verhaal over dj's van de Mebo die per bootje op bezoek kwamen op de Mv Mi Amigo en daar zou men dan het 773 khz kristal gejat hebben. Wat zou de reden kunnen geweest zijn vriendjes pesten of wraak , of wilde me bij RNI niet dat Atlantis op 773 khz zou mogen uitzenden ?

 

Allemaal raar en vreemd iets anders kan ik niet anders bedenken. En dan op de LP van Caroline vermelden dat het kristal werd gebruikt omdat er een stuk zou ontbreken op het schaakbord dan kan je daar toch een knopje of zo voor gebruiken maar toch géén klomp van een kristal. Ook zo iets totaal verzonnen onzin.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Op 2-5-2020 om 10:23 zei martinja:

Van de Offshore Radio download group met veel dank aan Douwe Dijkstra

 

Atlantis 385 - 15071973 - 1200-1300 - Tony Houston & Adriaan Van Landschoot - Officiële Opening

Please login or register to see this link.

het is ook al 3 jaar geleden maar ben momenteel bezig met een programma samen te stellen over het begin nu de datum er weer aankomt en 50j geleden.Zou u mij aub de link van het allereerste uur kunnen doorsturen.Ik doe elke zondagavond op Radio Monique Internationaal 918khz om 19u over alles wat met zeezenders te maken heeft.Hopelijk ziet u dit bericht op tijd en kan u mijn programma volledig maken ,waarvoor vermelding en zeer veel dank.

 

Groetjes Eric. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.