Geplaatst 26 augustus 20205 jr. Nu Extra AM de afgelopen weken de vormgeving van diverse zeezenders de revue heeft laten passeren merk ik dat ook aan de reacties. Eén ding is me wel duidelijk geworden, het roept nog steeds fijne herinneringen op bij de generatie die het heeft meegemaakt. Qua luisteraandeel deed Radio London nagenoeg niets, net als Radio Monique. Mi Amigo werd beter beluisterd maar Veronica spande toch echt de kroon met tot bijna 300% meer luisteraars. Ik deel hier graag twee opmerkelijke reacties: "Ik zit hier in Amsterdam noord in de auto te wachten op mijn vrouw bij het boodschappen doen. Uit verveling heb ik de AM band afgelopen en kwam jullie tegen. Wat een feest der herkenning! Thuis gekomen heb ik een buizenradio uit de schuur gehaald en staat nu al een paar dagen aan". "Ik ontving jullie zender op een draadantenne in Purmerend. Leuk hoor die oude geluiden van vroeger. Ik heb ooit een boottochtje gemaakt langs de zendschepen van Radio Noordzee, MiAmigo en Veronica". Extra AM zendt nog t/m/ zondag de 30e de vormgeving van Radio Veronica 1960/74 uit via 1332 kHz en via de stream. De laatste heeft nu hetzelfde geluid als op de middengolf voor degene die buiten het ontvangstgebied van de zender zitten.
Geplaatst 27 augustus 20205 jr. 9 uur geleden zei Harm ten Brink: Ik heb ooit een boottochtje gemaakt langs de zendschepen van Radio Noordzee, MiAmigo en Veronica". Ik zie op het filmpje op 1minuut 47 Rob Olthof staan. Waarschijnlijk een bootreis door hem georganiseerd. Het komt op mij over als een tochtje 'aapjes' kijken, want aan boord mochten de bezoekers niet komen. Ik meen me te herinneren dat Veronica dit sowieso niet wilde, maar Noordzee wat soepeler was en soms bezoekers aan boord liet. Caroline(Mi Amigo) is mij niet bekend. Uitzendend voor de Engelse kust werden er in ieder geval wel bezoekers ontvangen. Salut Leendert 27 augustus 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 27 augustus 20205 jr. Auteur Ja, nu je het zegt, ik had Rob niet 1, 2, 3 herkend. Maar zeg nou zelf, ook al mochten die mensen bij Monique wel aan boord, ook dát was natuurlijk aapjes kijken en foto's maken.
Geplaatst 28 augustus 20205 jr. 16 uur geleden zei Harm ten Brink: ook al mochten die mensen bij Monique wel aan boord, ook dát was natuurlijk aapjes kijken en foto's maken. Was er (dan) geen tijd voor een goed gesprek met de Radio Monique medewerkers?
Geplaatst 28 augustus 20205 jr. 4 uur geleden zei Robin Westhof: Was er (dan) geen tijd voor een goed gesprek met de Radio Monique medewerkers? Dat was er zeker wel. Vaak kwamen we met bezoekers tussen 7-8 uur in de ochtend aan en gingen pas om 13-14 uur uur weer weg. Voldoende tijd om te praten. Sommige bezoekers hebben dat ook gedaan, maar niet iedere medewerker is toegankelijk om met een bezoeker te willen praten. Mijn ervaring is dat dit wel degelijk gebeurde, maar dat sommige bezoekers daar toch moeite mee hadden. Gisteravond was ik op bezoek bij vrienden. De dame vertelde dat ze in een restaurant in Cannes Jean Paul Belmondo(bekende Franse acteur) tegen het lijf liep. Haar adem stokte, ze trilde en ze kon niets meer zeggen. Sommige bezoekers zullen dezelfde ervaring hebben gehad... Salut Leendert
Geplaatst 28 augustus 20205 jr. 1 uur geleden zei Leendert Vingerling: Dat was er zeker wel. Mijn ervaring is dat dit wel degelijk gebeurde, maar dat sommige bezoekers daar toch moeite mee hadden. Ik denk dat de meest interessante gesprekken niet met de (Monique) dj's aan boord zijn geweest, maar met jou op weg naar de Ross Revenge. 😉
Geplaatst 2 september 20205 jr. Omdát jíj het bent Juul, hier het volgende plaatje maar weer... Ik ben in 73 en 74 in mijn zomervakantie vanuit Scheveningen naar de zendschepen gevaren. In beide jaren was het mogelijk om aan boord van de Mebo 2 te komen. Bezoeken op de Norderney waren niet mogelijk en met de Mi Amigo was het heel "special". Ik ging altijd naar de tender kijken, deze ging twee keer per week naar de Mi Amigo. Met de tender me varen mocht niet, maar aan de kade stonden twee jongens ook zo van 18 als ik en die twee hadden een week eerder met Andy Archer iets afgesproken. En nu een week later vertelden zij mij dat ze nu me varen en 3 dagen op de Mi Amigo mogen blijven. Ze zijn dan van Graham Gill hartelijk in onvangst genomen. In de nacht daarnaar waren zij zelfs met groetjes op de zender te beluisteren. Wat zij verder zó beleeft hadden vóóral over nacht kun je in het boek van Bob Noakes lezen. En dit was niet het enige, de tender ging weg, ik bleef bijna alleen een beetje jaloers terug, en daar laag nog de postzak voor de Dj's en de bemanning aan boord, deze hadden zij vergeten me te nemen. Ik nog zonder auto toen, heb de post me naar het hotel gesleept en drie dagen later weer afgeleverd.... 2 september 20205 jr. bewerkt door Helmut Schrijffout
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.