Geplaatst 19 september 20205 jr. Egbert Douwe – Als dat zou kunne. Dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgebrachte lp ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’ van Egbert Douwe. Een langspeler die werd uitgebracht na het enorme succes van het nummer ‘Kom uit de bedstee mijn liefste’. Kenners weten dat achter Egbert Douwe Veronica’s Rob Out schuil ging. Op de eerste zaterdag van augustus in 1974 was tussen 9 en 10 uur in de ochtend de ‘Egbert Douwe Show’ eenmalig te beluisteren. Het nummer ‘Als dat zou kunne’ werd als tune voor het programma gebruikt. In de intro vertelde Egbert Douwe dat eerder het tomeloze talent van hem was ontdekt en dat hij door de programmaleider van Radio Veronica was gevraagd een show te presenteren. Let wel die programmaleider was hij zelf. Een klasse stukje van zelfbevlekking? Egbert Douwe - Als dat zou kunne. This song is from the 1968 album 'Kom uit de bedstee mijn liefste' by Egbert Douwe. It was released after the enormous success of the song 'Kom uit de bedstee mijn liefste'. Connoisseurs know that behind Egbert Douwe was Veronica's Rob Out. On the first Saturday of August in 1974, between 9 and 10 o'clock in the morning, the 'Egbert Douwe Show' could be listened to once. The song 'Als dat zou kunne kunne' was used as a tune for the programme. In the intro Egbert Douwe told that his unbridled talent had previously been discovered and that he had been asked by the programme leader of Radio Veronica to present a show. Note that he was the programme leader himself. A class piece of self-flesh? https://filesender.surf.nl/?s=download&token=d1397b6c-afa3-4db3-8aec-cf618d1eb7a8
Geplaatst 26 september 20205 jr. Mooi verhaal Hans, en wat een prachtig stukje Nederfunk is dit! Ik zou zweren dat het de Mar-Keys waren - maar de hitsige kreten van Rob Out eroverheen verraden dat het niet uit de VS komt. Goeie saxofonist in de tweede helft van dit nummer trouwens; weten we iets over dit orkest?
Geplaatst 26 september 20205 jr. Het is volkomen aan mij voorbij gegaan. Nooit geweten dat ie een uur aan zichzelf wijdde. Tjonge,tjonge....................... Wie heeft het programma ? Was het dit soms? 26 september 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 26 september 20205 jr. Auteur 58 minuten geleden zei RobKi: Mooi verhaal Hans, en wat een prachtig stukje Nederfunk is dit! Ik zou zweren dat het de Mar-Keys waren - maar de hitsige kreten van Rob Out eroverheen verraden dat het niet uit de VS komt. Goeie saxofonist in de tweede helft van dit nummer trouwens; weten we iets over dit orkest? ik denk dat hij gewoon een bestaande deun gebruikt heeft om er overheen te 'kreten en krijsen
Geplaatst 26 september 20205 jr. Nu ik het wat beter hoor kun je horen dat dezelfde muziek begeleiding is als "Bedstee' Klinkt ook een beetje dunnetjes...................(ligt niet aan jou Hans ) 26 september 20205 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 26 september 20205 jr. Auteur We denken dat dit het is: Robbie's Soul Power: Countdown / Stampede (Philips). In 1969 uitgebracht en gezongen door Veronica-deejay Rob Out en Peter Koelewijn. Zie ook: Rob Out. In 1969, tijdens een van de Egbert Douwe opnames in de GTB studio in Den Haag, namen Rob Out en Peter Koelewijn een tweetal instrumentale nummers op, te weten "Count down" en "Stampede." Ze werden op de plaat gezet onder de groepsnaam Robbie's Soul Power en bereikte zelfs de hitparade.
Geplaatst 26 september 20205 jr. 1 uur geleden zei Juul: Het is volkomen aan mij voorbij gegaan. Nooit geweten dat ie een uur aan zichzelf wijdde. Tjonge,tjonge....................... Wie heeft het programma ? "Count Down" van Robbie's Soul Power is hetzelfde nummer maar een andere versie. Rob Out gebruikte in deze show de LP uitvoering en die heet dus "Als Dat Zou Kunne". Hier het hele programma van 3 augustus 1974 met dank aan de originele uploader. https://we.tl/t-F9MoEpz6Wa 26 september 20205 jr. bewerkt door Henk
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.