egbert douwe show veronica
Featured Replies
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.
Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.
Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.
Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.
Mooi verhaal Hans, en wat een prachtig stukje Nederfunk is dit! Ik zou zweren dat het de Mar-Keys waren - maar de hitsige kreten van Rob Out eroverheen verraden dat het niet uit de VS komt. Goeie saxofonist in de tweede helft van dit nummer trouwens; weten we iets over dit orkest?
Het is volkomen aan mij voorbij gegaan. Nooit geweten dat ie een uur aan zichzelf wijdde.
Tjonge,tjonge.......................
Wie heeft het programma ?
Was het dit soms?
bewerkt door Juul
ik denk dat hij gewoon een bestaande deun gebruikt heeft om er overheen te 'kreten en krijsen
Nu ik het wat beter hoor kun je horen dat dezelfde muziek begeleiding is als "Bedstee'
Klinkt ook een beetje dunnetjes...................(ligt niet aan jou Hans )
bewerkt door Juul
We denken dat dit het is:
Robbie's Soul Power: Countdown / Stampede (Philips). In 1969 uitgebracht en gezongen door Veronica-deejay Rob Out en Peter Koelewijn. Zie ook: Rob Out.
In 1969, tijdens een van de Egbert Douwe opnames in de GTB studio in Den Haag, namen Rob Out en Peter Koelewijn een tweetal instrumentale nummers op, te weten "Count down" en "Stampede." Ze werden op de plaat gezet onder de groepsnaam Robbie's Soul Power en bereikte zelfs de hitparade.
"Count Down" van Robbie's Soul Power is hetzelfde nummer maar een andere versie. Rob Out gebruikte in deze show de LP uitvoering en die heet dus "Als Dat Zou Kunne".
Hier het hele programma van 3 augustus 1974 met dank aan de originele uploader.
bewerkt door Henk