Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.
Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.
Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.
Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.
Heeft iemand deze file nog beschikbaar, en zou die hem ergens kunnen klaarzetten voor download?
Ik heb hem destijds gemist. Vriendelijk dank, bij voorbaat.
Mvg, Jan
minimaal iedere 10 dagen kijken dan dan mis je niets en scheelt mij weer in tijd
Hans!
Heel erg bedankt, voor het nog een keer plaatsen!
Vriendelijke groet, Jan
nog een link met de zeezenders dit nummer is in het Nederlands gezongen door Gerard de vries, die dj was op Veronica en heet spel kaarten
zoals uitgebreid vermeld in de zeezenderdiscografie: Gerard de Vries (Cowboy Gerard). Gerard (zie ook: Binkies) maakte diverse platen waaronder vele succesvolle: "Het Spel Kaarten" / "Ode Aan Jim Reeves" (Delta); "Zo Maar Een Soldaat" (Delta); "Brief Van Een Held" (Decca); Cowboy Gerard Successen (een elpee op Delta); "Giddy Up Go" (Delta), zijn zo maar een aantal van zijn toppers. ("Het Spel Kaarten" werd overigens al eerder door Chiel Montagne – zie aldaar– ingezongen.) Ook werd er nog een dubbele single in 1972 uitgebracht met op de voorkant Les Crane met het nummer "Desiderate" (Warner Bros) terwijl op de achterkant een Nederlandse bewerking van Gerard de Vries stond. Ongetwijfeld zullen we nog meer nummers vergeten hebben te vermelden maar een lezer wees ons in ieder geval op het nummer "Ode Aan De Wegenwacht" dat bij Dureco in de beginjaren zeventig uitkwam. In 1997 werd verder het album Grootste Hits uitgebracht in de zogenaamde Regenboog-serie. Ook de niet eerder op de elpee verschenen "Ode Aan De Wegenwacht" staat op deze elpee. Zie op deze pagina ook: Soldat Gerhard – "Das Kartenspiel"; Keith Skues – "Deck Of Records".
Rob V.
Een ding hebben ze gemeen, Wink Martindale was ook DJ maar daarnaast ook TV host, ik hem de hand gedrukt in 1977 bij KMPC radio een top 40 radio station van eigenaar en country zanger Gene Autry.
Nico.