Spring naar bijdragen

Caroline 1584khz 1994


bert ree

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Hans Hulswit:

Ontvanger stond in NL, zo te horen...

in België,

dit heeft niets te maken met Caroline, the Bell Paradijs op 1584 bij Utrecht want dit was gewoon niet te ontvangen in België. Ik herinner me dat ik dit station in de omgeving van Utrecht kon ontvangen en op een bepaald moment ook op 1332 dacht ik. Maar dat was later dan 1994 vermoed ik.

 

Op internet vind je lijsten met de periodes dat Caroline in de jaren 90 in de lucht was met tijdelijke vergunningen of via satelliet, maar de samenstellers melden dat deze onvolledig is, daar deze vergunningen met "1 watt" slechts lokaal te ontvangen waren. Die "1 watt"-uitzendingen waren af en toe ook te ontvangen aan de Belgische kust. Deze opnames heb ik pas digitaal omgezet. Een van de dj's is Chris Kennedy. Het zijn fragmenten, want toen de uitzendingen te veel in de ruis gingen stopte ik de opnames totdat  er weer iets te horen was. Ze gebruiken hier ook weer box 963 London, zoals in andere uitzendingen in 1992 en 1993 vanaf de Ross Revenge.

 

Tussen 2008 en 2012 maar dat is dus veel later, kreeg Zenith Classic Rock af en toe als tijdelijke zender de 1584khz toebedeeld. 

 

 

 

Die lijst met de periodes in de jaren 90 vind je terug op radio Caroline -1992  (5 januari 2020) maar die lijst is onvolledig. Ik herinner me dat Caroline ook regelmatig op 531 khz zat, maar ik vrees dat ik daar geen opnames van heb. De ontvangst was veel zwakker op de 565m. 

Ik ben nog volop bezig met opnames digitaal om te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW, Zenith Classic Rock kregen een tijdelijke vergunning van de BCI (Ierland) en niet van Ofcom (UK).

 

En het klopt dat Caroline meerdere malen een RSL gebruikt heeft op 531 kHz. In elk geval in Augustus 2009, Januari 2010, April/Mei 2010, Augustus 2010, April/Mei 2011. Allemaal vanaf de Ross, Tilbury.

 

Op 1278 kHz: In Augustus 1997 vanuit Sheerness, Augustus 2004, Tilbury.

 

Op 1503 Khz: Augustus 1995 vanuit Clacton, Juni 1998 vanaf Queensborough, Juli/Augustus 1999 vanaf Southend-on-Sea.

Tot zover mijn lijstje mocht je er iets van missen.

 

Rob V.

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rob Veld:

BTW, Zenith Classic Rock kregen een tijdelijke vergunning van de BCI (Ierland) en niet van Ofcom (UK).

 

En het klopt dat Caroline meerdere malen een RSL gebruikt heeft op 531 kHz. In elk geval in Augustus 2009, Januari 2010, April/Mei 2010, Augustus 2010, April/Mei 2011. Allemaal vanaf de Ross, Tilbury.

 

Op 1278 kHz: In Augustus 1997 vanuit Sheerness, Augustus 2004, Tilbury.

 

Op 1503 Khz: Augustus 1995 vanuit Clacton, Juni 1998 vanaf Queensborough, Juli/Augustus 1999 vanaf Southend-on-Sea.

Tot zover mijn lijstje mocht je er iets van missen.

 

Rob V.

 

 

Zenith heb ik nooit kunnen horen, maar ik vond wel de naam terug bij het zoeken wie de 1584 had gebruikt.

Van de 1278 heb ik waarschijnlijk ook nog cassettes liggen. Van de 1503 ook nog en ik denk zelf dat niet alleen Caroline de 1503 kon gebruiken. Het zal dit jaar nog wel lukken om een aantal van die opnames digitaal om te zetten. Er zullen nog wel periodes geweest dat Caroline een frequentie gebruikte maar door een beperkt aantal mensen kon beluisterd worden zoals bv uitzendingen op FM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio London gebruikte in December 1997 ook de 1503 (St. Katherina's dock

In Januari 2001 was het RNI (LV 18)

In April 2001 was het Mi Amigo (LV18)

In Augustus 2003 was het wederom Mi Amigo.

 

In Juli/Augustus 1999 1566 kHz Swinging Radio England

In Augustus 1999 1575 kHz RNI (LV 18)

In April/Mei 2000 1575 kHz RNI (Harwich)

 

Verder nog, Red Sand Radio 1278 kHz in Juli 2007 en 2008 (Red Sands Fort)

Juli/Augustus 1997 1134 kHz Radio London (Frinton on Sea)

Augustus 2000 1143 kHz Radio London (Clacton)

 

En dat is mijn (in)complete lijst. Misschien makkelijk als je nog eens opnames vind en wil dateren.

 

Rob V.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hi Folks. This is in fact Caroline 1584 RSL from the Blackwater Estuary in Bradwell Essex in 1994. With the voices of Steve Masters and Simon Chippendale. I hope that helps you all. Steve Ball.

 

 

On 13/13/2021 at 2:41 PM, bert ree said:

Please login or register to see this link.  December 1994 unknown From the Ross Revenge RSL1584

This is indeed correct. It is Steve Masters and Simon Chippendale amongst others on Caroline 1584 RSL from the Blackwater Estuary in Bradwell Essex. Regards Steve Ball.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jean-Pierre De Zeerover:

Mooi

 

Ik benieuwd naar de rest !

De tijd van cassettes en recorders

1994, ik was 43 jaar

Zeevisserij schipper enz dacht ik over

Denk laatste gerechten of al de RMT Ferries en dan Hollyman en late omgevormd tot Hoverspeed Fast Ferries met ook 1 Sally ferrieboot

Dover - ,Ramsgate     voor Oostende

zat volop in de strips bezig met De Reclamestripclub en Brabant Strip Magazine. ook soms effe als ik vrij was op de stripbeurzn staan in NL en Belgie

Heerlijke bloeiende tijden

Het beste herinner ikme late de RSL Radio London in 1998 met mijn National Panasonic radio boven in de badkamer en met mijn recorder en draad naar oude cb mast op plat dak en draad naar straat boom gemeente met steen eraan vast

haha

bij mij kwam de computer rond 2000 en vond ik via internet meneerke Martinja terug na de vrije radio jaren in 1980-1985

zijn naam was er niet maar mijn neus rook het.

Dit is onze WMR dj Tom van Dauven

En jawel

Daarna kwam het nooit meer goed met mij !

de computergekte sloeg toe en de oprichting van MP3Gold club  de voorloper van GR

Tom van Dauven stelde het voor aan deze Vlaamse radiogek

En jawel we waren vertrokken !

Het radioforum was ook nog verre toekomst

 

We zijn nu 2021 !!!

We hebben het nog steeds overleefd deze gekke radiofanaten

nu staan de opnames wel op tientallen computer schijven!

na een periode van dvd  cd schijfjes

de gekte is er helaas nog

aan 2 computers hangen er 4 stuks losse schijven van 2 terra pe stuk om opnames op te bergen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn archief word het

Caroline RSL 1584 Mhz Blackwater Estuary Bradwell Essex - 199412XX - Airchecks Steve Masters-Simon Chippendale-Others On Ross Revenge Blackwater River [45'].mp3

 

Please login or register to see this link.

 

Bedankt voor de recording Bert en Steve Ball Thanks for the  info

 

Vraag

Nam jij de recording op in Oostende in de Kapellestraat of?

Zoja dan toch gelukt in het centrum ! tussen flats en huizen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jean-Pierre De Zeerover:

In mijn archief word het

Caroline RSL 1584 Mhz Blackwater Estuary Bradwell Essex - 199412XX - Airchecks Steve Masters-Simon Chippendale-Others On Ross Revenge Blackwater River [45'].mp3

 

Please login or register to see this link.

 

Bedankt voor de recording Bert en Steve Ball Thanks for the  info

 

Vraag

Nam jij de recording op in Oostende in de Kapellestraat of?

Zoja dan toch gelukt in het centrum ! tussen flats en huizen

Al 50 jaar op dezelfde plaats en 45 jaar geleden begonnen de opnames, voornamelijk met bandopnemer, 20 m hoog helpt in sommige gevallen wel. Als er compleet geen ontvangst is, kan ik ook niet opnemen. Sommige RSL's uit de UK waren te ontvangen, soms met ruis en zonder middellen om de ontvangst te versterken. Ik moet ergens ook een opname liggen hebben dat BRT2 West-Vlaanderen meldt dat ze op de bovenste verdieping er ook in slaagden om bv radio London te ontvangen. Ben nog volop bezig om opnames te benoemen en te sorteren. De RSL's zijn meestal op cassette opgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.