Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

26-3-1976 - 20:21-21:30 - Germaine Groenier - VPRO-vrijdag-op-drie

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Uit eigen archief en vandaag precies 45 jaar geleden: Germaine Groenier en haar team praten over "seksualiteit en taalgebruik". Inclusief een fragment met Cor Galis en Peter Flik als De Hoogwerkers. Drie korte gesprekken met jonge kinderen heb ik uit het programma verwijderd.

20:21 - 21:00 uur: 
21:03 - 21:30 uur: 

Hans

bewerkt door DAB.Radio
downloadlinks verwijderd

Geplaatst
  • Auteur
34 minuten geleden zei rauhfaser:

Mooi historisch materiaal. Maar waarom gecensureerd? Kennelijk was het in '76 geen probleem. 

Edwin,

Tijden veranderen... Ben het met je eens dat de betreffende passages in 1976 ongetwijfeld als "onschuldig" en "grappig" werden gezien (Germaine maakt er in het programma een dergelijke opmerking over). Anno 2021 zou het programma naar mijn mening nooit in zijn originele vorm zijn uitgezonden of herhaald. Ik heb er bij het aanbieden van de download voor gekozen me aan de huidige normen te houden. Helaas doet dat een kleine inbreuk op de historische waarde van het materiaal, maar er blijft, vind ik, meer dan voldoende van het programma overeind.

Hans

Geplaatst
48 minuten geleden zei DAB.Radio:

Edwin,

Tijden veranderen... Ben het met je eens dat de betreffende passages in 1976 ongetwijfeld als "onschuldig" en "grappig" werden gezien (Germaine maakt er in het programma een dergelijke opmerking over). Anno 2021 zou het programma naar mijn mening nooit in zijn originele vorm zijn uitgezonden of herhaald. Ik heb er bij het aanbieden van de download voor gekozen me aan de huidige normen te houden. Helaas doet dat een kleine inbreuk op de historische waarde van het materiaal, maar er blijft, vind ik, meer dan voldoende van het programma overeind.

Hans

Er is hier geen sprake van 'uitzenden', maar van aanbieden aan een zeer selecte groep die het juist om historische context is te doen. 
Al deel ik hem niet, ik respecteer je mening uiteraard.

Edwin

Geplaatst

Meneer DAB:

Wat een arrogantie zeg, wie denk jij wel dat je bent om hier de moraalridder uit te gaan hangen?

bewerkt door Harm ten Brink

Geplaatst
  • Auteur

De volgende dag: Bij nader inzien moet ik de forumleden die kritiek hebben geuit gelijk geven. Dat betekent voor mij dat ik, gezien mijn bezwaren, gisteren had moeten besluiten het programma niet aan te bieden in plaats van de schaar erin te zetten. De downloadlinks heb ik nu weggehaald.

Dank voor jullie reacties, zowel de positieve als de negatieve.

Hans

Geplaatst
1 uur geleden zei DAB.Radio:

De volgende dag: Bij nader inzien moet ik de forumleden die kritiek hebben geuit gelijk geven. Dat betekent voor mij dat ik, gezien mijn bezwaren, gisteren had moeten besluiten het programma niet aan te bieden in plaats van de schaar erin te zetten. De downloadlinks heb ik nu weggehaald.

Dank voor jullie reacties, zowel de positieve als de negatieve.

Hans

Je hoeft je niet te verdedigen. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Je hoeft je niet te verdedigen. 

Nee, da's lekker makkelijk...

Geplaatst
Op 26-3-2021 om 11:54 zei rauhfaser:

Mooi historisch materiaal. Maar waarom gecensureerd? Kennelijk was het in '76 geen probleem. 

Rauhfaser, bedankt voor het citeren van DAB.Radio, anders had ik helemaal niets van de zo ''gewraakte'' bestanden kunnen beluisteren! ;) 

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.