Geplaatst 18 november 20232 jr. Populair bericht Het is inderdaad leuk om de tijdsgeest terug te zien, tegenwoordig zou je veel van deze informatie googelen. En al die reclame voor tabak en geld lenen zijn opvallend.
Geplaatst 24 november 20232 jr. Populair bericht Op 1-10-2023 om 16:48 zei Jochem Bootsma: Graag gedaan! Meer volgt! Hoi Jochem, heb je nog een mooie black Friday aanbieding voor ons gr camal 24 november 20232 jr. bewerkt door Camal
Geplaatst 26 november 20232 jr. Auteur Populair bericht Haha, ja daar past Het Zwarte Gat natuurlijk wel goed bij! Een beetje aan de late kant, maar dan wel echt een bijzondere... 😎 Ik denk dat de meeste Zwarte Gat fanaten wel bekend zijn met de uitzending over de Havezate Singraven, die al lange tijd via YouTube te beluisteren is. Hier te downloaden... een vervolg op die uitzending, waarin de paragnosten teruggaan en een zogenaamde donkerzitting houden in het kasteel! Veel plezier allemaal!
Geplaatst 26 november 20232 jr. Populair bericht Hoi Jochem, Heel veel dank weer. Mooie aanvulling als vervolg. Hopelijk mogen we weer meer uitzendingen van je zien 😀
Geplaatst 26 november 20232 jr. Populair bericht 6 uur geleden zei Jochem Bootsma: Haha, ja daar past Het Zwarte Gat natuurlijk wel goed bij! Een beetje aan de late kant, maar dan wel echt een bijzondere... 😎 Ik denk dat de meeste Zwarte Gat fanaten wel bekend zijn met de uitzending over de Havezate Singraven, die al lange tijd via YouTube te beluisteren is. Hier te downloaden... een vervolg op die uitzending, waarin de paragnosten teruggaan en een zogenaamde donkerzitting houden in het kasteel! Veel plezier allemaal! Super weer Jochem, het is ook goed weer om te luisteren. En zoals het hoort op zondag 😉, middag of avond kan allebei. ben er weer blij mee, wederom dank 🙏
Geplaatst 28 november 20232 jr. Populair bericht Op 26-11-2023 om 11:11 zei Jochem Bootsma: Haha, ja daar past Het Zwarte Gat natuurlijk wel goed bij! Een beetje aan de late kant, maar dan wel echt een bijzondere... 😎 Ik denk dat de meeste Zwarte Gat fanaten wel bekend zijn met de uitzending over de Havezate Singraven, die al lange tijd via YouTube te beluisteren is. Hier te downloaden... een vervolg op die uitzending, waarin de paragnosten teruggaan en een zogenaamde donkerzitting houden in het kasteel! Veel plezier allemaal! Bedankt Jochem, fijn om weer wat "nieuw" luistervoer te hebben!
Geplaatst 3 december 20232 jr. Populair bericht Hoi Jochem, Bedankt weer voor het delen. Ik heb er weer van genoten.😀 Heb je ook een persoonlijke favoriete aflevering? Zoja, zou je die met ons willen delen als je dat nog niet gedaan hebt?😉
Geplaatst 5 december 20232 jr. Populair bericht Geen idee of deze 39:03 minuten durende aflevering van Het Zwarte Gat nog iets is wat bruikbaar is voor de Zwarte Gaten verzamelaars/Luisteraars Het is uitgezonden op 22-03-1992. Misschien is het nieuw.Had geen tijd om het hele forum door te gaan spitten om het te controleren. https://pixeldrain.com/u/Ca2oDR4V 5 december 20232 jr. bewerkt door Moby
Geplaatst 5 december 20231 jr. Bedankt Moby! Deze aflevering staat op Youtube. Maar zelf had ik hem nog niet.
Geplaatst 5 december 20231 jr. Populair bericht 17 uur geleden zei Moby: Geen idee of deze 39:03 minuten durende aflevering van Het Zwarte Gat nog iets is wat bruikbaar is voor de Zwarte Gaten verzamelaars/Luisteraars Het is uitgezonden op 22-03-1992. Misschien is het nieuw.Had geen tijd om het hele forum door te gaan spitten om het te controleren. https://pixeldrain.com/u/Ca2oDR4V Was bij mij ook bekend (jammer genoeg). Maar delen van (nieuwe) afleveringen is altijd goed en waardeer dit enorm!
Geplaatst 10 december 20231 jr. Populair bericht Op 6-9-2023 om 21:03 zei Jochem Bootsma: Vers van de pers: 366 - Wonderdokters uit de Filipijnen (07-05-1989) Misschien deze keer niet de spannendste, maar toch leuk om de discussie over zo'n bizar onderwerp te horen. Eerdere afleveringen over paranormale chirurgie op de Filipijnen volgen nog... Over deze wonderdokters kwam ik net een artikeltje tegen. https://skepsis.nl/psychochirurgen-ontmaskerd/
Geplaatst 10 december 20231 jr. Populair bericht even heel wat anders. Laatste tijd veel oude uitzendingen opnieuw beluisterd. In veel van de ouder uitzendingen zitten vragen van luisteraars. Tegenwoordig worden ervaringen, eigen experimenten eenvoudig via internet gedeeld. Bijvoorbeeld via YouTube. Maar was er in het zwarte gat ook ruimte voor bijvoorbeeld bandstem opnames van luisteraars? Was er in die tijd bijvoorbeeld ook materiaal opnames van bijvoorbeeld ufo’s ingestuurd door luisteraars? Natuurlijk was opnemen/filmen veel minder gemeen goed. Maar toch. En als laatste opmerking nog dit. Bij veel tv shows op tv en YouTube claimen veel makers “bewijs” te hebben. Maar wat ik altijd mis is een vorm van naslag waar dit terug te zien/boten/luisteren is. of het nou echt is of niet, of je het wel of niet geloofd maakt niet zo veel uit, maar een show zoals Ghost adventures en ghost hunter claimen allerhande “bewijs” te hebben. Maar ipv dit bewijs op internet te delen laten ze alleen kort iets zien in de show . Er zouden toch uren aan EVP opnamen beschikbaar moeten zijn. Maar dit wordt niet gedeeld. Is er hier iemand die weet of er betrouwbare fora of facebook groepen zijn over dit soort onderwerpen, van onderzoeker die ook eigen opnamen/fotos/evp delen of posten van wat ze hebben onderzocht? Wat ik tegenkom is heel oud/ of zo dood als een pier.
Geplaatst 12 december 20231 jr. Op 11-12-2023 om 00:05 zei Camal: Op 11-12-2023 om 00:05 zei Camal: even heel wat anders. Laatste tijd veel oude uitzendingen opnieuw beluisterd. In veel van de ouder uitzendingen zitten vragen van luisteraars. Tegenwoordig worden ervaringen, eigen experimenten eenvoudig via internet gedeeld. Bijvoorbeeld via YouTube. Maar was er in het zwarte gat ook ruimte voor bijvoorbeeld bandstem opnames van luisteraars? Was er in die tijd bijvoorbeeld ook materiaal opnames van bijvoorbeeld ufo’s ingestuurd door luisteraars? Natuurlijk was opnemen/filmen veel minder gemeen goed. Maar toch. En als laatste opmerking nog dit. Bij veel tv shows op tv en YouTube claimen veel makers “bewijs” te hebben. Maar wat ik altijd mis is een vorm van naslag waar dit terug te zien/boten/luisteren is. of het nou echt is of niet, of je het wel of niet geloofd maakt niet zo veel uit, maar een show zoals Ghost adventures en ghost hunter claimen allerhande “bewijs” te hebben. Maar ipv dit bewijs op internet te delen laten ze alleen kort iets zien in de show . Er zouden toch uren aan EVP opnamen beschikbaar moeten zijn. Maar dit wordt niet gedeeld. Is er hier iemand die weet of er betrouwbare fora of facebook groepen zijn over dit soort onderwerpen, van onderzoeker die ook eigen opnamen/fotos/evp delen of posten van wat ze hebben onderzocht? Wat ik tegenkom is heel oud/ of zo dood als een pier. Hallo @Camal Wat ik aan uitzendingen ken en mij kan herinneren wat bandstemmen betreft dit nooit van luisteraars te hebben gehoord. Pioniers op het gebied was naast Branton Geus ook Hans Kennis die geregeld te horen was in Het Zwarte Gat. Hoewel Branton en Hans ook uitgingen van stemmen van gene zijde, zijn parapsychologen anders van mening. Wat ik toen zoal heb geleerd is dat er een theorie bestaat dat bandstemmen meer een resultaat is van psychokinese, dus stemmen op de band veroorzaakt door bijvoorbeeld de experimentator zelf. Maar nooit is dit bewezen, even als het nog niet bewezen is dat dit wordt veroorzaakt door een entiteit uit het dodenrijk. Veel informatie van Hans Kennis en de bandstemmen vind je op https://www.evp-experiments.nl/index.htm 12 december 20231 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 13 december 20231 jr. Auteur Populair bericht Op 3-12-2023 om 12:52 zei Botia: Hoi Jochem, Heb je ook een persoonlijke favoriete aflevering? Zoja, zou je die met ons willen delen als je dat nog niet gedaan hebt?😉 Goeie! 😁 Veel van mijn favoriete afleveringen zijn eigenlijk eerder al gedeeld via YouTube (nu niet allemaal meer beschikbaar, maar wel in omloop bij de fans😉). Zo vind ik de afleveringen over Bedroom Invaders, Kabouters, Een Nacht op de Edese Heide en de Spookkastelen erg leuk! Maar natuurlijk is er een hoop materiaal en kom ik ook andere pareltjes tegen! Ik denk nog steeds na over een officiële podcast van Het Zwarte Gat (soms denk ik... dan maar tegen alle regels in op Spotify gooien... maar is niet handig). Dus ook al deel ik hier langzaamaan wel van alles, er zijn ook nog afleveringen die ik bewaard heb, omdat ze bijvoorbeeld mooi in een serie passen als je ze in podcastvorm zou willen uitbrengen. Dat gezegd hebbende, begrijp ik als geen ander de honger naar meer Zwarte Gaten... 😉 Hieronder dus wat nieuwe afleveringen, 4 stuks! Met sommige uitzendingen was ik toevallig vandaag bezig qua montage, maar een uitzending als #219 vind ik zelf heel leuk 😎 En ik heb #372 erbij gedaan n.a.v. bovenstaand bericht van Camal. Een deel van die uitzending was al op YouTube te beluisteren, maar nog niet het stuk over de vermeende foto van een UFO. Hier te downloaden Veel plezier en groeten! Volgend jaar meer van Het Zwarte Gat!
Geplaatst 13 december 20231 jr. Populair bericht Hoi Jochem, dank weer voor deze super leuke bijdrage. ik ga het eens rustig uitpakken en bekijken en luisteren de komende dagen!
Geplaatst 13 december 20231 jr. Populair bericht Hartelijk dank voor de nieuwe afleveringen Jochem! Je sprak over de "honger voor zwarte gat afleveringen" je hebt helemaal gelijk 😁 Helaas kan ik op dat gebied geen bijdrage leveren....behalve mijn dankbaarheid dat ik een klein clubje actieve zwarte gat liefhebbers gevonden heb. zelf luister ik graag naar afleveringen waar André Groote aan meewerkt zoals de spookkastelen maar ook vragen van luisteraars waar Andre en ook Anton Pauwe op reageren. Nogmaals dank en alvast fijne feestdagen gewenst Groet Maurice 3 uur geleden zei Jochem Bootsma: Goeie! 😁 Veel van mijn favoriete afleveringen zijn eigenlijk eerder al gedeeld via YouTube (nu niet allemaal meer beschikbaar, maar wel in omloop bij de fans😉). Zo vind ik de afleveringen over Bedroom Invaders, Kabouters, Een Nacht op de Edese Heide en de Spookkastelen erg leuk! Maar natuurlijk is er een hoop materiaal en kom ik ook andere pareltjes tegen! Ik denk nog steeds na over een officiële podcast van Het Zwarte Gat (soms denk ik... dan maar tegen alle regels in op Spotify gooien... maar is niet handig). Dus ook al deel ik hier langzaamaan wel van alles, er zijn ook nog afleveringen die ik bewaard heb, omdat ze bijvoorbeeld mooi in een serie passen als je ze in podcastvorm zou willen uitbrengen. Dat gezegd hebbende, begrijp ik als geen ander de honger naar meer Zwarte Gaten... 😉 Hieronder dus wat nieuwe afleveringen, 4 stuks! Met sommige uitzendingen was ik toevallig vandaag bezig qua montage, maar een uitzending als #219 vind ik zelf heel leuk 😎 En ik heb #372 erbij gedaan n.a.v. bovenstaand bericht van Camal. Een deel van die uitzending was al op YouTube te beluisteren, maar nog niet het stuk over de vermeende foto van een UFO. Hier te downloaden Veel plezier en groeten! Volgend jaar meer van Het Zwarte Gat!
Geplaatst 14 december 20231 jr. Populair bericht Waauw nu kom ik toch nog de donkere kerstdagen door. Geweldig. Dank je Jochem. Echt fijn! Fijne feestdagen allemaal!
Geplaatst 14 december 20231 jr. Populair bericht 22 uur geleden zei Jochem Bootsma: Goeie! 😁 Veel van mijn favoriete afleveringen zijn eigenlijk eerder al gedeeld via YouTube (nu niet allemaal meer beschikbaar, maar wel in omloop bij de fans😉). Zo vind ik de afleveringen over Bedroom Invaders, Kabouters, Een Nacht op de Edese Heide en de Spookkastelen erg leuk! Maar natuurlijk is er een hoop materiaal en kom ik ook andere pareltjes tegen! Ik denk nog steeds na over een officiële podcast van Het Zwarte Gat (soms denk ik... dan maar tegen alle regels in op Spotify gooien... maar is niet handig). Dus ook al deel ik hier langzaamaan wel van alles, er zijn ook nog afleveringen die ik bewaard heb, omdat ze bijvoorbeeld mooi in een serie passen als je ze in podcastvorm zou willen uitbrengen. Dat gezegd hebbende, begrijp ik als geen ander de honger naar meer Zwarte Gaten... 😉 Hieronder dus wat nieuwe afleveringen, 4 stuks! Met sommige uitzendingen was ik toevallig vandaag bezig qua montage, maar een uitzending als #219 vind ik zelf heel leuk 😎 En ik heb #372 erbij gedaan n.a.v. bovenstaand bericht van Camal. Een deel van die uitzending was al op YouTube te beluisteren, maar nog niet het stuk over de vermeende foto van een UFO. Hier te downloaden Veel plezier en groeten! Volgend jaar meer van Het Zwarte Gat! Wow..... bedankt weer Jochem. Ook ik ben er blij mee. Lekker tijdens de feestdagen met een glas wijn luisteren. Nogmaals dank en aan ieder hier alvast fijne feestdagen en een gezond 2024.
Geplaatst 14 december 20231 jr. Populair bericht On 12/13/2023 at 8:42 PM, Jochem Bootsma said: Goeie! 😁 Veel van mijn favoriete afleveringen zijn eigenlijk eerder al gedeeld via YouTube (nu niet allemaal meer beschikbaar, maar wel in omloop bij de fans😉). Zo vind ik de afleveringen over Bedroom Invaders, Kabouters, Een Nacht op de Edese Heide en de Spookkastelen erg leuk! Maar natuurlijk is er een hoop materiaal en kom ik ook andere pareltjes tegen! Ik denk nog steeds na over een officiële podcast van Het Zwarte Gat (soms denk ik... dan maar tegen alle regels in op Spotify gooien... maar is niet handig). Dus ook al deel ik hier langzaamaan wel van alles, er zijn ook nog afleveringen die ik bewaard heb, omdat ze bijvoorbeeld mooi in een serie passen als je ze in podcastvorm zou willen uitbrengen. Dat gezegd hebbende, begrijp ik als geen ander de honger naar meer Zwarte Gaten... 😉 Hieronder dus wat nieuwe afleveringen, 4 stuks! Met sommige uitzendingen was ik toevallig vandaag bezig qua montage, maar een uitzending als #219 vind ik zelf heel leuk 😎 En ik heb #372 erbij gedaan n.a.v. bovenstaand bericht van Camal. Een deel van die uitzending was al op YouTube te beluisteren, maar nog niet het stuk over de vermeende foto van een UFO. Hier te downloaden Veel plezier en groeten! Volgend jaar meer van Het Zwarte Gat! Jochem, ook mijn dank is groot! Door jouw werk en inspanning is een van mijn wensen dit jaar (eindelijk) in vervulling gegaan: kunnen luisteren naar heel veel zwarte gat uitzendingen, dan wat ik op YouTube heb kunnen vinden. Hele fijne feestdagen alvast en in 2024 op naar een hernieuwde revival van...Het Zwarte Gat! 🕳😁 14 december 20231 jr. bewerkt door Sootje Typo
Geplaatst 17 december 20231 jr. Dank je wel voor de mooie uitzendingen van het Zwarte Gat toen. Ik luisterde van 1979 van het begin tot en met 1987. Vandaag de zombie van Dordrecht, net afgelopen. Een leuke uitzending Groetje, Martin
Geplaatst 17 december 20231 jr. Populair bericht Hi all, vanmiddag heb ik uitzending 219 geluisterd. Mooie uitzending en tegelijk een mooi stukje geschiedenis. Aan het eind van deze aflevering wordt er alvast een aankondiging gedaan voor volgende week, ik vermoed uitzending 220. Hierin gaat het zwarte op naar kasteel Tongeren waar Floris de zwarte rond waard. in de door Jan gedeelde overzichten zijn is er na uitzending 219 een stuk niet beschreven waaronder deze. weet iemand of deze nog bestaat? (en al eens is gedeeld?) Ben wel nieuwsgierig geraakt over hoeveel kasteel uitzendingen er in totaal zijn gemaakt? Was het 1 serie of meerdere? Want de uitzending over Borgharen heeft nummer 421, en Kasteel Hoensbroek nummer 217, en kasteel Kernhem weer 361. 17 december 20231 jr. bewerkt door Camal
Geplaatst 18 december 20231 jr. Populair bericht 19 uur geleden zei Camal: Hi all, vanmiddag heb ik uitzending 219 geluisterd. Mooie uitzending en tegelijk een mooi stukje geschiedenis. Aan het eind van deze aflevering wordt er alvast een aankondiging gedaan voor volgende week, ik vermoed uitzending 220. Hierin gaat het zwarte op naar kasteel Tongeren waar Floris de zwarte rond waard. in de door Jan gedeelde overzichten zijn is er na uitzending 219 een stuk niet beschreven waaronder deze. weet iemand of deze nog bestaat? (en al eens is gedeeld?) Ben wel nieuwsgierig geraakt over hoeveel kasteel uitzendingen er in totaal zijn gemaakt? Was het 1 serie of meerdere? Want de uitzending over Borgharen heeft nummer 421, en Kasteel Hoensbroek nummer 217, en kasteel Kernhem weer 361. Hoi @Camal. Kasteel Tongeren waar Floris de zwarte rond waard is nog nooit gedeeld of op YouTube gestaan. Ik weet wel dat enkele uitzendingen over de spookkastelen ooit eens opnieuw zijn uitgezonden in begin jaren 90. Ik meen mij te herinneren o.a kasteel de Nemerlaer, zie foto. Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de uitzending Borgharen en Tongeren. Groetjes Jan 18 december 20231 jr. bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 19 december 20231 jr. Populair bericht 21 uur geleden zei Jan Veenstra: Hoi @Camal. Kasteel Tongeren waar Floris de zwarte rond waard is nog nooit gedeeld of op YouTube gestaan. Ik weet wel dat enkele uitzendingen over de spookkastelen ooit eens opnieuw zijn uitgezonden in begin jaren 90. Ik meen mij te herinneren o.a kasteel de Nemerlaer, zie foto. Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de uitzending Borgharen en Tongeren. Groetjes Jan Zijn alle uitzendingen (tegen betaling) beschikbaar bij beeld en geluid? Mvg Halo
Geplaatst 19 december 20231 jr. Auteur Populair bericht Slechts een deel van de uitzendingen is aanwezig in het archief van B&G. Tegen betaling kun je ze inderdaad opvragen. Ik heb daar een tijd geleden al gezeten voor een eerste overleg om tzt mijn gemonteerde bestanden over te dragen aan B&G. Dat komt wellicht nog. De originele serie spookkastelen is uit 1983: Nemerlaer, Aldenghoor, Singraven (waarvan ik ook de 2e aflevering met de donkerzitting laatst gedeeld heb) en Genhoes. Ze zijn veel herhaald, tot in de jaren '90. Later in de jaren '80 zijn er nog losstaande afleveringen gemaakt over kastelen: Halsaf, Tongelaar, Vorselaar, Kernhem, Hernen, Cannenburgh, Hoensbroek, Borgharen. Bijna allemaal zijn ze wel online te vinden (geweest). En Borgharen heb ik hier eerder gedeeld @Jan Veenstra, die heb je geloof ik wel in bezit! 🙂 19 december 20231 jr. bewerkt door Jochem Bootsma
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.