Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hoi Camal, vind ik ook een bijzonder angstaanjagend deuntje haha, heel tof.

 

Vaak geprobeerd te achterhalen wat dit is, en ook zelf geprobeerd om er een edit van te maken (nog niet met veel succes😄). 

 

Ik vermoed van deze, en ook van een paar andere deuntjes in latere uitzendingen, dat ze speciaal voor HZG gemaakt zijn door iemand. Maarrr toevallig vorige week met iemand die het zou moeten weten hierover gesproken, en die gaf aan juist niets te weten over originele muziek die voor HZG gemaakt is.

 

Dus... nu twijfel ik weer...🙃 Maar ik denk nog steeds dat het kan. 

 

Dit is wel héél niche, en ook echt een probeersel van mij (dus net als de andere dingen liever niet veel verder verspreiden op allerlei plekken op internet), maar hier mijn geknutsel: Please login or register to see this link.  

 

Dat maakt het ook makkelijker voor mensen om te reageren. Ik sluit me aan bij de vraag: weet iemand waar deze muziek vandaan komt? 😉

bewerkt door Jochem Bootsma
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Camal:

Laatste tijd is hier vaker muziek voorbij gekomen uit HZG, weet iemand wat de muziek is die te horen in in uitzending 417 over kasteel Hoensbroek. Op min15:28 zit een stuk muziek of een tune die ik in meerdere uitzendingen ben tegen gekomen. In de playlist kom ik deze niet tegen, en ook via Soundhound en dergelijken geen resultaat. Iemand die weet waar dit fragment vandaan komt? Is nogal een angstaanjagend deuntje ;) 

Ik heb heel erg mijn best gedaan, maar nee, niet te vinden waar het vandaan komt. Het blijft maar hetzelfde. Een herhaling. Vast iets uit een Moog Synthesizer. 

Misschien kunnen we het uit-pendelen? 

Door het muziekje van Jochem ben ik in de war geraakt. Is dit het hele origineel, of heb je het zelf nagespeeld om een synthesizer en er nog iets aan toegevoegd, Jochem?

Erg mooi! 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Jochem Bootsma:

Leuk, Martin! Welke muziek in welke aflevering bedoel je, weet je dat nog?

 

Inderdaad een aanwijzing dat iemand bij/voor Veronica ook muziek maakte.

Nee zoveel beliusterd door de loop der tijd-  neej het was een moog plaat dus met veel synthesizers begin jaren 70. Helaas kon ik er in m'n database niets van terug vinden, maar ik weet dat het ergens op de 1860 cd's-dvd's staat

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb inmiddels alle afleveringen van “Er is iets vreemds gebeurd” beluisterd op Podimo.

Helaas is het tweede seizoen alleen tegen betaling exclusief op Podimo te beluisteren. Dit 2e seizoen wordt nog steeds aangevuld met nieuwe afleveringen. Ook het onderwerp UFO’s is inmiddels 2 keer besproken have een bijeenkomst welke is gehouden. Het is niet te vergelijken met het zwarte gat maar zeker de moeite waar om eens te beluisteren.

 

Je krijgt de indruk dat ondanks alle fora zoals internet YouTube etc, er toch ook nog behoefte is aan het delen van verhalen zoals in dit geval via een podcast. 
Weten jullie nog andere vergelijkbare podcasts, kanalen ect waar vergelijkbare content te beluisteren is?
 

De afleveringen van Er is iets vreemds gebeurt zijn redelijk kort, je bent er daarom vrij snel doorheen. (Eerste seizoen is gratis te beluisteren via de meeste aanbieders van podcast).

bewerkt door Camal
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2023 om 23:01 zei Camal:

Ik heb inmiddels alle afleveringen van “Er is iets vreemds gebeurd” beluisterd op Podimo.

Helaas is het tweede seizoen alleen tegen betaling exclusief op Podimo te beluisteren. Dit 2e seizoen wordt nog steeds aangevuld met nieuwe afleveringen. Ook het onderwerp UFO’s is inmiddels 2 keer besproken have een bijeenkomst welke is gehouden. Het is niet te vergelijken met het zwarte gat maar zeker de moeite waar om eens te beluisteren.

 

Je krijgt de indruk dat ondanks alle fora zoals internet YouTube etc, er toch ook nog behoefte is aan het delen van verhalen zoals in dit geval via een podcast. 
Weten jullie nog andere vergelijkbare podcasts, kanalen ect waar vergelijkbare content te beluisteren is?
 

De afleveringen van Er is iets vreemds gebeurt zijn redelijk kort, je bent er daarom vrij snel doorheen. (Eerste seizoen is gratis te beluisteren via de meeste aanbieders van podcast).

Ik zal het in de gaten houden.................

Op 28-7-2023 om 08:51 zei Juul:

 

 

bewerkt door Jan Veenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het delen van deze uitzending. Leuk om te zien, moet zeggen dat ik dit ook niet eerder heb gezien. Was dit in die periode op tv? of te koop op video?

Ik ken de term Paravisie wel, maar dacht eigenlijk dat dit bijeenkomsten of beursen waren in een sporthal of iets. Met lezingen kraampjes verkoop van stenen etc.

bewerkt door Camal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.