Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Ik had Dave al even een berichtje gestuurd, want ook bij deze verzamelaar ben ik natuurlijk eerder al langs geweest op m'n tour door het land haha 😄 Hij kon me wonderbaarlijk genoeg wel helpen aan een fragment uit de uitzending die ik zocht. Hij is wel incompleet...

 

Ik probeer al een tijdje de naam van dit topic te veranderen, omdat ik niet meer écht op zoek ben (naar deze specifieke uitzending). Ik ben in de veronderstelling dat ik zo'n beetje alles te pakken heb kunnen krijgen wat er nog te vinden is via online en offline heel goed zoeken...

 

En Camal, ik zal eens een uploadje maken van de fragmenten die van YouTube verdwenen zijn nu (niet door mij gedigitaliseerd dus, maar wel lang zonder problemen online geweest...).

bewerkt door Jochem Bootsma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jochem Bootsma:

 

En Camal, ik zal eens een uploadje maken van de fragmenten die van YouTube verdwenen zijn nu (niet door mij gedigitaliseerd dus, maar wel lang zonder problemen online geweest...).

Zou mooi zijn, nu weet ik niet wat ik mis 😉

 

Wat betreft beeld en geluid zou ik best bereid zijn tegen betaling wat op te vragen. Maar ik zou dan niet weten waar te beginnen. Jammer dat je niet tegen betaling soort spotify service hebt voor beeld en geluid, luisteren tegen betaling. Hoef het dan ook niet per se in bezit te hebben. 
maar delen wat gedeeld kan worden is al heel fijn/leuk. Zeker die spannende uitzendingen roepen hoop herinneringen op das nogmaals dank hiervoor!

bewerkt door Camal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2023 om 12:28 zei Jochem Bootsma:

Ik had Dave al even een berichtje gestuurd, want ook bij deze verzamelaar ben ik natuurlijk eerder al langs geweest op m'n tour door het land haha 😄 Hij kon me wonderbaarlijk genoeg wel helpen aan een fragment uit de uitzending die ik zocht. Hij is wel incompleet...

 

Ik probeer al een tijdje de naam van dit topic te veranderen, omdat ik niet meer écht op zoek ben (naar deze specifieke uitzending). Ik ben in de veronderstelling dat ik zo'n beetje alles te pakken heb kunnen krijgen wat er nog te vinden is via online en offline heel goed zoeken...

 

En Camal, ik zal eens een uploadje maken van de fragmenten die van YouTube verdwenen zijn nu (niet door mij gedigitaliseerd dus, maar wel lang zonder problemen online geweest...).

Maar wat zijn je plannen dan met al die uitzendingen die je hebt verzameld? Zo te merken blijft het voor vele oud luisteraars onder ons niet te beluisteren en nooit zal gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-4-2023 om 20:24 zei dave76:

Ik ben met een radioverzamelaar op facebook in gesprek. Hij heeft een aantal banden van "Het Zwarte Gat" in zijn bezit en gaat daar van de week naar kijken. Wie weet zit daar misschien de uitzending van 10 mei 1992 tussen. Niet geschoten is altijd mis. Heb wel geduld. Ik kom als ik meer weet er vanzelf op terug.

Geweldig spannend. Succes! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow....... 2 uitzendingen had ik nog niet. Heel veel dank Jochem.

Volgens de lijst van Ben van den Broek moet het aflevering 12 en 13 zijn.

 

Tijdens het weekend van 16 & 17 april 2011, werd er tijdens de ParaVisie Manifestatie in het World Forum Den Haag, een live en interactief forum gehouden met het oude team van Het Zwarte Gat. O.a met Bart van Leeuwen. Leo Pannekoek, Peter Warnaar enz. 

 

Alvast fijne paasdagen gewenst iedereen.

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Jan Veenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jan Veenstra:

 

Aflevering 193 over het Solse Gat een heidense rituele plek op de Veluwe tussen Putten en Drie

Te horen is ook Theo Berends. Vorig jaar is hij helaas overleden.

Let op! Transfer verloopt over 7 dagen.

 

 

Onbedoeld is het nu mijn beurt om hier een kanttekening bij te plaatsen! Deze aflevering is namelijk toevallig een klein mysterie voor mij. Ik heb aflevering 193 uit 1986, die gaat over Het Solse Gat en over 'parabouw'. Wat we hier in je download horen, en dat is te horen aan de intro van deze aflevering, is zeer waarschijnlijk een latere uitzending (tussen 1989 en 1991 misschien...?) waarin het item over Het Solse Gat herhaald wordt. Echter, ik kan nergens in de 'administratie' een tweede opmerking over Het Solse Gat terugvinden. Normaal was het heel duidelijk benoemd als er een item herhaald werd. Wat dit fragment betreft is voor mij het nummer van de aflevering en de datum dus een raadsel... maar ooit vallen de puzzelstukjes op hun plek! :)

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Jochem Bootsma:

 

Onbedoeld is het nu mijn beurt om hier een kanttekening bij te plaatsen! Deze aflevering is namelijk toevallig een klein mysterie voor mij. Ik heb aflevering 193 uit 1986, die gaat over Het Solse Gat en over 'parabouw'. Wat we hier in je download horen, en dat is te horen aan de intro van deze aflevering, is zeer waarschijnlijk een latere uitzending (tussen 1989 en 1991 misschien...?) waarin het item over Het Solse Gat herhaald wordt. Echter, ik kan nergens in de 'administratie' een tweede opmerking over Het Solse Gat terugvinden. Normaal was het heel duidelijk benoemd als er een item herhaald werd. Wat dit fragment betreft is voor mij het nummer van de aflevering en de datum dus een raadsel... maar ooit vallen de puzzelstukjes op hun plek! :)

Hoi Jochem. Dat kan inderdaad wel eens kloppen en ik zat ook met die vraag, omdat ik het gevoel heb dat het onderwerp Solse Gat eind jaren 80 ook al is uitgezonden. Het gebeurde vaak dat Leo een oude uitzending herhaalde. Omdat ik het niet zeker wist, heb ik het maar gehouden op aflevering 193 tot dat ik meer duidelijkheid heb, maar jouw vermoeden is zeker juist. Laat mij weten wat je verder kan ontdekken en voor mij is het weer lang geleden om 100 procent zeker te weten. Tjee, wat vliegt de tijd snel, haha

bewerkt door Jan Veenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Allen,

met recht goede vrijdag vandaag.

ben wederom erg blij met de door Julie gedeelde uitzendingen. Ik ken er een aantal maar gelukkig nog niet allemaal. Ga er eens rustig voor zitten om ze te beluisteren.

dank voor het uploaden (en het bewerken)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank je wel Jochem voor alle moeite en energie die jij erin hebt gestoken. Ik weet het nog dat we er jaren geleden met z'n tweeën hier de zoektocht zijn gaan doen. Je bent ver gekomen. Zeer bedankt voor de nieuwe afleveringen. Ik heb er destijds  veel van gehoord. Heb je die Ger nog ooit benaderd ? Volgens mij toen wel, maar is ie nog met iets aangekomen ? Die had een doos cassettes boven op zolder liggen, vertelde ie een keer via Facebook.   IK heb nog altijd kans, dat ik wat kan tegenkomen - hengel hier en daar nog wel es.

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei martinja:

Ja, dank je wel Jochem voor alle moeite en energie die jij erin hebt gestoken. Ik weet het nog dat we er jaren geleden met z'n tweeën hier de zoektocht zijn gaan doen. Je bent ver gekomen. Zeer bedankt voor de nieuwe afleveringen. Ik heb er destijds  veel van gehoord. Heb je die Ger nog ooit benaderd ? Volgens mij toen wel, maar is ie nog met iets aangekomen ? Die had een doos cassettes boven op zolder liggen, vertelde ie een keer via Facebook.   IK heb nog altijd kans, dat ik wat kan tegenkomen - hengel hier en daar nog wel es.

Groetje,

Martin

Dat zou geweldig zijn Martin. Trouwens jouw uitzending Lommel was zeer boeiend. Ik kan mij het nog wel herinneren als oud Zwarte Gat luisteraar. Ik weet dat Leo in het Drentse Ruinen woonde en op zijn boerderij monteerde hij de banden. Hij ligt/lag trouwens begraven in Ruinen.

Graf Leo de Ruiter 1.JPG

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei martinja:

Heb je die Ger nog ooit benaderd ? Volgens mij toen wel, maar is ie nog met iets aangekomen ? Die had een doos cassettes boven op zolder liggen, vertelde ie een keer via Facebook. 

 

Jazeker, hij had 2 afleveringen die ik nog niet had. Incompleet, maar ik was er wel heel blij mee en heb ze gedigitaliseerd!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Jan Veenstra:

Goedemorgen allemaal.

 

Hierbij twee radio uitzendingen van Het Zwarte Gat aflevering:

 

073 - Het spookt in Kasteel Aldenghoor te Haelen

 

381 - Een werkweek met deelnemers naar de Vogezen, zie eerder, maar nu als mp3

 

Please login or register to see this link.


Let op! Transfer verloopt over 7 dagen.

 

Veel luisterplezier............ Groetjes Jan

Hartelijk bedankt Jan. Fijn dat je dit weer met ons deelt. De vorige heb ik ook allemaal geluisterd. Wat blijft het toch een geweldige beleving, Het Zwarte gat. Fijne tweede Paasdag allemaal. Groet, Quintes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Camal:

Dank voor het delen Jan, ga ze vanavond of anders morgen even rustig beluisteren.

De spookkastelen zijn altijd erg spannend dus ik ben benieuwd!

Graag gedaan @Camal

2 uur geleden zei F Pruim:

Hartelijk bedankt Jan. Fijn dat je dit weer met ons deelt. De vorige heb ik ook allemaal geluisterd. Wat blijft het toch een geweldige beleving, Het Zwarte gat. Fijne tweede Paasdag allemaal. Groet, Quintes. 

Graag gedaan @F Pruim

 

 

Een krantenartikel uit het Limburgsch dagblad van 03-09-1983

 

Paragnosten ontdekken waterput in Genhoes.

 

De resultaten waren te beluisteren tijdens de uitzending van Het Zwarte Gat op maandagavond 05-09-1983 om 23.00 uur op Hilversum 2.

 

 

Limburgsch dagblad 03-09-1983.JPG

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een lijst van alles wat ik nu heb. Het is niet veel, maar wie weet mis je net die ene...

Bedankt voor de mooie uitzendingen zover.

Ik heb ook nog erg lopen zoeken naar de laatste uitzendingen waar paranormaal speurwerk werd verricht naar de moordenaar van Andrea Luten uit Ruinen. Dat maakte diepe indruk op mij. 

maar nooit gevonden.

Fijn weekend verder. Groet, Quintes.

 

HZG lijst.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei quintesabc:

Ik heb hier een lijst van alles wat ik nu heb. Het is niet veel, maar wie weet mis je net die ene...

Bedankt voor de mooie uitzendingen zover.

Ik heb ook nog erg lopen zoeken naar de laatste uitzendingen waar paranormaal speurwerk werd verricht naar de moordenaar van Andrea Luten uit Ruinen. Dat maakte diepe indruk op mij. 

maar nooit gevonden.

Fijn weekend verder. Groet, Quintes.

 

HZG lijst.pdf 274.34 kB · 2 downloads

Hoi Quintes, Ik heb ze allemaal. Ik zie dat je de uitzending over het Solse Gat nog niet hebt. Die heb ik eerder geplaatst. Zie 7 april en een tip Please login or register to see this link.

Groetjes Jan.
 

bewerkt door Jan Veenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Quintes

 

Het Solse Gat is inderdaad een bijzondere plek om te zijn. 

Veel wichelroede-lopers kom je ook wel eens tegen bij het Solse Gat. 

 

Waarschijnlijk wel eens van Wigholt Vleer gehoord? Vaak te horen in het Zwarte Gat. Hij ging wel eens op pad met paragnost Marion Dietrich. Zij is ook te horen in de uitzending Vampiers in 's-Gravenvoeren in België. 

 

 

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.