Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Dank Peter! De tape die ik hiervan had, had het geloof ik begeven, want hij stond op rood in mijn overzicht 😄

Zeer welkom dus!

 

Zoals wordt aangekondigd gaat de volgende (147, en trouwens ook 148) over een gesprek in Meditatiecentrum De Kosmos. Ik heb die afleveringen nog niet bewerkt, maar die zal ik hier ook snel uploaden  (als de kwaliteit goed genoeg is!).

 

Dan iets anders: leest er toevallig een moderator mee die de naam van dit topic kan veranderen naar 'Het Zwarte Gat' ? Is misschien een goed idee, omdat dit tegenwoordig een beetje het lopende topic is over alle dingen die met HZG te maken hebben?

 

Edit: Dank, Vincent!😎

bewerkt door Jochem Bootsma
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent changed the title to Het Zwarte Gat
12 uur geleden zei Jochem Bootsma:

^ Dat Nostradamus stuk ontbreekt inderdaad, wel leuke gesprekken met André Groote. Ik zal eens kijken of ik deze toch niet compleet kan maken met fragmenten die ik wel heb. Zo niet, dan zijn er nog veel andere uitzendingen over de voorspellingen van Nostradamus, daar wil ik ook wel wat van bewerken en uploaden 🙂

Bedankt Jochem. Gesprekken met André is zeker ook mooi om naar te luisteren.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jochem, Peter beide dank voor het delen van de fragmenten / uitzending.

ik ben blij verrast dat er de laatste tijd flink wat leven in dit topic zit!

 

ben afgelopen week begonnen aan het boekje van Leo de Ruijter. Leest makkelijk weg, en geeft een kijkje in de avonturen uit die tijd. Op bibliotheek.NL is dit boek ook te beluisteren.

 

de eerder genoemde serie er is iets vreemd gebeurt is ook leuk om eens te beluisteren. Totaal anders dan HZG, maar vertelt de verhalen van mensen die iets vreemd hebben mee gemaakt op een mooie wijze. 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Jochem Bootsma:

@Jan Veenstra ook weer bedankt voor het in leven houden van dit topic haha :) Zo te zien is de versie die ik heb (na bewerken en muziek eruit halen) 12 minuten langer dan deze... als je wil kan ik die nog uploaden voor de volledigheid.

 

@Moby intrigerend... ik heb geen administratie van een aflevering over een leemput of een steenfabriek, maar ik kan iets over het hoofd zien. In één van de afleveringen uit de spookkastelen serie wordt wel gesproken van een verschijning bij een meertje of vennetje, kan het dat zijn? Waar is die steenfabriek die je bedoelt?

 

 

De betreffende steenfabriek stond in Winterswijk.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eens eerder vertelde had Lex Harding in een grijs verleden een biertje te veel op,en zag toen een ufo voorbijkomen.:blink:

Het was de geboorte van weer een programma waar toen veel belangstelling voor was.

Zelfs nu nog..............

Zo moet de programmareeks voor het Zwarte gat ontstaan zijn.

Als ik ergens een foutje maak,dan hebben we vast Juul in de buurt die het misschien beter kan uitleggen.☺️

 

 

12 minuten geleden zei Jochem Bootsma:

Oké! Er is wel een aflevering over een steengroeve in Winterswijk, waar paragnosten met de wichelroede op zoek gaan naar fossielen om indrukken uit de prehistorie op te doen. Maar hierin wordt geen leemput of verschijning bij een meertje besproken. Dus da's weer wat anders lijkt me? Ben benieuwd 😊

Als ik nu eens goed naar die foto kijk,er op klik en wat groter maak,zie ik inderdaad het orakel van de kleiput ergens zweven. Ik zal op zoek gaan naar die tape.word vervolgd.........

Citeren

bewerkt door Moby
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Moby:

Er is ook een uitzending van het gat geweest wat gaat over een oude steenfabriek hier in de buurt,waar achter een meertje is,waar men toen de klei uithaalde.Een leemput. Nu staat er al tientallen jaren water in.Daar verscheen soms een soort van geest die iedereen daar wegjoeg.

Het schijnt dat het de boer  is die daar toen woonde,waar later de kleiput was.

er is toen een bijzondere foto van gemaakt.Puur geluk volgens mij.

Verder geen idee,maar het is nog steeds spannend om daar te gaan kijken.

De persoon die nog van deze 'gat' uitzendingen bezit heeft een enorme berg cassettebandjes,en ongedocumenteerde tapes liggen.Toch  weer eens langsgaan en de boel eens uitzoeken .En hopen dat ik wat bijzonders tegenkom,zodat ik het kan digitaliseren.

Of het verhaal klopt is maar de vraag...............

 

12-09-1988.jpg

Hey hoi,

Jah zou wel leuk zijn als je wat boven water kan krijgen aan opnames. Ben daar zeker heel benieuwd naar. Ik weet dat er nog iemand met zo;n doos is, maar hij haalt 'm niet tevoorschijn en jammer is dat. Zowiezo blij met iedere opname.

Mooi dat er bij jou in de buurt een programma over is geweest. Vaak werd er van de opnamen ook nog een special gemaakt voor Paravisie

Inderdaad een heel aparte foto waar ik wel wat uithaal - zie er 2 personen in

 

Groetje,

Martin

bewerkt door martinja
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Jochem Bootsma:

@Jan Veenstra ook weer bedankt voor het in leven houden van dit topic haha :) Zo te zien is de versie die ik heb (na bewerken en muziek eruit halen) 12 minuten langer dan deze... als je wil kan ik die nog uploaden voor de volledigheid.

 

@Moby intrigerend... ik heb geen administratie van een aflevering over een leemput of een steenfabriek, maar ik kan iets over het hoofd zien. In één van de afleveringen uit de spookkastelen serie wordt wel gesproken van een verschijning bij een meertje of vennetje, kan het dat zijn? Waar is die steenfabriek die je bedoelt?

 

 

@Jochem Bootsma Helemaal prima. Ik zie het wel verschijnen. Bedankt alvast. Er is ook een drieluik gemaakt over 40 jaar UFO's. Als je deel 2 voor ons hebt zou prachtig zijn. Het gaat om aflevering 275.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Moby:

Zoals ik al eens eerder vertelde had Lex Harding in een grijs verleden een biertje te veel op,en zag toen een ufo voorbijkomen.:blink:

Het was de geboorte van weer een programma waar toen veel belangstelling voor was.

Zelfs nu nog..............

Zo moet de programmareeks voor het Zwarte gat ontstaan zijn.

Als ik ergens een foutje maak,dan hebben we vast Juul in de buurt die het misschien beter kan uitleggen.☺️

 

 

Als ik nu eens goed naar die foto kijk,er op klik en wat groter maak,zie ik inderdaad het orakel van de kleiput ergens zweven. Ik zal op zoek gaan naar die tape.word vervolgd.........

Citeren

@MobyVolgens Bart van Leeuwen zou Lex Harding inderdaad een UFO hebben gezien. Het idee voor een programma ontstond niet alleen door Lex Harding, maar ook door John Haanen. 

19 uur geleden zei Moby:

Er is ook een uitzending van het gat geweest wat gaat over een oude steenfabriek hier in de buurt,waar achter een meertje is,waar men toen de klei uithaalde.Een leemput. Nu staat er al tientallen jaren water in.Daar verscheen soms een soort van geest die iedereen daar wegjoeg.

Het schijnt dat het de boer  is die daar toen woonde,waar later de kleiput was.

er is toen een bijzondere foto van gemaakt.Puur geluk volgens mij.

Verder geen idee,maar het is nog steeds spannend om daar te gaan kijken.

De persoon die nog van deze 'gat' uitzendingen bezit heeft een enorme berg cassettebandjes,en ongedocumenteerde tapes liggen.Toch  weer eens langsgaan en de boel eens uitzoeken .En hopen dat ik wat bijzonders tegenkom,zodat ik het kan digitaliseren.

Of het verhaal klopt is maar de vraag...............

 

12-09-1988.jpg

@Moby Dat zou heel mooi zijn om het digitaal te krijgen. Vertel hem ook de waarde ervan. Die cassettebandjes hebben het eeuwige leven niet en digitaal is het beter te bewaren en te beluisteren. We zullen hem dankbaar zijn. Ik hoop dat hij de juiste keuze maakt.  

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een biertje te veel op weet je het maar nooit Juul:P Hi...

 

Ik was eens een beginnende onweersbui aan het filmen,en hoopte een aantal mooie bliksems te kunnen vastleggen vanuit het dakraam,maar er stegen toen enkele kleine witte bollen op vanuit het weiland net voor de onweersbui. Ik heb dat filmpje waar je die 2 kleine witte bollen zag toen aangeboden bij de ufonauten club, maar die zeiden dat het 'orbs' zouden zijn. Had het in de uitzending op de radio toen eens willen behandelen,door met een inbellende expert er eens over te hebben,maar is er nooit van gekomen.

En het waren geen bolbliksems.

Maar wat zijn dan 'opstijgende orbs'?

 

Tja Martin,de man met de tapes is er zo eentje die niets weg wil gooien of niets weg wil doen,en heeft nogal veel 'materiaal' in huis liggen,zeg maar gerust een ton of 2 aan allerlei rommel en oude spullen.Maar volgens zeggen heeft hij de meeste afleveringen van het gat er tussen liggen.Dus snel zal het niet gaan,het word een hele klus.Volgens hem staat het op bandspoelen,of-en-cassettetapetjes. ik zal onder het mom van de radiohistorie zachtjes aandringen om alles eens na te mogen kijken.Maar ondertussen blijven we er mooi over doorkletsen.Zolang het maar on-topic blijft.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed nieuws Jochem, het zou inderdaad mooi zijn als dit beschikbaar komt voor een groter publiek. Zeker nu jij aangeeft dat  het nagenoeg compleet is. Waren het wat losse afleveringen kun je denken laat maar. Maar 600 afleveringen is echt veel. Zou het best leuk vinden om oude bellers of mensen uit de uitzendingen terug te horen hou het hen is vergaan na deze uitzendingen en hoe het nu gaat. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jochem Bootsma:

Haha ja, nog heel even over UFO's... dat is allang geen onderwerp meer dat (alleen) in het paranormale verhaal hoort. Er blijkt oprecht sprake te zijn van een cover up (zie Please login or register to see this link. en de Please login or register to see this link. , twee 'news outlets' die behoren tot de meest gerespecteerde op het gebied van journalistiek) en er komt heel langzaam meer informatie naar buiten... niet gezegd dat dit niet opnieuw weer in de doofpot belandt, of uiteindelijk een anticlimax blijkt te zijn. Maar zie ook de open UFO hearing in de senaat van vorig jaar mei, en afgelopen april. Eind deze maand praat Please login or register to see this link. er ook weer over. Wat UFO's zijn, dat weten/zeggen ze niet, maar het is wel heel duidelijk dat er onbekende op machines lijkende objecten rondvliegen door de lucht en door de zeeën. Dus als men ooit iets vreemds gezien denkt te hebben (of dat nou Lex Harding was of de buurman), dan is het geen kwestie van 'geloven'. Stay tuned... 😉

 

Wat betreft de hoeveelheid uitzendingen van HZG die terecht zijn: bij een telling van waar ik mee bezig ben kom ik toch al snel op een score van minimaal 600 van de 657 afleveringen. Ik heb het al vaak gezegd hier, maar het is in het kader van radiohistorie dus inderdaad de bedoeling dit alles bij Beeld & Geluid onder te brengen. Voordat het zover is, en terwijl ik nog bezig ben met de afleveringen, probeer ik om een 'best of' van HZG op podcastplatforms te krijgen. Met andere woorden... het materiaal is dus niet verloren gegaan.

 

 

Ik ben vele jaren onderzoeker geweest voor de Nederlandse MUFON afdeling uit de USA en voor UWN (UFO Werkgroep Nederland).  De term UFO werd door velen verkeerd begrepen en onlosmakelijk verbonden met buitenaards. Je leest nu meer de term UAP. Gelukkig is er een organisatie Please login or register to see this link.  met ook een serieuze aanpak.

 

Ik en meerdere onderzoekers van MUFON.nl en UWN deden dat ook en vond veldonderzoek heel belangrijk. Verklaring zoeken vanachter het bureau was nooit mijn dingetje. Zo deed ik met Peter Hoeke een aantal dagen veldonderzoek in Eindhoven en omgeving (2002). Er was sprake van een ware UFO golf van enkele dagen. Opvallend, alleen in het weekend. Na veel uitzoekwerk bleek een beamer in Wintelre op een discotheek de veroorzaker te zijn bij een bewolkte avond. 

 

Beide groepen bestaan niet meer, maar heb wel nog geregeld contact met een ervaren en serieuze onderzoeker uit de voormalige groep (MUFON) in Almere. Op dit moment heb ik er ook geen tijd meer voor en volg af en toe op internet.

 

Heb mij diep ingedoken in de UFO materie zo'n 30 jaar lang en het is zeker geen kwestie van enkel geloven. Enkele onderzoekers van MUFON.nl waren echte wetenschappers. Zo was de voorzitter microbioloog bij de universiteit in Utrecht.

 

Jochem bedankt voor de informatie betreft het UFO fenomeen en laten we hopen dat al de  HZG uitzendingen te beluisteren blijven. Leo de Ruiter zou het geweldig hebben gevonden.

 

Ik wens ieder hier een fijne dag.

 

Groetjes Jan 

2 uur geleden zei Camal:

Dat is goed nieuws Jochem, het zou inderdaad mooi zijn als dit beschikbaar komt voor een groter publiek. Zeker nu jij aangeeft dat  het nagenoeg compleet is. Waren het wat losse afleveringen kun je denken laat maar. Maar 600 afleveringen is echt veel. Zou het best leuk vinden om oude bellers of mensen uit de uitzendingen terug te horen hou het hen is vergaan na deze uitzendingen en hoe het nu gaat. 

Helemaal met je eens @Camal

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Camal:

Dat is goed nieuws Jochem, het zou inderdaad mooi zijn als dit beschikbaar komt voor een groter publiek. Zeker nu jij aangeeft dat  het nagenoeg compleet is. Waren het wat losse afleveringen kun je denken laat maar. Maar 600 afleveringen is echt veel. Zou het best leuk vinden om oude bellers of mensen uit de uitzendingen terug te horen hou het hen is vergaan na deze uitzendingen en hoe het nu gaat. 

Het Zwarte gat begon in 1979

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.