Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Geweldig dat je er mee bezig bent. Er moet nog veel zijn op oude banden als je het mij vraagt. Op aflevering 500 kwamen wat luisteraars aan het woord die alles hadden opgenomen. Ik nam alle afleveringen op van Radio Bergeijk omdat ik bang was dat dat ook zou verdwijnen. Downloaden kon toen niet, dus alles opgenomen van 2001-2007. 

Maar goed, dat is niet het Zware Gat.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens rond zoeken op het forum of ik daar nog wat vind. Fijn weekend! 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk is alles ook gewoon op de radio uitgezonden, en reproductie is misschien niet helemaal toegestaan maar het is weer wat anders als het over royalties en muziek gaat. Maar dit zijn 40 jaar oude radio uitzendingen. 
zou mooi zijn als er een platform of iets zou zijn waarom je kunt luisteren en delen. 
heb je al eens een oproep gedaan op Facebook marktplaats etc?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die oude banden waren er nog en die heb ik opgespoord 🙂 Afl 500 was mijn beginpunt, maar vanaf daar is het een heel avontuur geworden.

 

Natuurlijk ligt er ook hier en daar bij mensen nog wat thuis die gewoon eens wat hebben opgenomen, zoals jullie ook met andere programma's hebben gedaan. Maar daar kom je moeilijk achter. Voor wat er nog ontbreekt (niet veel gelukkig) kan ik ooit nog een laatste zoekronde uitzetten...

 

Oh, en... voor Radio Bergeijk is vast ook een groot publiek?? 😎

bewerkt door Jochem Bootsma
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelofelijk dat je zo veel hebt terug gevonden. Ik hoop ook nog eens zo'n verrassing tegen te komen. 

Ja, er is voor Radio Bergeijk tamelijk veel belangstelling. Maar het kan gewoon geluisterd worden op de website van de VPRO. De oude en nieuwe uitzendingen. Ik had uit voorzorg alles opgenomen. Nou ja, het roest niet. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag nog maar eens op YouTube de 500e uitzending geluisterd. Hier kwamen Ben vd Broek en Fred wolf (Als ik de namen goed heb geschreven) aan het woord. Zij hebben zo ongeveer alle 500 uitzendingen opgenomen. Heren worden ook bedankt omdat Veronica dit zelf niet compleet had . Zelf toen in die tijd al niet compleet :(

op de website van André Groote staat ook een index met uitzendingen(volgens mij gemaakt door Ben). Vraag me af wat beide heren gedaan hebben met hun bandopnames.

En of zij na 28 jaar nog steeds wat bewaard hebben. Beetje googelend kom ik hier niets van tegen.

In diezelfde begin periode was er ook een tv serie op tv Paralax, hierin kwamen ook spannende onderwerpen aan bod. Ook niks van te vinden, en wat ik ooit op YouTube heb gezien is niet meer beschikbaar :(

 

mischien kan een oproep op marktplaats nog soelaas bieden? Dit hoor oud material (opnames)

bewerkt door Camal
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Camal, ik heb contact met Ben en met Fred. Ben heeft alles overgedragen aan Leo de Ruiter en heeft door omstandigheden weinig meer (te maken) met Het Zwarte Gat. Het gaat goed met hem! Fred heeft zijn banden ook niet meer, maar wel (samen met mij) veel hiervan weten te digitaliseren. 

 

Ongelofelijk maar waar: een nóg groter deel van de uitzendingen moest ik toch ergens anders vandaan toveren.

bewerkt door Jochem Bootsma
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jochem Bootsma:

Hoi Camal, ik heb contact met Ben en met Fred. Ben heeft alles overgedragen aan Leo de Ruiter en heeft door omstandigheden weinig meer (te maken) met Het Zwarte Gat. Het gaat goed met hem! Fred heeft zijn banden ook niet meer, maar wel (samen met mij) veel hiervan weten te digitaliseren. 

 

Ongelofelijk maar waar: een nóg groter deel van de uitzendingen moest ik toch ergens anders vandaan toveren.

 

Geweldig Jochem. 

Het zou prachtig zijn als er ooit een manier komt waarop je ze kunt aanbieden via een streamingdienst oid.

Ik vind het hoe dan ook heel bijzonder en bewonderenswaardig dat je al die afleveringen hebt weten te bemachtigen. 

Digitaliseren is een beste klus. ik doe dat met oude super8 films en oude hoorspelen van band.  Maar het is de moeite waard. Ik heb nu 2500 hoorspelen (korte en hele series) van diverse genres, allemaal als mp3. Geweldig om te luisteren.

Als jouw verzameling van Het Zwarte Gat ooit te koop komt dan hou ik me aanbevolen. 

Fijne week!

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is het sentiment, maar ik kon er altijd geboeid naar luisteren. Vooral mooi hoe open de vele onderwerpen worden benaderd zonder sensatie of enig ander bejag.

Ben blij met deze uitzending!

hoop dat er snel meer volgen.

Begreep dat de kosten van beeld en geluid jammer genoeg snel in de papieren lopen :(

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Moby:

Hier is nog een aflevering van het Zwarte Gat.

 

16-01-1983 23.00-00.00

 

Please login or register to see this link.

 

 

Groet, Moby.

 

Bedankt, Moby! Klinkt goed ook... ik had een mindere bron (begin vd uitzending ontbrak), top! :)

Volgens mijn info is dit wel 16 januari, maar het jaar 1984...? 

bewerkt door Jochem Bootsma
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.