Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In de categorie "Nederland" heb ik een Top 30 met Joost den Draaijer op Hilversum 3 gezet van 24 Juli 1970. Na de schoolvakantie kwam ik in Augustus in de 3e klas Electro op de 2e LTS en toen was mijn "alltime favorite station" de Engelstalige RNI. Prachtig, krachtige ontvangst, lekker hard signaal met veel bas... RNI op zijn best.

Deze opname heb ik op de originele tape nog regelmatig op de Revox, ik bied hem aan om te  delen

RNI Mark Wesley 6 September 1970 Top 30 en tips 12-15 uur.

We're going back in time......

Henk Kruize

https://pixeldrain.com/u/TxJuD9BQ

https://pixeldrain.com/u/4tDBh11p

https://pixeldrain.com/u/vGhHYxPd

75-12-26 mebo-2 haven henk op achterdek.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Hartelijk dank voor zowel Mark Wesley als Joost den Draaijer, Henk. Twee prachtige programma's uit een periode met heel veel mooie muziek!!

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ja Ben, ik was 15 jaar in 1970 en wat was er toen een goede muziek..."Whole lotta love"-Led Zeppelin / "Love like a man"-Ten Years After / "The green manalishi"-Fleetwood Mac / "Spirit in the sky"-Norman Greenbaum / "Allright now"-The Free / "My lady d'Arbanville"-cat Steven en nog veel meer moois dat RNI, Veronica en Joost op 3 brachten...

Ik denk er nog vaak met plezier aan terug en in mijn programma's die ik maak op Polderpop Radio en Studio040 komt de muziek uit de periode 1969-1970 en 1971 heel vaak voor.

Even showen hoe Henkie eruit zag? Voor de foto van mijn leerlingkaart van de LTS moest een "nette" foto gemaakt worden, dus... mijn lange haar dat ruim over mijn schouders hing werd met haarspeldjes helemaal naar achteren gebracht en achter de kraag van mijn blouse gestopt, en dat was ook een onding die blouse, groen met wit, ik weet het nog als de dag van gisteren. Mijn moeder verbood me toen voor de foto een T-shirt te dragen en een "net hemd"  aan te doen. Yeach, wat kriebelde dat tering ding..

Fijne dag allemaal

Henk Kruize

Henk 1970.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Leuk om te lezen, Henk. We schelen niet veel in leeftijd en dat blouse komt me wel erg bekend voor. Het zou zomaar kunnen dat ik ook zo'n zelfde had ;)

Deze op 30 werd uitgezonden op m'n 15-de verjaardag. Op radiopedia staat de lijst van deze Top 30:

https://radiopedia.nl/wiki/Radio_Northsea_Top_30_van_6_september_1970

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Tja Ben, 1970, wat was ik teleurgesteld toen RNI plotsklaps in September uit de lucht was...  :( ... We hadden Veronica nog, en toen maar op Zaterdag weer naar de Top 40 geluisterd, in totaal maar 1x naar Capital Radio geluisterd en daar hoorde ik als 15 jarige Bert Keampfert... en, op die leeftijd, kreeg ik er korstjes van in mijn nek, dus dat ging 'm niet worden.

Ik was blij toen RNI in 1971 weer terug was, die eerste weken voordat de NL uitzendingen begonnen waren ook leuk, Stevie Merrick was toen mijn favoriet en iets later ook Chrispian St.John...

Ook waren de tijden toen nog heel anders, even terug naar de LTS, we hadden een praktijk Electromontage leraar, "Meneer Nota", nooit vergeet ik die man. Een beer van een vent met handen als kolenschoppen en wee je gebeente als je een fout op je schakelbord had gemaakt, in het gunstigste geval greep hij je met die XL handen bij je nek en al heen en weer wiegend wees hij je op die fouten "die de grootste lul ter wereld nog niet zou maken", in het ongunstigste geval maakte je kennis met de punt van zijn maat 46 schoen die hij dan met forse kracht in je achterste zette... en niemand die daar om maalde... het hoorde erbij... net als onze leraar Technisch tekenen, dhr.Maas die je allerlei slechte ziektes toewenste als je wat fout had gemaakt in je schakeling... maar... je werd er wel een vent van!!!!

Net als toen ik in militaire dienst moest in 1976 ..."Hier hoef je niet te denken, dat doen wij wel voor je", dat waren de eerste woorden die onze commandant Kapitein Zentgraaff, zo'n echte ijzervreter met een Ted de Braak snor, tegen ons zei. En daar kon je het mee doen...

Ze zeggen wel eens "zou jij je jeugd over willen doen?" Nou, als het net zo zou zijn als toen.... meteen!!!!!

Fijne dag

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur

Dank je wel Martin,

Het is eigenlijk een dia die Douwe Dijkstra van mij gemaakt heeft toen we in December 1975 een bezoek brachten aan de Mebo-2. Bedankt voor het bewerken!!!

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
  • Populair bericht

Mark Wesley begon op 16 jarige leeftijd in october 1965 zijn lange radio loopbaan bij Radio Essex vanaf de Knock John Tower op 222 meter met  een geschat vermogen van 100 tot 300 watt. In de zomer van 66 lukte het mij 1 x in het holst vd nacht Essex te ontvangen, de sterke Fransoos was on 03.00 uur uit de lucht. Wesley bleef tot het bittere einde op 1e kerstdag 1966 toen het station plots uit de ether verdween na een veroordeling wegens uitzenden vanuit Britse wateren....althans dit laatste volgens de UK overheid en gerechtshof. Wesley bleef trouw aan wijlen Army Major Paddy Roy Bates, eigenaar van het station. Hij hielp op die kerstdag mee alle apparatuur van de Knock John te verhuizen naar een verder gelegen identiek fort Roughs Tower, beter bekend anno nu als Sealand. Essex werd nimmer meer gehoord en was 1 vd 3 easy listening stations offshore off the UK . In het voorjaar van 67 ging Mark up north naar Radio Scotland 242 waar hij een andere 16 jarige tegenkwam....Tony Allan. In 70 kwam hij naar de Mebo 2 ,  vervolgens na RNI een zeer langdurige verbintenis met Lux 208 in Luxemburg. Op de foto oa Me en Bo , Andy Archer en ene Paul de Haan op 7-8-70 op 18 jarige leeftijd tijdens een bezoek aan de Mebo 2. Foto Paul gemaakt door Dick Offringa en de Archer foto gemaakt door ondergetekende. 

In de zomer van 76 zou ik de Mebo 2 nogmaals bezoeken op de werf, ergens moeten de foto's nog zijn.

160558015_1046635145828925_5163811629099720903_n.jpg

Andy Archer aanboord Mebo 2 19700807 Paul de Haan.jpg

Geplaatst
Op 21-7-2022 om 10:45 zei Henk-Anna Loog:

In de categorie "Nederland" heb ik een Top 30 met Joost den Draaijer op Hilversum 3 gezet van 24 Juli 1970. Na de schoolvakantie kwam ik in Augustus in de 3e klas Electro op de 2e LTS en toen was mijn "alltime favorite station" de Engelstalige RNI. Prachtig, krachtige ontvangst, lekker hard signaal met veel bas... RNI op zijn best.

Deze opname heb ik op de originele tape nog regelmatig op de Revox, ik bied hem aan om te  delen

RNI Mark Wesley 6 September 1970 Top 30 en tips 12-15 uur.

We're going back in time......

Henk Kruize

https://pixeldrain.com/u/TxJuD9BQ

https://pixeldrain.com/u/4tDBh11p

https://pixeldrain.com/u/vGhHYxPd

75-12-26 mebo-2 haven henk op achterdek.jpg

Je weet ook niet van ophouden Henk met al dit moois😉  Wederom dank voor het delen.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.