11 minuten geleden zei Juul:
Sorry Ben, ik heb het na 46" uitgezet. De mix lijkt nergens op. De achtergrond heren zijn veel te hard. En Elliot "slist" toch een beetje. Ik vond het irritant. Een geweldig nummer is om zeep geholpen. Goed bedoeld maar niet door naar de volgende ronde.
Smaken verschillen
Dit is de video van de uitvoering van Looking Glass (Ik kwam de videoclip vele jaren geleden tegen op een DVDbox, die ik bij de Mediamarkt had gekocht):
36 minuten geleden zei Juul:Het was ook 1 van mijn favoriete singles.
Wij hadden de US persing uit de USA Billboard service en die was sneller dan de uitvoeringen die later op CD's tegenkwam. Die waren tergend langzaam. De cd verssies hadden ook een andere mix. De vinyl verse was 2'55" en "gespind". Want de singles moesten in de US onder de 3' zijn anders werden ze minder gedraaid. De meeste LP en CD versies zijn alle boven de 3'.
Ik zal aan Ad vragen of ie mijn US single even kan digitaliseren.
Mijn US ex zit inmiddels bij Ad Bouman in z'n archief. Ik zal eens kijken of ik de single gedigtaliseerd heb. (Nee dus zie ik.) Maar hier wel een afbeelding van de echte US single.
Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken.
Ik heb de "Printed in Holland" versie van de single met verder exact hetzelfde label, single duurt ook 2:55.
bewerkt door Ben
Mee eens, krijgt ook veel airplay bij mij op de zender.
Zo te luisteren is er voor de stem van Elliot een vocalizer gebruikt, voor wat voor reden dan ook.
Nico.
Het was ook 1 van mijn favoriete singles.
Wij hadden de US persing uit de USA Billboard service en die was sneller dan de uitvoeringen die later op CD's tegenkwam. Die waren tergend langzaam. De cd verssies hadden ook een andere mix. De vinyl verse was 2'55" en "gespind". Want de singles moesten in de US onder de 3' zijn anders werden ze minder gedraaid. De meeste LP en CD versies zijn alle boven de 3'.
Ik zal aan Ad vragen of ie mijn US single even kan digitaliseren.
Mijn US ex zit inmiddels bij Ad Bouman in z'n archief. Ik zal eens kijken of ik de single gedigtaliseerd heb. (Nee dus zie ik.) Maar hier wel een afbeelding van de echte US single.
bewerkt door Juul
Sorry Ben, ik heb het na 46" uitgezet. De mix lijkt nergens op. De achtergrond heren zijn veel te hard. En Elliot "slist" toch een beetje. Ik vond het irritant. Een geweldig nummer is om zeep geholpen. Goed bedoeld maar niet door naar de volgende ronde.
bewerkt door Juul