Spring naar bijdragen

Jan Steeman overleden


JacChicago

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Juul:

Dag Jac inderdaad een verlies. Mooie stem.

 

Maar toch bekruipt mij het gevoel, "wie is JacCigago" nou eigenlijk echt ?

 

Waarom zo geheimzinnig?

 

 

Groet,

Juul

Hier misschien het antwoord; Please login or register to see this link.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jac,

 

Dank voor je meer dan uitgebreide uitleg. We waren dus eigenlijk omroep collega's begrijp ik.

Ik ben in 2002 met pensioen gegaan na meer dan  bijna 30 jaar TROS radio.

De laatste twee jaar heb ik mij bezig gehouden om het TROS radio archief op orde te brengen. Maar ik ben bang dat er van mijn inspanningen niet veel meer bewaard gebleven is na de fusie met de AVRO. Ik ben ook niet meer in de het oude WO gebouw geweest waar AVROTROS nu zit. Wel hebben we over 2 weken een reunie met oud TROS collega's. Doen we om de twee jaar en AVROTROS in dit geval is steeds bereid omdat te faciliteren.

 

Jan heb ik nooit persoonlijk gekend maar wel zijn erg mooie warme stem.

 

Groet,

 

Juul Geleick

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jammer en verdrietig dat Jan is overleden.

 

In de jaren '70 werd ik 's morgens altijd gewekt met Hilversum III en op maandag was dat dan met Jan Steeman (programma heette geloof ik Drie op je boterham), waarbij na de STER van 7:00 steevast het nummer Togetherness van Allan Sherman uit de luidsprekers kwam, de tune, die Jan gebruikte voor zijn programma.

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Roel Dickse:

Drie op je boterham was inderdaad op de maandagochtend tussen 1974 en 1978, maar het was een programma van de KRO gepresenteerd door Henk Bouwman.

Dank je. Ik vraag me af wanneer Jan Steeman dan een ochtendprogramma presenteerde met die tune. Misschien was dat dan voor 1974. Ik ga 's kijken of ik dat nog kan achterhalen. Ik moet nog ergens een opname hebben van het begin van het programma met die tune.

 

EDIT - Het was op woensdag zie ik en niet op maandag, althans dat zie ik in de Televizier van 21 Augustus 1974 (toen begon het programma wat later ivm WK Wielrennen in Montreal). Het programma heette Drie op je boterham - Steevast met Jan Steeman.

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

De laatste twee jaar heb ik mij bezig gehouden om het TROS radio archief op orde te brengen. Maar ik ben bang dat er van mijn inspanningen niet veel meer bewaard gebleven is na de fusie met de AVRO.

Is er sinds de fusie zoveel afgestoten qua archiefmateriaal? Nee toch, het zal toch niet...? :o :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Samba-boy:

Is er sinds de fusie zoveel afgestoten qua archiefmateriaal? Nee toch, het zal toch niet...? :o :(

 

 

Dag......

Je moet goed lezen, ik schreef:

"Maar ik ben bang dat er van mijn inspanningen niet veel meer bewaard gebleven is na de fusie met de AVRO.'

 

Ik heb het niet over archief materiaal, ik heb het over m'n inspanningen. Lees, in kaart brengen.

Maar ik heb verder geen idee. Hoewel het meeste bij B&G zal liggen.

Ik heb hier nog wel een dBase met materiaal waarvan ik geadviseerd heb om het te bewaren.

Ik ben in 2002 weg gegaan en toen was er van een fusie geen sprake. Dus geen idee wat er daarna gebeurd is.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.