Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Beelden van Ad Roberts gedurende de week van 26 Mei 1985

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In Augustus 2000 bezocht ik de Radio London RSL en ontmoette ik Dennis Jason, van wie ik een video maakte (en die op Ben's Radio Visuals staat). Nadat ik weer thuis was ontving ik van Dennis een aantal videobanden met opnamen, die hijzelf had gemaakt op de Ross en de Communicator. Dit is een kleine twee minuten met een opname van Ad Roberts (en anderen).

Geplaatst
  • Populair bericht

Het kan nog steeds hoor, de vraag die je zelf moet stellen is of het rendabel is te maken.

Op AM ga je geen schip met het grote geld binnen halen.

En met een prijs van 2 euro per liter voor diesel moet je je afvragen hoe snel je geld er door gaat spoelen.

Al met al zijn er nu anno 2022 andere wijzen om radio te maken.

En deze verzanden ook in veel lawaai maken maar weinig wol.

Ik denk, en dit is dus een mening, dat Monique in de jaren 80 radio maakte waar de markt om vroeg.

Wat je nu ziet is dat er gepoogd wordt om een commercieel verdien model van toen, exact te reproduceren.

Dat gaat niet werken, want wat alle zee zenders hebben laten zien is dat je de vraag v/d markt moet aanvoelen en daar content voor moet maken.

En dan moet je je zelf de vraag stellen, of je daar een schip voor nodig bent welke in internationale wateren voor anker ligt.

Theo

Geplaatst
4 uur geleden zei radio tpot:

Dat gaat niet werken, want wat alle zee zenders hebben laten zien is dat je de vraag v/d markt moet aanvoelen en daar content voor moet maken.

Zelfs dan is het moeilijk, kijk (maar) naar Radio Caroline in de jaren 70, een enorme markt voor het draaien van tracks

van albums, miljoenen luisteraars, maar toch komt er te weinig geld binnen en wordt het project op de been gehouden door een paar bekende popartiesten en het geld wat binnenkomt via Radio Mi Amigo.

4 uur geleden zei radio tpot:

Ik denk, en dit is dus een mening, dat Monique in de jaren 80 radio maakte waar de markt om vroeg.

Waar de markt om vroeg, was er in de (meeste) grote steden gedurende de jaren 80 (al) jaren lang, vele vrije radiostations, vaak 24 uur per dag te beluisteren via FM.

Geplaatst
  • Populair bericht

Een nieuwe zeezender anno 2022 is een illusie , de tijd , de wereld en de techniek is veranderd.

Waar zou je in deze tijd nog een zendschip kunnen verankeren ???de zee kust ligt vol met windmolenparken , ongestoord tenderen zou niet meer kunnen door controles van de kustwacht op o.a illegale immigranten .

Nee laat ons die de zenders op zee hebben meegemaakt  maar lekker wegdromen met audio opnames , mooie foto’s en video’s.

Zojuist zei Revenge85:

Een nieuwe zeezender anno 2022 is een illusie , de tijd , de wereld en de techniek is veranderd.

Waar zou je in deze tijd nog een zendschip kunnen verankeren ???de zee kust ligt vol met windmolenparken , ongestoord en in het geheim via kleine kusthavens tenderen zou niet meer kunnen door controles van de kustwacht op o.a illegale immigranten .

om van de brandstof prijzen nog maar niet te praten .

Nee laat ons die de zenders op zee hebben meegemaakt  maar lekker wegdromen met audio opnames , mooie foto’s en video’s.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.