Geplaatst 8 december 20222 jr. Populair bericht Commercielen op FM beluisterde en beluister ik feitelijk nooit. Met de komst van DAB+ autoradio's zijn er meer mogelijkheden. Sinds 2015 heb ik in het automobilisimo een DAB+ autoradiotoestel. Met de komst recentelijk van extra radio stations die qua format aan narrow casting doen is het landschap verbeterd. Toch op lange ritten vervelen ze, immers ook hier is vaak de playlist zeer beperkt en strikt. Mijn oplossing.....zie foto. Een aantal DAB+ stations onder de voorkeur en gedurende langere ritten, 2-5 uur bijvoorbeeld, de voorkeurkeuzes steeds gebruiken om je eigen format neer te zetten. Als bijvoorbeeld bij Vintage Veronica de jingle waarin Lex,Bart,Chiel en de rest van het zwikkie steeds maar worden bedankt als grondleggers van Vintage schakel je even over naar R 10 80s om vervolgens een half uurtje bijgepraat te worden via BNR. Voor de echte nostalgici onder ons nog even de AM toets hier in betrekken. Dan even op 648 Caroline en zie hier....voila.....uw eigen radio station vergezelt u onderweg van bijvoorbeeld Grunn naar Zoutelande in Zeeland. Happy driving and listening. 8 december 20222 jr. bewerkt door Marinebroadcasters
Geplaatst 8 december 20222 jr. Populair bericht 2 uur geleden zei Marinebroadcasters: voila.....uw eigen radio station vergezelt u onderweg van bijvoorbeeld Grunn naar Zoutelande in Zeeland. Happy driving and listening. Bij een langere rit heb ik altijd een USB-stick met wat uurtjes van mijn favoriete muziek of met een leuk oud radio uurtje van RNI in 1970 of een ander historisch programma bij me, ook "nice for happy driving" en geen gepiel met onder het rijden station verwisselen. Â Henk Kruize
Geplaatst 8 december 20222 jr. 3 uur geleden zei Marinebroadcasters: van bijvoorbeeld Grunn naar Zoutelande Grunn is natuurlijk altijd goed 🙂 Heb je dan de hele weg goede DAB+-ontvangst?
Geplaatst 8 december 20222 jr. Je hebt vast ook bluetooth. Als je helemaal aan die knellende wurggreep wil ontsnappen, is er misschien een mooi internetstation tot je beschikking. Â En als het je puur om de muziek gaat: als abonnee van Spotify kun je gewoon je eigen afspeellijsten beluisteren. 8 december 20222 jr. bewerkt door Will Stevens
Geplaatst 8 december 20222 jr. Populair bericht Ik heb een tijdje naar Radio 10 geluisterd het afgelopen jaar en ben toen weer teruggegaan naar de twee SD geheugenschijfjes in m'n auto (vergelijkbaar met wat Henk schrijft). Ze zijn beiden 128Gb en staan vol met oude radioprogramma's. Momenteel luister ik daar naar programma's van WGLD (Chicago) uit 1973, kan morgen weer RNI Top 50's zijn, WCBS of Radio London. De auto is eigenlijk de enige plek waar ik oude radio programma's beluister. De enige keren dat DAB aangaat is als de verkeersinformatie doorkomt. Ik ben bang dat ik 't echte radio luisteren wat verleerd ben.
Geplaatst 8 december 20222 jr. Auteur Populair bericht USB Sticks......tientallen van 2 gb tot 128 gb. Keurig ingedeeld: Offshore 60s 70s 80s UK, Irish Pirates 81-88, AFN, BBC/ Lux 208, Easy Listening 390-Essex- Britain Radio- USA, WABC-WCBS, Veronica en andere NL zeezenders. Keurig opgeborgen in tupperware bakjes . Een I pad gebruik ik als krant en "transistorradio". Zie foto's , geven een goed beeld. In de foto's een aantal van mijn fav radio stations. Speciale aandacht voor KLUX uit Corpus Christie Texas en KABL San Francisco. Easy listening 60s style, subliem. Dan WOCN uit Cape Cod, uitstekende easy rock zoals de legendarische FM album stations uit de 70s USA. Voor upbeat oldies en classic rock beluister ik mijn eigen oude R 0511 programma's. Dan nog in gebruik een laptop met daarop mijn tekstverwerking en andere vele websites in de voorkeur op mijn interesse gebieden. 1 laptop < splinternieuw> die ik alleen gebruik voor alle afhandelingen mbt ons nieuwe huis dat bijna gereed is. Wij wonen in het "eerdbeems" gebied. Ons oude huis is gesloopt en op ons kavel is het nieuwe bijna gereed. We wonen in een tijdelijk huis even buiten Ons Dorp. 80% van de huizenvoorraad alhier <200> is/ wordt gesloopt. Sinds 2014 met prepensioen/ pensioen. Never a dull moment. O....ook nog een ouwe desktop die ik gebruik voor het maken van nonstop uren. Maar die staat even in de opslag. En hier de rest 9 december 20222 jr. bewerkt door Marinebroadcasters
Geplaatst 23 december 20222 jr. Auteur Op 8-12-2022 om 14:31 zei Bertus Biervilt: Grunn is natuurlijk altijd goed 🙂 Heb je dan de hele weg goede DAB+-ontvangst? Las dit een beetje laat Bertus. En ja, de DAB+ ontvangst in Grunn is prima....zefs in Daam en Delfsiel. Moi. Op 8-12-2022 om 14:53 zei Ben: Ik heb een tijdje naar Radio 10 geluisterd het afgelopen jaar en ben toen weer teruggegaan naar de twee SD geheugenschijfjes in m'n auto (vergelijkbaar met wat Henk schrijft). Ze zijn beiden 128Gb en staan vol met oude radioprogramma's. Momenteel luister ik daar naar programma's van WGLD (Chicago) uit 1973, kan morgen weer RNI Top 50's zijn, WCBS of Radio London. De auto is eigenlijk de enige plek waar ik oude radio programma's beluister. De enige keren dat DAB aangaat is als de verkeersinformatie doorkomt. Ik ben bang dat ik 't echte radio luisteren wat verleerd ben. Ik wissel het af. Heb per week nog 2 lange ritten door NL en heb dan alle tijd om te luisteren. Op 8-12-2022 om 14:40 zei Will Stevens: Je hebt vast ook bluetooth. Als je helemaal aan die knellende wurggreep wil ontsnappen, is er misschien een mooi internetstation tot je beschikking.  En als het je puur om de muziek gaat: als abonnee van Spotify kun je gewoon je eigen afspeellijsten beluisteren. Blue tooth gebruik ik helemaal niet...weet niet eens hoe het werkt. Ojee. Op 8-12-2022 om 13:30 zei Henk-Anna Loog: Bij een langere rit heb ik altijd een USB-stick met wat uurtjes van mijn favoriete muziek of met een leuk oud radio uurtje van RNI in 1970 of een ander historisch programma bij me, ook "nice for happy driving" en geen gepiel met onder het rijden station verwisselen.  Henk Kruize Het enige probleem met die sticks dat mijn display niet altijd de inhoud juist weer kan geven. Maar goed...ik verveel me dus niet met zoeken op een stick van 128 GB.
Geplaatst 24 december 20222 jr. 19 uur geleden zei Marinebroadcasters: ...... Heb per week nog 2 lange ritten door NL ................... Naar en van Den Helder?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.