Spring naar bijdragen

Radio Veronica 28-12-1969 18:59-20:01 Dick Klees en Maarten vd Harst (Live)


Ben

Aanbevolen berichten

uiteraard, ik heb er 2 (externe harde schijven) en elke 1e van de maand maak ik een back-up, en de downloads op de laptop blijven dan ook nog even staan tot de 1e van de maand. Dit systeem hanteer ik vanaf het begin en is altijd nog goed gegaan..

Zegt 1 HS "krak", wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt maar dat natuurlijk altijd kan, dan is er de back up en de downloads die ik tot de 1e van de maand heb gemaakt..

maar er kan natuurlijk altijd nog iets fout gaan... dan beginnen we weer van voren af aan he? :( 

Nothing is perfect.. het is en blijft techniek.

 

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet me terug denken aan mijn "Windows 95" periode, ik had toen een CD-brander in mijn PC en elke 1e van de maand deed ik toen van alle "archief" materiaal een back-up maken op een of meerdere CD-RW's.... onlangs nog een hoop van die RW's terug gevonden... Tja, Juul, "vroeger" stond het op een geluidsband en hoefden we nooit een back-up te maken... :)

Ik kreeg jaren geleden een doos vol oude Philips banden, en dan die van de allereerste generatie met die goudkleurige labels en zwarte kartonnen dozen, en op een van die banden stond het radio verslag van een "kampioenswedstrijd" van FC Eindhoven uit, ik dacht 1957. Nu waren een paar mijn collega's bij de lokale omroep van Eindhoven, Studio040, enorme "FC Eindhoven" fans (nee, dit is een andere club als PSV) en ik heb ze blij gemaakt met een CD-kopie van die band. En weet je wat het mooie was Juul? Die band uit 1957 speelde nog gewoon prima, net zoals ie op de (AM) radio was opgenomen. Dit alles na meer dan 60 jaar... (!!!) ... Zouden we nu, na 60 jaar, in 2082 onze digitale mp3 en WAV bestandjes nog uit kunnen lezen???? 

Enfin, we blijven gewoon lekker bezig Juul... ik wens je nog een fijne Zaterdag

Henk Kruize

 

 

 

afbeelding - kerst.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-12-2022 om 09:56 zei Ben:

Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg.

 

Uit de opname begrijp ik dat Klaas Vaak griep had en dat daarom Dick en Maarten een live uitzending verzorgen.

 

Please login or register to see this link.

 

Voor de verandering is het leuk een keer een opname met veel fading te beluisteren. Dan realiseer ik me dat vele mensen de programma's van de zeezenders vroeger waarschijnlijk in veel slechtere omstandigheden hebben beluisterd.

eigenlijk zijn wij rot verwend in deze tijd van digitaliteit. Nietwaar?

Ook in dit uur weer een geweldige sfeer en de fantastische muziek uit 1969.

 Reuze veel dank Ben.

 

Ik hoor de naam van matroos Piet Roos hier voor het eerst.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.