Spring naar bijdragen

Radio Veronica 30-11-1969 00:00-01:01 en 01:31-02:00 Klaas Vaak Radiodrama


Ben

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Ben,

 

Bedankt voor deze opnames.

Veel dank dat je nu zoveel mooie programma's uit het archief van Ad met ons wilt delen.

En ze zijn vrijwel allemaal 'nieuw' voor ons.

En zeker de programma's van Klaas Vaak zijn geweldig om terug te luisteren.

 

De datum 30-11-1969 is de datum  van  zeg maar op de "Veronicaanse'' manier. Veronica liet altijd de datum van de nachtelijke uitzendingen doorlopen aan die van de dag daarvoor. Juul weet daar alles van.

 

In werkelijkheid is het dan al maandag 1-12-1969.

Maar je hoeft het van mij niet te veranderen, Ben. Enkel voor degenen die alles vastleggen met de zogenaamde "echte" datum, vermeld ik hier even.

 

Groet,

 

Gerard

 

Ps. Voor de jingleliefhebbers. Vanaf ongeveer 40 minuten vanaf de eerste opname draait Klaas zo'n dik 5 minuten lang alleen maar jingles. Dit voor de jinglefreaks onder ons.  

 

 

 

 

 

Dag Gerard, de datum is niet alleen de "Veronicaanse manier". Ik heb in m'n latere werkzame leven nooit anders moeten doen dan die manier. De datum en dag wisselt om 06.00 uur.

Heel simpel, als je om 06.00 uur moet beginnen dan slaap je eerst staat vroeg op en da's dan de nieuwe dag.

 

5 uur geleden zei Ben:

Ik heb in 2017 deze twee opnamen, afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg, aangeboden (ze zijn inmiddels zo'n 120x gedownload):

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

De nieuwslezer bij de ROS was Dick Klees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Juul:

 

 

Dag Gerard, de datum is niet alleen de "Veronicaanse manier". Ik heb in m'n latere werkzame leven nooit anders moeten doen dan die manier. De datum en dag wisselt om 06.00 uur.

Heel simpel, als je om 06.00 uur moet beginnen dan slaap je eerst staat vroeg op en da's dan de nieuwe dag.

 

Juul,

 

Dat geloof ik graag, maar kan soms toch tot verwarring leiden.

Met name bij opnames op speciale dagen.

 

Als je bijvoorbeeld een opname hebt gemaakt die start in de Nieuwjaarsnacht dan zou volgens deze logica 31-12-xxxx van het vorig jaar de correcte datum zijn.

En dat zou echt tot verwarring leiden.

 

Je ziet dat de meeste en de grotere aanbieders van programma's zoals Vincent op dit forum en Hans bij de 'buren" wel de nieuwe datum om middernacht laten beginnen.

Dit om elk misverstand te vermijden.

 

En als je naar nachtradio luistert dan heeft men het ook over de nieuwe dag. 

 

Maar ik kan jouw redenatie overigens ook wel volgen.

Iedereen doet het zo op zijn eigen manier.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Juul,

 

Dat geloof ik graag, maar kan soms toch tot verwarring leiden.

Met name bij opnames op speciale dagen.

 

Als je bijvoorbeeld een opname hebt gemaakt die start in de Nieuwjaarsnacht dan zou volgens deze logica 31-12-xxxx van het vorig jaar de correcte datum zijn.

En dat zou echt tot verwarring leiden.

 

Je ziet dat de meeste en de grotere aanbieders van programma's zoals Vincent op dit forum en Hans bij de 'buren" wel de nieuwe datum om middernacht laten beginnen.

Dit om elk misverstand te vermijden.

 

En als je naar nachtradio luistert dan heeft men het ook over de nieuwe dag. 

 

Maar ik kan jouw redenatie overigens ook wel volgen.

Iedereen doet het zo op zijn eigen manier.

 

Gerard

Dag Gerard,

 

Zo doen we dat en zo heb ik het geleerd. Kijk maar gebeurd ook bij BNR. Maar ik geef toe de nwslezer straks om 24.00  uur noemt ook de nieuwe datum.

Maar ik ga toch echt niet alles veranderen omdat het het voor mensen hier makkelijker is.

het is toch raar als je "Piet Janssen" zoekt dat je eerst het zo moet invoeren "Janssen, Piet" ?

Omdat mensen vinden dat het zo hoort.

En..............zullen we deze steeds terug kerende discussie dan maar laten voor wat ie is?

 

 

screen 1.530.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Juul:

Dag Gerard,

 

Zo doen we dat en zo heb ik het geleerd. Kijk maar gebeurd ook bij BNR. Maar ik geef toe de nwslezer straks om 24.00  uur noemt ook de nieuwe datum.

Maar ik ga toch echt niet alles veranderen omdat het het voor mensen hier makkelijker is.

het is toch raar als je "Piet Janssen" zoekt dat je eerst het zo moet invoeren "Janssen, Piet" ?

Omdat mensen vinden dat het zo hoort.

En..............zullen we deze steeds terug kerende discussie dan maar laten voor wat ie is?

 

 

screen 1.530.jpg

Juul,

 

Inderdaad is deze discussie is nieuw.

Ik heb in mijn eerste bijdrage alleen aangegeven, dat de 'echte' datum een dag later is; louter voor degenen die alle aangeboden programma's administreren met dat gegeven, waaronder ikzelf dus.

Ik heb Ben ook er op gewezen, dat hij het ook niet hoeft te wijzigen. Dit vanwege de verschillende interpretaties.

En nu is deze discussie inderdaad klaar.

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Juul,

 

Inderdaad is deze discussie is nieuw.

Ik heb in mijn eerste bijdrage alleen aangegeven, dat de 'echte' datum een dag later is; louter voor degenen die alle aangeboden programma's administreren met dat gegeven, waaronder ikzelf dus.

Ik heb Ben ook er op gewezen, dat hij het ook niet hoeft te wijzigen. Dit vanwege de verschillende interpretaties.

En nu is deze discussie inderdaad klaar.

 

Gerard

 

 

 

Ok Gerard.

 

Mooi weekend.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.