Geplaatst 28 december 20222 jr. Populair bericht In het archief van Ad Couwenberg kwam ik deze beschrijving tegen van opnamen uit 1969: Ik heb op de website van Juul zitten zoeken en wat ik vond was dat deze Beatles en Rolling Stones in de Lexjo stopten op 25 Februari 1970. In 1969 kan ik geen vermelding vinden van deze shows. Ad schrijft hierboven over "Oude" en "Nieuwe" stijl. Is er nog informatie bekend over deze programma's, wanneer ze begonnen en wat het verschil was tussen "Oude" en "Nieuwe" stijl? EDIT : Mijn vermoeden is dat dit te maken kan hebben met het uitkomen van de LP Abbey Road. 28 december 20222 jr. bewerkt door Ben
Geplaatst 28 december 20222 jr. Populair bericht De programmering van 16 april 1969 volgens het Algemeen Dagblad:
Geplaatst 29 december 20222 jr. Auteur Het zijn middengolf opnamen, Jaap. Maar ik probeer eerst wat meer achtergrond info te vinden. Vandaar mijn posting van de beschrijving van Ad.
Geplaatst 29 december 20222 jr. Je zou denken dat je aan de opnames moet kunnen horen wat het verschil is tussen 'oude' en 'nieuwe stijl'.
Geplaatst 29 december 20222 jr. Auteur Ja, dat schreef ik al. Mogelijk het uitkomen van de LP Abbey Road (26 September 1969).
Geplaatst 29 december 20222 jr. Populair bericht Ik heb maar even gezocht, ik deed de Stones show maar weet er niks meer van................leeftijd hé. Maar tot augustus bestond het daarna niet meer. Van nieuwe stijl weet ik helemaal niks (meer ). 29 december 20222 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 29 december 20222 jr. Auteur Bedankt voor het zoeken, Juul. In de Historie over 1970 schrijf je : "Op 25 februari werden de Beatles en Stones show voor het laatst in de Lexjo uitgezonden." Als ik me niet vergis heeft Ad Couwenberg daar ook een opname van gemaakt (van slechte kwaliteit schrijft hij erbij, heb 'm zelf niet beluisterd tot nog toe). Als ik Ad (Couwenberg) weer spreek zal ik 'm vragen wat hij met oude/nieuwe stijl bedoelde. Mogelijk slaat dat op de Beatles (met het uitkomen van Abbey Road) en niet op het programma in de Lexjo. Is de scan in jouw posting hierboven van Augustus 1969?
Geplaatst 29 december 20222 jr. 24 minuten geleden zei Ben: Bedankt voor het zoeken, Juul. In de Historie over 1970 schrijf je : "Op 25 februari werden de Beatles en Stones show voor het laatst in de Lexjo uitgezonden." Is de scan in jouw posting hierboven van Augustus 1969? Moet haast wel, want Jan van Veen had nog een programma. Gr.thijs
Geplaatst 29 december 20222 jr. Populair bericht 58 minuten geleden zei Ben: Bedankt voor het zoeken, Juul. In de Historie over 1970 schrijf je : "Op 25 februari werden de Beatles en Stones show voor het laatst in de Lexjo uitgezonden." Als ik me niet vergis heeft Ad Couwenberg daar ook een opname van gemaakt (van slechte kwaliteit schrijft hij erbij, heb 'm zelf niet beluisterd tot nog toe). Als ik Ad (Couwenberg) weer spreek zal ik 'm vragen wat hij met oude/nieuwe stijl bedoelde. Mogelijk slaat dat op de Beatles (met het uitkomen van Abbey Road) en niet op het programma in de Lexjo. Is de scan in jouw posting hierboven van Augustus 1969? Ik denk dat het iets met vormgeving dus te maken heet. Het was eerst allemaal non stop, daarna niet meer volgens mij. En de scan is OK.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.