Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Beatles (en Rolling Stones Shows) in de Lexjo in 1969

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In het archief van Ad Couwenberg kwam ik deze beschrijving tegen van opnamen uit 1969:

2032456694_AC2016-81001.thumb.jpg.08e6ecc37efb6d0bfa321bd3ab3db564.jpg

Ik heb op de website van Juul zitten zoeken en wat ik vond was dat deze Beatles en Rolling Stones in de Lexjo stopten op 25 Februari 1970. In 1969 kan ik geen vermelding vinden van deze shows. Ad schrijft hierboven over "Oude" en "Nieuwe" stijl. Is er nog informatie bekend over deze programma's, wanneer ze begonnen en wat het verschil was tussen "Oude" en "Nieuwe" stijl?

EDIT : Mijn vermoeden is dat dit te maken kan hebben met het uitkomen van de LP Abbey Road.

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Auteur

Het zijn middengolf opnamen, Jaap. Maar ik probeer eerst wat meer achtergrond info te vinden. Vandaar mijn posting van de beschrijving van Ad.

Geplaatst
  • Auteur

Ja, dat schreef ik al. Mogelijk het uitkomen van de LP Abbey Road (26 September 1969).

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb maar even gezocht, ik deed de Stones show maar weet er niks meer van................leeftijd hé.

Maar tot augustus bestond het daarna niet meer. Van nieuwe stijl weet ik helemaal niks (meer ).

screen 1.547.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor het zoeken, Juul. In de Historie over 1970 schrijf je :

"Op 25 februari werden de Beatles en Stones show voor het laatst in de Lexjo uitgezonden."

Als ik me niet vergis heeft Ad Couwenberg daar ook een opname van gemaakt (van slechte kwaliteit schrijft hij erbij, heb 'm zelf niet beluisterd tot nog toe). Als ik Ad (Couwenberg) weer spreek zal ik 'm vragen wat hij met oude/nieuwe stijl bedoelde. Mogelijk slaat dat op de Beatles (met het uitkomen van Abbey Road) en niet op het programma in de Lexjo.

Is de scan in jouw posting hierboven van Augustus 1969?

Geplaatst
24 minuten geleden zei Ben:

"Op 25 februari werden de Beatles en Stones show voor het laatst in de Lexjo uitgezonden."

Moet haast wel, want Jan van Veen had nog een programma. Gr.thijs

Geplaatst
  • Populair bericht
58 minuten geleden zei Ben:

Als ik me niet vergis heeft Ad Couwenberg daar ook een opname van gemaakt (van slechte kwaliteit schrijft hij erbij, heb 'm zelf niet beluisterd tot nog toe). Als ik Ad (Couwenberg) weer spreek zal ik 'm vragen wat hij met oude/nieuwe stijl bedoelde. Mogelijk slaat dat op de Beatles (met het uitkomen van Abbey Road) en niet op het programma in de Lexjo.

Ik denk dat het iets met vormgeving dus te maken heet. Het was eerst allemaal non stop, daarna niet meer volgens mij.

En de scan is OK.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.