Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Atlantis en Mi Amigo op 01-01-1974 met Ron de Loos, Theo vd Velde en Will Vandersteen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
2 uur geleden zei Ben:

Ben,

Opnieuw dank voor de opnames die je vandaag gedeeld hebt.

Voor Radio Mi Amigo was 1-1-1974 de eerste officiële uitzenddag. Je hoort hier het einde van het openingsuur en een stuk van het volgende uur.

De DJ-naam is niet Will Stevens, maar Will van der Steen. Verder hoor je ook nog Ad Petersen in de opname; we kennen hem vooral als Ad Roland later bij de TROS.

Voor Radio Atlantis was een herstart nu vanaf een eigen zendschip. De eerste officiële uitzenddag was overigens een paar dagen eerder, namelijk op 30 december 1973.

Gerard

• Ben changed the title to Radio Atlantis en Mi Amigo op 01-01-1974 met Theo vd Velde en Will Vandersteen
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Bedankt voor de correctie en aanvullingen, Gerard! Ik heb 't aangepast (ook op MF).

Geplaatst
1 uur geleden zei Ben:

Bedankt voor de correctie en aanvullingen, Gerard! Ik heb 't aangepast (ook op MF).

Ben,

Bedankt voor de aanpassing.

Maar ook bij de Radio Atlantis-opnames hoor ik een andere DJ.

Bij de eerste opname van 13.15 tot 14 uur hoor ik een DJ die zich vlak voor 14 uur afkondigt alleen met zijn voornaam Ron.

De tweede opname begint zo'n 2 minuten voor 3 en daar hoor ik de afkondiging van Theo van de Velde. Hij zat er dus tussen 14 en 15 uur. Na 15 uur hoor ik dezelfde DJ terug, die ook te horen was bij de eerste opname.

Volgens mijn gegevens zou het gaan om Ron de Loos. Zo te horen is hij een Nederlander, terwijl Theo een onvervalste Vlaming is.

Zijn er Atlantiskenners onder de forumleden die iets meer van hem weten?

Voor zover ik kan zien zijn er geen andere opnames van hem bewaard gebleven.

Gerard

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Bedankt voor je oplettendheid, Gerard. Ik hoor 't ook en het uur tussen 13:00 en 14:00 zat deze Ron er ook voor Gerard van Zee. Ik heb nog even gekeken tussen de andere cassettes van Helmut, maar ik ben nog geen opname tegengekomen waar Ron in voorkomt. Laten we wachten op een hopelijke response op jouw oproep.

Geplaatst
  • Populair bericht
3 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Ben,

Bedankt voor de aanpassing.

Maar ook bij de Radio Atlantis-opnames hoor ik een andere DJ.

Bij de eerste opname van 13.15 tot 14 uur hoor ik een DJ die zich vlak voor 14 uur afkondigt alleen met zijn voornaam Ron.

De tweede opname begint zo'n 2 minuten voor 3 en daar hoor ik de afkondiging van Theo van de Velde. Hij zat er dus tussen 14 en 15 uur. Na 15 uur hoor ik dezelfde DJ terug, die ook te horen was bij de eerste opname.

Volgens mijn gegevens zou het gaan om Ron de Loos. Zo te horen is hij een Nederlander, terwijl Theo een onvervalste Vlaming is.

Zijn er Atlantiskenners onder de forumleden die iets meer van hem weten?

Voor zover ik kan zien zijn er geen andere opnames van hem bewaard gebleven.

Gerard

Hi Gerard,

Deze opnames zijn in het verleden besproken. Je hebt gelijk dat het Ron de Loos is tussen 1315-1400. Ik neem aan dat de banden voor Gerard van der Zee niet op het schip waren aangekomen, dus presenteerde Ron dit live. Hij was een bemanningslid die ook de naam Joe Mulder gebruikte.

Idem voor de tweede opname. Na Theo van der Velde is het wederom Ron de loos live vanuit de Jeanine in de tijdslot met normaal gesproken Gerard van Der Zee op tape.

Ian (with Google translate!)

bewerkt door scotty

• Ben changed the title to Radio Atlantis en Mi Amigo op 01-01-1974 met Ron de Loos, Theo vd Velde en Will Vandersteen
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Thanks for the confirmation, Ian (in perfect Dutch!!). I have adapted the posting and the files on MF.

Geplaatst
  • Populair bericht
17 minuten geleden zei scotty:

Hi Gerard,

Deze opnames zijn in het verleden besproken. Je hebt gelijk dat het Ron de Loos is tussen 1315-1400. Ik neem aan dat de banden voor Gerard van der Zee niet op het schip waren aangekomen, dus presenteerde Ron dit live. Hij was een bemanningslid die ook de naam Joe Mulder gebruikte.

Idem voor de tweede opname. Na Theo van der Velde is het wederom Ron de loos live vanuit de Jeanine in de gleuf met normaal gesproken Gerard van Der Zee op tape.

Ian (with Google translate!)

Ian,

Thanks for your answer,

I have missed the discussion in the past you mention in your posting.

I also did not know Ron was a shipmember who is also wellknowned by another name, so that's make it clear that there are no other programmes from him.

Greetings,

Gerard

3 minuten geleden zei Ben:

Thanks for the confirmation, Ian (in perfect Dutch!!). I have adapted the posting and the files on MF.

Ben,

En zo houden we  je lekker aan de gang. Maar we doen het graag. 😀

Gerard

Geplaatst
  • Populair bericht
35 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Ian,

Thanks for your answer,

I also did not know Ron was a shipmember who is also wellknowned by another name, so that's make it clear that there are no other programmes from him.

Greetings,

Gerard

Ben,

Gerard

Gerard,

The discussion was many years ago!

If you go to page 12 here there are pictures of Ron de Loos in the days of Radio Condor.

https://freewave-nostalgie.nl/wp-content/uploads/2016/11/freewave-1987-03-09.pdf

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 10-1-2023 om 16:08 zei Gerard van den Ende:

Ian,

Thanks for your answer,

Greetings,

Gerard

Ben,

Gerard

De opnames zijn in Duitsland opgenomen, neem ik aan. Dat betekent dat niet alleen Mi Amigo goed doorkwam, maar ook Atlantis die het met veel minder vermogen moest doen eind december 1973. Leuk dat van zodra Mi Amigo uit de lucht klapte er werd overgeschakeld van 259 naar 270. Gerard VD Zee was er blijkbaar niet op 1 januari 74. De daaropvolgende dagen waren er wel tapes van Gerard waarop Gerard vertelde zijn programma in Engeland te hebben opgenomen. Deze zijn evenwel niet uitgezonden doordat Atlantis tot 5 januari 's avonds uit de lucht was wegens technische problemen.

Geplaatst
  • Populair bericht

Deze cassette heb ik opgenomen "midden in het hart" van Den Haag^^

bewerkt door Helmut
schrijffout

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.