Spring naar bijdragen

Oude foto's en dia's "opfrissen"


Ben

Aanbevolen berichten

Mooi, maar gebruik met mate (En verwijder na bewerking sowieso nooit de originelen). Vooral bij de foto met personen ging mijn impressie van 'Wow!' naar 'Wow, maar het ziet er wel allemaal érg wassen beeld uit'. Kijk alleen al even naar de jassen en de stoel met een tas erop. Het woelige water op de eerste foto krijgt gewoon een compleet andere kleur.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Samba-boy:

Mooi, maar gebruik met mate (En verwijder na bewerking sowieso nooit de originelen). Vooral bij de foto met personen ging mijn impressie van 'Wow!' naar 'Wow, maar het ziet er wel allemaal érg wassen beeld uit'. Kijk alleen al even naar de jassen en de stoel met een tas erop. Het woelige water op de eerste foto krijgt gewoon een compleet andere kleur.

Tja, als het over foto's gaat krijg je heel vaak met smaken te maken. Wat de één mooi vind, vind de ander dan weer lelijk. Een ieder heeft de mogelijkheid, met de beschreven software, om die aanpassingen te maken die hij of zij mooi vindt. En of de kleur van het water op de ene foto's natuurgetrouwer is dan op de andere? Ik heb geen idee, de foto is zo'n 50 jaar oud. Ook daar geldt dat met de beschreven software het water elke willekeurige kleur kan krijgen. Op straat kom ik ook wel 's wandelende "wassen beelden" tegen, met de beschreven software is daar ook wel meer een "mens" van te maken ;)

 

Ik verblijf af en toe op foto-forums en zie daar hoe de meningen over foto's ontzettend uiteen kunnen lopen :)

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Samba-boy:

Mooi, maar gebruik met mate (En verwijder na bewerking sowieso nooit de originelen). Vooral bij de foto met personen ging mijn impressie van 'Wow!' naar 'Wow, maar het ziet er wel allemaal érg wassen beeld uit'. Kijk alleen al even naar de jassen en de stoel met een tas erop. Het woelige water op de eerste foto krijgt gewoon een compleet andere kleur.

Klopt! Foto's veranderen hierdoor regelmatig in (een soort van) animaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zul je wel even mee druk zijn geweest, Harm! Maar het resultaat is er ook naar!

 

Ik werk vaak in de "Lab" kleurruimte, geeft dan toch weer andere inzichten dan de "reguliere" RGB. Ik gebruik zelf een Eizo monitor, maar merk dan toch dat je afhankelijk bent van op wat voor apparaat de kijkers naar de foto kijken. Wat op de Eizo er prima uitziet hoeft er op een Iphone of laptop helemaal niet prima uit te zien. Aan de andere kant vind ik het erg leuk om een stel oude dia's in te scannen en te bewerken. "Ben graag bezig" ;)

 

De AI software staat nog in de kinderschoenen, maar leert snel. Ook Photoshop maakt al gebruik van AI gebaseerde technieken.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.