Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Radio Veronica 31-08-1974 00:00-00:47 Henk van Dorp Kolder op zolder show
Geplaatst 10 februari 20232 jr. 3 minuten geleden zei Ben: Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Radio Veronica 31-08-1974 00:00-00:47 Henk van Dorp Kolder op zolder show Ben de datum kan nooit kloppen Veronica ging op 31-08-74 om 1800 uur uit de lucht ! Dacht dat jij dat toch ook wel wist Ben .
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Ik zie niet wat Henk van Dorp met deze KOZS van doen heeft. En ja, Jaap Helmut heeft de "kalender datum" gebruikt. In mijn dBase is het de 30e augustus. De nacht van 30 op 31 aug. Nu kun je zien wat voor verwarring het volgen van de kalender te weeweg brengt.
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht Misschien dan toch maar 's mijn visie op die "datum" discussie. Dit is een middengolf opname, gemaakt door een luisteraar. Die luisteraar had geen enkele weet van de manier waarop Radio Veronica de kalender hanteerde. Voor de luisteraar was het dus gewoon 31 Augustus, 00:00 - 01:00 (want dat gaf de kalender aan de muur van de luisteraar aan). Echter, wanneer er een Veronica studio opname van hetzelfde uur opduikt, dan zal hetzelfde programma de datum 30-08-1974 dragen omdat die datum is gebaseerd op de kalender, die Radio Veronica (intern) gebruikte. Dus de datum van Helmut klopt en is niet de 30-ste.
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Ik ga vanaf nu niks meer schrijven over "de datum". Voldoende uitgelegd hoe ik het tijdens m'n radio loopbaan vanaf 1967 heb moeten doen. En dit is de master met datum. Maar de vraag wat Henk van Dorp van doen heeft met de KOZS heb je nog niet beantwoord Ben.
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht 22 minuten geleden zei Juul: Ik ga vanaf nu niks meer schrijven over "de datum". Voldoende uitgelegd hoe ik het tijdens m'n radio loopbaan vanaf 1967 heb moeten doen. En dat is prima natuurlijk. Vele andere omroepen/stations zullen op dezelfde wijze gewerkt hebben (en misschien doe ze dat nog). Zo stond het vaak/meestal ook in de omroepgids. Ik ben daar wel 's mee de mist ingegaan als ik een opname programmeerde want het opname apparaat hanteerde "kalenderdagen" en geen "uitzenddagen". Overigens zie ik dat ook heden ten dage de TVGIDS website rekening hiermee houdt door zowel alle programma's van de kalenderdag te laten zien en de programma's in de nacht na die kalenderdag (en dus nog onderdeel van de "uitzenddag"). Voor mij is dit geen discussie van wie heeft ongelijk, ik denk dat een ieder gelijk heeft maar dat we dan over verschillende dingen praten mbt hetzelfde radio programma. Om wat ik hierboven schreef nog een keer (misschien wat beter) toe te lichten: Een radioprogramma van Veronica kent in mijn visie een aantal data: Radio Veronica - Studio Opname datum en tijd : onbekend voor deze KOZS, zal één of meer dagen voor 30 Augustus 1974 geweest zijn. Locatie : Lapershoek Radio Veronica - Uitzenddatum en tijd : (uitzenddag) 30 Augustus 1974 24:00-01:00. Locatie : MV Norderney Veronica luisteraar - Luister en opnametijd : (kalenderdag) 31 Augustus 1974 00:00-01:00. Locatie : huiskamer ergens in Nederland. 40 minuten geleden zei Juul: Maar de vraag wat Henk van Dorp van doen heeft met de KOZS heb je nog niet beantwoord Ben. helaas kan ik die vraag niet beantwoorden, Juul. Ik het deze opname zelf niet beluisterd en de informatie overgenomen, zoals die bij de cassette zat.
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Nou dan zal ik hier m'n beschrijving maar posten. Een "weekend" bijdrage...................... ©Stichting Norderney Weemoed wordt afgewisseld met grappen en grollen – deels uit eerdere uitzendingen gehaald van de KOZS. Als rode draad belt Fiep op: Is Karel bij jullie, hebben jullie Ome Bull gezien? Is Will toevallig in de studio? Etc. etc. 1. Nieuws Cees Manintveld met de oude nieuwstune op 192: Veronica is nu aan de laatste dag van uitzendingen begonnen. 2. Jingle Lex: ‘Nog maar 18 uur’, PAMS-jingle "It’s a blast", KOZS-jingle en What is Love met gesprekken tussen de Ger-Anna en de Norderney: "We hebben alles aan boord hoor, proviand, water, banden…" 3. Geert de Bruijn zingt: de Norderney blijft het mooiste schip... (op "Bend me, shape me") 4. Jingle op ouderwetse Hollywoodmuziek: Ad en Karel spreken samen de openingsjingle in en doen de intro: "Dit is de 10e KA-productie: Fiep belt voor Hans Mondt & daarna knip van de dame van 008: er zijn nog 7,4,3 wachtenden voor U, opeens weer 8 5. Tune KOZS (bibbert en kom tot stilstand ) en uitroep: ‘s Nachts: Fiep belt tussendoor, dan beginjingle: vanavond met Internationale Top 5, Interview met Kees van der Hoek, aangeboden door.... etc (op stukkie James Bond tune – Bons smells a rat uit Dr. No). 6. Plaat - Keith met 98.6: afregelen van de apparatuur: 1,2,3, aankondiging: voor ‘t laatst uit studio 34 7. Jingle ‘Kom naar Den Haag" (18 april) & de originele plaat van de Love Affair eraan vast: Everlasting Love, Fiep belt weer 8. KOZS: met meisje: "Niet om naar te luisteren gewoon" en stukje West Side Story 9. Stukje speech Rob Out by Flight in show: "Ik ga niet mee, er zijn werkpaarden etc", tune Flight In Show (Mary France) en Tineke’s speech in de KLM-Boeing & Fly In-jingle Rob Out, spot Karel voor ‘Zolder reizen’ 10. Ad kondigt aan: Midnight Train to Georgia - Gladys Knight, meermalen onderbroken door Fiep 11. Karel kondigt aan: Neil Sedaka, Skylark, Ad kondigt (‘het vriest)’ Lennon aan en doen allerlei DJ cliches, waarbij opvalt dat de temperatuur flink onder nul blijft en het ook goed sneeuwt. 12. Lex belt Joop ( Plagge )om te zeggen "dat het niet door gaat", en de bedoeling blijft prettig onduidelijk 13. Stan Haag zingt: Veronica op NL-kust 14. Dan: actiejingle en origineel Chi-Lites – Have you seen her, daaraan vast 15. Hysterische lachbui Will Luikinga ("Dat smoel van die Luikinga jongen…."), Fiep belt af en toe tussendoor, lachen duurt en duurt maar…. 16. Jingle Wordt nu lid van de gebroeders Van Os van Amsterdam en het origineel ervan: Together - Sandy Shaw, daarna DJ-jingles, steeds onderbroken door stukkie plaat: "I’m going, but I’ll be back" – blokje besluit met de Beatles-plaat "I’ll be back again" 17. Oude nieuwstune Van Ted Heath Band en dan de zingende matrozen, met een borrel in de hand : op weg naar de wal in de Ger Anna (opgenomen door Cees Manintveld), de heren zingen zeemansliederen. 18. Actiejingle & origineel: Walkin’ in the rain, erna worden ‘jubilarissen’ toegesproken - met piep 19. Actiejingle & origineel: Love Affair - Day without love Nog even aanvulling mbt de "rolverdeling". Fiep was een algemeen assistente. Erg aardige dame maar niet al te snugger. Foto: ©Hans Becker. 10 februari 20232 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Auteur Hartelijk dank voor deze prachtige en volledige omschrijving, Juul!! Jaap, omdat jij het onderwerp "datum" aansneed, ik ben benieuwd naar jouw reactie nadat ik mijn beeld heb gedeeld mbt de "datum"?
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Destijds de nacht van 31 augustus 1974 heb ik toen ook opgenomen van Radio Veronica met inderdaad de KOZS van middernacht tot ergens verder in de nacht. Helaas zijn die opnames niet meer bruikbaar om deze om de of andere manier terug beluisterbaar te maken. Dus dit programma werd uitgezonden zoals Ben aangaf over de opname van Helmut. Tot zover, een plaatje maar weer.
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht Geert die opnames zijn er gewoon al jaren .aangeboden door @Stichting Norderney en andere. Had zelf die dagen vele Tapes opgenomen op cassettes van 120 minuten : Hier de uurtjes van 2300 tot de volgende dag 0400. https://pixeldrain.com/l/gfPcBBhA 10 februari 20232 jr. bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Auteur Interessante download, Jaap. Vooral als ik kijk naar het rood omcirkelde 535? 1974-08-31? --- Geintje ---
Geplaatst 10 februari 20232 jr. Populair bericht 1 uur geleden zei Jaap De Vries: Geert die opnames zijn er gewoon al jaren .aangeboden door @Stichting Norderney en andere. Had zelf die dagen vele Tapes opgenomen op cassettes van 120 minuten : Hier de uurtjes van 2300 tot de volgende dag 0400. https://pixeldrain.com/l/gfPcBBhA Ja, Jaap. Nu ga je echt "nat"'. In het begin van dit draadje een hele ophef veroorzaken richting Ben en Helmut, dat de datum niet goed zo zijn. Ik moet vooral lachen op jouw laatste zin uit dat stukje. Dacht dat jij dat toch ook wel wist Ben . Helmut had het helemaal bij het rechte eind. Hij heeft gewoon de 'kalenderdatum" gebruikt. Net als jij en ik dat ook doen. En nu gaan we het er nooit meer over hebben. Het verschil is duidelijk genoeg uitgelegd door de diverse forumleden; ieder vanuit de eigen visie. Gerard
Geplaatst 11 februari 20232 jr. 15 uur geleden zei Gerard van den Ende: Ja, Jaap. Nu ga je echt "nat"'. In het begin van dit draadje een hele ophef veroorzaken richting Ben en Helmut, dat de datum niet goed zo zijn. Ik moet vooral lachen op jouw laatste zin uit dat stukje. Dacht dat jij dat toch ook wel wist Ben . Helmut had het helemaal bij het rechte eind. Hij heeft gewoon de 'kalenderdatum" gebruikt. Net als jij en ik dat ook doen. En nu gaan we het er nooit meer over hebben. Het verschil is duidelijk genoeg uitgelegd door de diverse forumleden; ieder vanuit de eigen visie. Gerard Hoe zo Nat Gerard ik zet ze zelf hier zoals ik ze heb gekregen met voor mijzelf de datum etc en tijden ja en 535 moet 538 zijn klopt 18 uur geleden zei Ben: Hartelijk dank voor deze prachtige en volledige omschrijving, Juul!! Jaap, omdat jij het onderwerp "datum" aansneed, ik ben benieuwd naar jouw reactie nadat ik mijn beeld heb gedeeld mbt de "datum"? Sla ze op zoals het voor mezelf duidelijk is Ben anders staan de opnames niet op mijn volgorde van tijd datum etc
Geplaatst 24 februari 20232 jr. Dank Gerard om deze alsnog eens beschikbaar te stellen. Klinken prima zoals ze ik toen ooit die nacht hebt beluisterd.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.