Geplaatst 16 februari 20232 jr. Populair bericht Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Radio Phoenix Jingles
Geplaatst 16 februari 20232 jr. 9 uur geleden zei Ben: Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Radio Phoenix Jingles Merkwaardige uitspraak van Phoenix. 😉
Geplaatst 17 februari 20232 jr. 11 uur geleden zei Martin1968: Merkwaardige uitspraak van Phoenix. 😉 hallo Martin je hebt gelijk het klinkt erg vreemd. Het klinkt als Radio Funiks! Ze zullen er wel een reden voor hebben gehad denk ik. Groetjes Dyo
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht Martin en Dyo. Mogelijk klinkt de uitspraak anders dan jullie hadden verwacht. Maar zoek 's op hoe de Duitsers het woord Phoenix uitspreken, ik hoop dat het dan niet meer "merkwaardig" of zelfs "erg vreemd" klinkt.
Geplaatst 17 februari 20232 jr. 2 uur geleden zei Ben: Martin en Dyo. Mogelijk klinkt de uitspraak anders dan jullie hadden verwacht. Maar zoek 's op hoe de Duitsers het woord Phoenix uitspreken, ik hoop dat het dan niet meer "merkwaardig" of zelfs "erg vreemd" klinkt. Ach so, Deutsch Amerikanische Freundschaft. Toll!
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Ach Ben , het is allemaal goed bedoeld. Nog bedankt voor het plaatsen Dyo
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Sorry Ben, dat je 'verward' bent. Ik had geen idee dat 'Radio Phoenix' een Duits station is/was.
Geplaatst 17 februari 20232 jr. Geen idee hoe ik aan deze jingles ben gekomen. Ik denk niet dat dit station bestond.
Geplaatst 18 februari 20232 jr. Hallo Helmut, jij ook bedankt voor de jingles. Gewoon leuk om te horen. Groetjes Dyo Aussieland
Geplaatst 18 februari 20232 jr. Populair bericht Phoenix was de ziekenomroep van ziekenhuis Antoniushove in Leidschendam. Als je goed luistert naar de Sonovox jingles hoor je er af en toe ook Leidschendam voorbij komen. Denk dat er bij deze ziekenomroep een aantal fans van Radio London zaten 18 februari 20232 jr. bewerkt door Richard079
Geplaatst 18 februari 20232 jr. 4 uur geleden zei Richard079: Phoenix was de ziekenomroep van ziekenhuis Antoniushove in Leidschendam. Als je goed luistert naar de Sonovox jingles hoor je er af en toe ook Leidschendam voorbij komen. Denk dat er bij deze ziekenomroep een aantal fans van Radio London zaten Dus toch geen Duitse tongval, maar 'gewoon' slecht uitgesproken. Dank Richard!
Geplaatst 19 februari 20232 jr. Auteur Populair bericht Quote : Maar waarom zeggen we in Delft toch héél vaak Foeniksstraat, in plaats van Feuniksstraat? Het woord Phoenix is latijn, dus zou de 'oe' uitgesproken moeten worden als 'eu'. https://indebuurt.nl/delft/genieten-van/mysteries/delftse-mysteries-phoenixstraat-spreek-nou-als-feuniks-foeniks~33436/
Geplaatst 19 februari 20232 jr. 22 uur geleden zei Richard079: Phoenix was de ziekenomroep van ziekenhuis Antoniushove in Leidschendam. Als je goed luistert naar de Sonovox jingles hoor je er af en toe ook Leidschendam voorbij komen. Denk dat er bij deze ziekenomroep een aantal fans van Radio London zaten Inderdaad daar herken ik het wel van en er ergens wat van liggen - ooit wat van cassettes of banden overgezet naar de pc
Geplaatst 19 februari 20232 jr. 51 minuten geleden zei Ben: Quote : Maar waarom zeggen we in Delft toch héél vaak Foeniksstraat, in plaats van Feuniksstraat? Het woord Phoenix is latijn, dus zou de 'oe' uitgesproken moeten worden als 'eu'. https://indebuurt.nl/delft/genieten-van/mysteries/delftse-mysteries-phoenixstraat-spreek-nou-als-feuniks-foeniks~33436/ Duits, Leidschendam, Delfts... Geef er maar een draai aan. En dat alles op Amerikaanse backings. Niet vreemd dat dat verwarrend werkt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Feniks
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.