Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is vandaag 52 jaar geleden dat de bomaanslag werd gepleegd op de Mebo-2 en bij deze nog een keer de download van de uitzendingen die avond. Elke zeezenderfan zal het wel in zijn collectie hebben maar voor die paar die dat niet hebben, voor de tig-ste keer dit half uurtje. Toch hebben ze toen heel veel geluk gehad, als het zich verder over het schip had verspreid dan waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Laten we even naar het positieve kijken, het leverde in elk geval "spannende Radio" op... die we na 52 jaar nog steeds beluisteren. Rare jongens die anoraks (vrij naar dhr. Asterix)

Radio Noordzee 15 Mei 1971. (Met dank aan Hans Knot en Harm Koenders)

https://pixeldrain.com/u/wjPdMukC

groet

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo,

Bedankt Henk voor de opname.

Verrassend genoeg luisterde ik een paar dagen bedlegerig naar de top 50 die op 25 februari door MOBY werd gepost.

Voordat ik het archiveerde, bracht ik hem arrangementen op mijn eigen manier om de volledige titels te hebben, bijgevolg respecteert hij de duur niet.
Het is niet voor puristen.

Ik hoop dat MOBY mij niet kwalijk neemt en vooral om het op deze manier weer online te zetten.

Het kan sommige leden aanspreken.

Cricri 17

https://pixeldrain.com/u/H7PWxK1S

https://pixeldrain.com/u/YNK5yRar

https://pixeldrain.com/u/coDsyY1s

Geplaatst
  • Populair bericht

Zo te horen zijn dat Top 50 opnamen van 16 Mei (niet 15 Mei), die vermoed ik door Ad Couwenberg zijn gemaakt.

Henk, ik weet niet of je ze al hebt of interesse hebt. In het verleden heb ik allerlei opnamen, die Ad Couwenberg had gemaakt, on-line gezet. Ze staan hier:

RNI 15 Mei 1971 gerelateerde opnamen van Ad Couwenberg

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Ben:

Henk, ik weet niet of je ze al hebt

Hallo Ben,

Klopt, deze heb ik al eens van je gedownload, maar uiteraard zijn ze zeker interessant voor de medeforumleden.

Fijne avond.... en kijk uit mocht je vanavond een paar duikers tegenkomen.....

Henk Kruize

Geplaatst
4 uur geleden zei Ben:

Zo te horen zijn dat Top 50 opnamen van 16 Mei (niet 15 Mei), die vermoed ik door Ad Couwenberg zijn gemaakt.

Henk, ik weet niet of je ze al hebt of interesse hebt. In het verleden heb ik allerlei opnamen, die Ad Couwenberg had gemaakt, on-line gezet. Ze staan hier:

Klopt Ben wordt ook vermeld na elke seconden als je de band afspeelt .

Geplaatst
  • Populair bericht
52 minuten geleden zei Omnivoor:

Even een bomaanslag te plegen omdat iets je niet bevalt, hoe laag bij de grond iemand kan zijn.

IMG_0415.jpeg

Geplaatst

En daarmee was de stok gevonden om de zeezenders uit de lucht te krijgen.

Een welkome reden voor de politiek om het verdrag in te voeren, wat dus ook gebeurde.

Dit stukje in de geschiedenis, daar was ik toen heel boos over dat het gebeurt is.

Niet de dag van 31 augustus zelf, dat vond ik een goed voorbeeld van krokodillen tranen.

Het pure kapitalistische winst denken en het alleen recht willen hebben, dat heeft de zee zenders het zwijgen opgelegd.

Dat vond ik toen en heb dat een tiental jaren zo gevonden.

Maar nu zo veel jaar later, merk ik dat het mij niet zo veel meer doet.

Het is gebeurt en het is maar zo, wat ik er toen van vond ach ik was jong en was mijn zender kwijt.

Het waren andere tijden toen.

Theo

Geplaatst
18 uur geleden zei Ben:

Bedankt,Ben voor deze opnames.

Frank

Geplaatst
  • Auteur
59 minuten geleden zei radio tpot:

Het pure kapitalistische winst denken en het alleen recht willen hebben, dat heeft de zee zenders het zwijgen opgelegd.

Toen Veronica uit de lucht ging had de directie een "gouden handdruk"  aan de medewerkers beloofd, maar blijkbaar waren de aandeelhouders het daar niet helemaal mee eens, uiteindelijk is na veel overleg toch een regeling gekomen, ik denk dat Juul ons daar wel meer van kan vertellen. Kijk, Veronica, maar zeker RNI waren leuke stations, maar uiteindelijk waren het gewoon moneymakers voor de directie, met alle respect naar de stations uiteraard. Radio Atlantis was er ook gewoon om de hempjes van Carnaby te verkopen en in een heel wat mindere mate voor de promotie van Vlaamse muziek al liet men dat op de radio wel zo overkomen. En toen het niet meer mocht???? Toen ging gewoon de stekker eruit, hard, maar wel realistisch.

Tja, als je geld in een project steekt dan wil je het er uiteindelijk ook uit krijgen, en liefst meer....

Henk Kruize

Geplaatst
5 uur geleden zei Omnivoor:

Even een bomaanslag te plegen omdat iets je niet bevalt, hoe laag bij de grond iemand kan zijn.

Nou, zo simpel lag het niet. 

De aanwezigheid van de Mebo 2 betekende het einde van Veronica. 

De sterke zenders konden aanleiding zijn voor anti piraten wetten omdat de politiek maar 1 zender op zee gedoogde. Daar waren "afspraken" over. 

Daarom moest de Mebo 2 van zee. En niet vanwege geld of concurrentje. 

De aanslag is niet goed te praten natuurlijk. Volkomen verkeerde uitvoering. Daarvoor zijn de verantwoordeljjken terecht gestraft. 

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.