Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Prachtig, ik ben heel erg blij met deze opnamen. Felix  Meurders begon in April 1971 al met de Daverende 30, misschien heeft iemand daar nog opnamen van, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat programma klonk. Het mag natuurlijk ook uit 1975 zijn. Vanaf medio 1976 ben ik zelf op vrijdagmiddag naar De Nationale Hitparade gaan luisteren, het blijft leuk om die programma's terug te luisteren, zo worden ze niet meer gemaakt. 

Maar nogmaals bedankt voor deze opnamen.

Marcel. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marcel H:

Prachtig, ik ben heel erg blij met deze opnamen. Felix  Meurders begon in April 1971 al met de Daverende 30, misschien heeft iemand daar nog opnamen van, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat programma klonk. Het mag natuurlijk ook uit 1975 zijn. Vanaf medio 1976 ben ik zelf op vrijdagmiddag naar De Nationale Hitparade gaan luisteren, het blijft leuk om die programma's terug te luisteren, zo worden ze niet meer gemaakt. 

Maar nogmaals bedankt voor deze opnamen.

Marcel. 

Ik heb een halfuurtje van de allereerste Daverende 30 met Felix. Ik zal het morgen voor je opzoeken.

 

groet, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Marcel H:

Prachtig, ik ben heel erg blij met deze opnamen. Felix  Meurders begon in April 1971 al met de Daverende 30, misschien heeft iemand daar nog opnamen van, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat programma klonk. Het mag natuurlijk ook uit 1975 zijn. Vanaf medio 1976 ben ik zelf op vrijdagmiddag naar De Nationale Hitparade gaan luisteren, het blijft leuk om die programma's terug te luisteren, zo worden ze niet meer gemaakt. 

Maar nogmaals bedankt voor deze opnamen.

Marcel. 


Zie het nieuwe bericht onder 'Nederland'.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 14-7-2023 om 09:03 zei rauhfaser:


Zie het nieuwe bericht onder 'Nederland'.

 

Edwin

                                                      Hallo,

     Wil je nationale hitparade's posten van 1980 en 1981 als je die hebt ?

 

                                         lucky lucky,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-7-2023 om 12:20 zei rauhfaser:

Op het grootste deel van zijn radio oeuvre kan Felix Meurders wat mij betreft zeer trots zijn. Maar één ding had hij niet moeten doen, en dat besefte hij achteraf zelf ook. Eind 1978 werd de NOS-zendtijd van de Nationale Hitparade door onkundige NOS-bazen weggegeven aan de VOO, die lachend de Top 40 gingen uitzenden op het tijdstip van dé Hilversum 3-hitparade. 
Felix werd toegezegd dat hij na drie maanden wachten per 1 april weer zendtijd kreeg. Op zondagavond, van 5 tot 7. Ook leuk toch?

Nou nee, een behoorlijke degradatie dus.  

 

Achteraf vindt Felix dat hij dat moment had moeten gebruiken om de Nationale Hitparade definitief de nek om te draaien. Zijn bazen zagen niets in zijn voorstel voor een alternatieve, op muzikale kwaliteit gebaseerde lijst. Dus ging Felix, aanvankelijk vrolijk en gedreven, verder. Na ongeveer een jaar sloeg de verveling hoorbaar toe en nog een jaar later gaf hij de pijp aan Frits. 
Bij zijn andere werkgever, de VARA, vond hij wel gehoor voor het alternatieve lijstje en zo ontstond in 1983 de Verrukkelijke 15. Felix was altijd dol op allitererende titels. 

 

Maar goed, in die drie maanden tussen eind december 1978 en 1 april 1979 stond de Nationale Hitparade in overlevingsstand.

Op woensdagavond, tussen 7 en half 8, draaide Felix 7 of 8 willekeurige platen. Welke, dat werd bepaald door loting. Luisteraars mochten alsof het een soort toto was een lijstje met getallen opsturen en de 'keuze' van de winnaar werd gedraaid. Dat kon dus een zakker zijn die er al 10 weken in stond of toevallig een nieuwkomer. Ach ja, er was weer een halfuurtje zendtijd gevuld en de hitparade was (gehandicapt) in de lucht.

 

Hier de eerste en laatste aflevering van De Nationale Hitparade in het kort, in aanvulling op de deze week door mij geplaatste afleveringen op zondagavond tussen april en december 1979.

 

Veel luisterplezier, of plaatsvervangende schaamte, zie maar. 

 

Edwin

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

                                                 Hallo,

 Wil je die nationale hitparade's van 1 April 1979 tot en met December 1979 posten !

 

                                                          bij voorbaat dank !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei lucky lucky:

                                                 Hallo,

 Wil je die nationale hitparade's van 1 April 1979 tot en met December 1979 posten !

 

                                                          bij voorbaat dank !

Heb ik pas gedaan!

Please login or register to see this link.

1 uur geleden zei lucky lucky:

                                                      Hallo,

     Wil je nationale hitparade's posten van 1980 en 1981 als je die hebt ?

 

                                         lucky lucky,

Ga ik binnenkort even naar op zoek. Duurt even, want ik wil dan ook alle data checken. 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.