Spring naar bijdragen

Radio Monique Internationaal - 1332 kHz


Eric

Aanbevolen berichten

Radio Monique is in de lucht op 1332 kHz.  Signaal is beter dan destijds op 918 kHz. Vermoed dat de lokatie gelijk is gebleven, Velsen Noord.  

52.46749080630211, 4.635321825335185

Please login or register to see this link.

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1332 kHz is een prima frequentie nog landelijk uitgegeven aan Radio 192 toendertijd. 

 

( De zender groeide voorspoedig en was in 2003 op haar hoogtepunt op 95% van de Nederlandse kabelfrequenties en op de 1332 kHz middengolf zender te horen.) 

BRON:  Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Eric changed the title to Radio Monique Internationaal - 1332 kHz

Erg zacht op de Midwoud SDR die toch vlak in de buurt van de zender staat en waar 918 gewoon goed op binnen kwam. Nu met heel veel ruis en zachte mod en toch met name in de avond weggedrukt door andere stations op deze frequentie waar de 918 toch veel schoner was in de avonduren.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op genoemde kiwi sdr was het op de 918 min 74 dBm en nu min 72 dBm.

Het signaal is dus sterker geworden.

Savonds was het signaal op de 918 1 spetter partij met de BBC en de andere op de 918.

De ruis die je hoort komt bij de opstelplek van de kiwi vandaan.

Tot zover de feiten 😃

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee en modulatie is nog zwaar bedroevend. Zit helemaal niets in, geen diepte geen hoog helemaal niet, vooral veel dynamiek en op AM mag het wel wat voller en dikker, het hoeft en moet allemaal niet zo clean. Kijk naar Caroline hoe die het nu hebben klinken.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I can also confirm 1332khz is coming in well in Suffolk UK far better than 918. I was listening in the car this morning and I was driving inland while on the open road next to no interference. A nice listening experience. The strongest NL LPAM signal, it used to be Seabreeze on 1395.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het kan vreemd gaan Rob als je ergens anders sterker bent geworden dan moet dit ten koste gaan van andere plekken.

Ik begreep dat de dipool niet hoog in de mast getakeld is, ik stel me zo voor dat het nog zo goed als horizontaal hangt.

En dan zo vlak boven het dak kan het alle kanten op gaan, wat het ook doet.

Please login or register to see this link.

Hier is meer te zien, vooral de laatste.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tekst van deze een gene clip staat inderdaad dipool. Nou zou ik gewoon de inverted V voor 918 kHz hebben laten hangen. Een stuk open feeder of lintlijn eraan met een ATU aan de basis en klaar. Maar ja wie ben ik............... 

Niet dat dat nu ideaal is voor MG ..........

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei radiofreak31:

Op de Midwoud SDR komt hij nu wel goed binnen, misschien is die antenne van die ontvanger gedraaid of iets of ze hebben zelf meer vermogen of weer antenne aanpassingen gedaan. Geluid blijft echt erg beroerd!

Is "hier" (dat is een stuk zuidelijker dan de opstelling, ook ca 6dB sterker. Mee eens geluid is nog wat brakkig, maar goed, wie luistert naar de MW band met een hifi installatie? Was toch vroeger met de zeezenders ook al zo, als je het maar kon ontvangen 😉 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn zoveel LPAM stations die beter klinken en het geluid goed voor elkaar hebben dan Monique. Dat blijft een heikel punt al sinds ze bestaan. Het heeft een periode goed geklonken maar dat was nog op de oude locatie en op de oude frequentie.

MCB Radio klinkt uitstekend, Seabreeze, Killrock, AlbumAM/Caroline Flashback.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geluid is persoonlijk denk ik vind de 747 MCB te veel hoog klinken. Radio Caroline is de enige die eigenlijk goed klinkt en  ik vond “vroeger “ Hitradio Veronica 124 “ en het oude Radio 10 Gold op AM goed klinken. Vind het trouwens wel heel zeur dat er steeds alleen maar negatief over Radio Monique wort gesproken ik blijft het als luisteraar een leuk station vinden.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is geluid persoonlijk maar als het echt slecht is, in dit geval van Monique is er niets persoonlijks aan want dan staat het feitelijk niet goed afgeregeld, dus je kunt het ook te bont maken in dat geval. Radio 10 en Veronica 1224 klonken als een klok, uitstekende Optimod inregeling. En tegenwoordig ook bij Caroline op 648. Je merkt daar een groot verschil met hoe het de afgelopen jaren heeft geklonken en hoe het nu klinkt. En ze zijn daar ook nog niet helemaal klaar met de definitieve inregeling heb ik begrepen. Overigens hoor ik al uren lang een draaggolf op 1332 AM op dit moment dus over geluid gesproken, dat is er op dit ogenblik niet....👍

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.