Spring naar bijdragen

Veronica 1969 12 31 Klaas Vaak OudOpNieuw live 2300-0300


Moby

Aanbevolen berichten

Op 25-2-2024 om 18:18 zei Robin Westhof:

Een van mijn favoriete (live) uitzendingen op Veronica.

 

Op 192, lekker veel muziek, leuke jingles, goede flow, geen gezeur over wat voor actie dan ook en dat allemaal tijdens een van de koudste jaar/decennium wisseling ooit in Nederland

Helemaal mee eens. Had al 2 uur van deze live Oud en Nieuw vanaf de Norderney. Ik heb zo'n idee dat Vaak in de spreekcel een cartmachine had welke hij zelf bediende. Tom Mulder in 69 in de Vaak modus had veel inspiratie bij Big L opgedaan in de jaren ervoor. Dat hoor je. Ik vermoed dat de opname een tikkie te snel gaat en kan ook nog wat opwaardering gebruiken in de afdeling hoog/ laag....althans volgens mijn gehoor. 

 

Wie checkt even de snelheid, wel of niet iets te snel?  Zowiezo lijken de jingles die Vaak draait te snel te lopen, mogelijke oorzaak de cartmachines die Vaak meenam  voor de gelegenheid naar boord.  Maar de rest? 

 

Paul de Haan.

bewerkt door Marinebroadcasters
Aangevuld met vraag.
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Juul:

Tom nam nooit een losse cart machine mee.  Hadden we nl niet.

Ik zal mij later vandaag buigen over de snelheid. Ben nl jarig vandaag. Ik tik de 77 aan. Dank jullie..........

Van harte Juul! Dus pas 27 op 'The Day The Music Died'...

(Het kluppie om het komende 31 augustus mee te vieren wordt een beetje klein. Ik herinner me dat Tineke bij de reunie in 1999 (25 jaar na 31 augustus) grappen maakte over een eventuele 50 jaar-reunie, die dan wel vanuit 'Huize Avondrood' zou moeten komen. Zelf woont ze volgens mij naar volle tevredenheid in het Rosa Spierhuis nu, een aantal oud-collega's heeft dat stadium helaas niet eens meer bereikt.)
 

Met andere woorden: hou vol, Juul!

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

Tom nam nooit een losse cart machine mee.  Hadden we nl niet.

Ik zal mij later vandaag buigen over de snelheid. Ben nl jarig vandaag. Ik tik de 77 aan. Dank jullie..........

 

Wel een afstandsbediening, ook voor de nws piepjes

 

 

screen 79.jpg

 

Van harte 77 Musicradio WABC.

57 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Volgens mij ook, in het eerste uur is dat al te horen, als ik het mij goed herinner.

 

Ja, dat idee heb ik toch ook.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei rauhfaser:

Van harte Juul! Dus pas 27 op 'The Day The Music Died'...

(Het kluppie om het komende 31 augustus mee te vieren wordt een beetje klein. Ik herinner me dat Tineke bij de reunie in 1999 (25 jaar na 31 augustus) grappen maakte over een eventuele 50 jaar-reunie, die dan wel vanuit 'Huize Avondrood' zou moeten komen. Zelf woont ze volgens mij naar volle tevredenheid in het Rosa Spierhuis nu, een aantal oud-collega's heeft dat stadium helaas niet eens meer bereikt.)
 

Met andere woorden: hou vol, Juul!

Edwin

Ik probeer het vol te houden.  Want als ik het niet doe dan....................en er ligt nog zoveel. Ben nu ruim 1300 ! foto's aan het beschrijven. En nog alle interne documenten die ik bewaard heb. Dus geen kranten artikelen.

 

Overigens heb ik nog naar de snelheid geluisterd. De eerste 10 min. hoor ik geen gekke dingen. Het was zoals Tom Mulder toen klonk.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Juul:

Ja foutje, ik had 1963 ook neer moeten zetten.

Ja, ook dat natuurlijk, (Come On), maar ik doelde op Sticky Fingers (1971) en Exile On Main Street ('72), twee van mijn favoriete Stonesplaten en net zo goed als Beggar's Banquet en Let It Bleed.. Daarna werd het inderdaad minder.  

 

En die Congratulations dat was een van de jingles voor de Stonesdag in '73, door Frank Kraaijeveld en Gus Pleijnes. Heb hem niet, helaas.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Aub.

 

Please login or register to see this link.

 

Ik weet niet of Pleijnes erbij was.

Het was me er niet per se om te doen, maar ik pak hem graag even mee, Juul. 
De andere jingles voor de Stonesdag (Empty Heart, It's All Over Now) stonden op die 100 Veronica Jingles-LP uit 1975, die tegelijk met Een Jaar Later verscheen. 

 

Dankjewel, Juul,

 

Edwin (Beatles én Stonesfan, maar The Beach Boys (tot en met 1973) tegenwoordig als absolute nummer 1; en auteur van een boek over Elvis, om het overzichtelijk te houden 😉 )

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.